am zandra:
Skoj att Linns gaddar är på väg o att ni redan fått nycklarna till lägenheten
Men usch, har du magsjuka igen, stackars dig!
Va läskigt med sådana där hallucinationer, förstår att du vill sluta med pillerna!
xgirl:
Hoppas det gick bra hos läkaren!
Jobbigt med lite sömn o jag förstår att det känns vemodigt med att sluta amma. Det är dubbelt på något vis, skönt på ett sätt att man slipper avvänjning o så, men samtidigt lite sorgligt, så känner jag iaf.
Skönt o ha möjligheten att jobba hemifrån!
Vet inte riktigt hur vi ska göra med föräldraledigheten o dagis osv. R vill vara hemma från maj till okt, men vi har inte bestämt om jag ska jobba då eller om vi ska vara lediga tillsammans i sommar.
Hur som ringde jag jobbet igår o frågade om jag kan jobba lite extra någon kväll eller helg här o där när jag har lust o det blev dom bara glada för. Skulle vilja vara hemma med vårdnadsbidraget sen. Samtidigt har jag planer på att börja plugga o i så fall med början på aug o då skulle max behöva skolas in i okt/nov, velar fortfarande!
Barbamammans...
Kämpigt att Filippa är så där yr!
Vi har också haft så där med snö o is som rasar från taket så hela huset vibrerar, otäckt!
Aj, aj för o skära upp foten så där!
Hände mig också när jag gick på gymnasiet, vi var iväg o badade o jag "sprättade" upp foten längst fotvalvet på ett armeringsjärn som stack upp ur golvet. Gick ju omvårdnad o jag har då aldrig sett så skärrade människor förut
Dom ringde ambulans o jag skämdes järnet
Men det blödde ju en del o jag fick sy några stygn.
Men oj, feber så länge!
glittrax:
Tror mycket kommer automatiskt när det gäller att få syskon, barn förstår mer än vad man tror. Sen är det ju förstås bra att prata om det som komma skall, men svartsjuka kan ju uppstå iaf.
Förstår att du ledsnat på FK o skiter i dom!
CarlAstrid:
Roligt o läsa om din förlossning! Vilken lyx, själv låg jag o krystade i 1 timme o tillsist fick en BM hänga på min mage o pressa ut honom (förmodligen det som gjorde att han bröt nyckelbenet).
Ang trots så läste jag en bra sak någonstans, "att uppfostran är som gödsel, man gödslar det beteende som man vill se".
Ain:
Oj, inte mycket sömn för din del, kämpigt!
Här får Tyra också välja kläder själv! Hi, hi, ni skulle ha sett hur hon såg ut imorse när hon gick till dagis, klänning o kjol med t-shirt under o mjukisbyxor till det
Igår fick hon för sig att hon skulle ha galonisar under overallen så så fick det bli.
Man får välja sina strider o lägga energi på "rätt" saker, annars blir man galen!
Nu har jag säkert missat något, ledsen för det i så fall!
Just ja, jag kollade upp min tå o tog nya sköldkörtel-prover i måndags! Läkeren visste inte varför tån är så svullen, men att det verkade som att leden är inflammerad. Hon ska ringa mig om 2 veckor o har det inte försvunnit då ska jag få tid till röntgen o sen gå vidare där i från. Fast jag tror verkligen inte den är bruten, har inte slagit i den o jag kan ju gå.
Den är fortfarande öm o svullen o det hjälper inte att jag har andra skor osv.
Proverna som togs har jag inte fått svar på än.