• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Har inte varit inne på några dagar nu o har ett gäng inlägg att läsa igenom

Vi har haft en lugn o skön helg, var hembjudna till barnens farmor o bonusfarfar på middag o så har R lekt frisör o klippt ungarna. Tyra sa "Pappa, när du blir riktig frisör o jag blir stor, då ska du få kamma mig"

Har varit på tippen nu igen o kastat skräp o så har jag lagt ut annons på bord o stolar som vi blir av med under dagen idag.

Den här veckan eller senast nästa så ska väggen äntligen rivas o då kan köksrenoveringen börja på allvar.

Har bara Tyra att hämta på dagis sen i eftermiddag för Alve ska följa med en kompis hem o även käka middag där. 

Nu ska jag plöja igenom allt ni skrivit, Max sover så då får man ju passa på. 

• Pilea
    Barbamammans...
    Japp, kalufs har han allt min lilla plutt Tycker det växt mycket på sistone, han har också mycket mörkare hår än vad A o T någonsin haft.

Va skönt att ni fick lån beviljat!

Max har också börjat vakna tidigt på morgnarna o han vaknar till flera ggr under natten o vill ha käk. Inatt testade jag att ge bara vatten o då drack han några klunkar o somnade om igen.

Vilken duktig kille som börjat sitta stadigt o ålar runt  
    Madde:
    Vilken söt Julius

Men oj, har han så hög feber av tandsprickning, stackars liten!

Skönt med en semester-dag här o där!

Blir säkert jättebra med dagis-start för Julius!

Du undrade om dräkten Max har på bilden o det är en Kamelont-dress. 

Ain:
    Va skönt o komma iväg o simma!

Usch o fy för springmask! 
    am zandra:
    Hur har det gått med flytten?

Men oj, har D också strul med sköldkörteln! Märkligt att dom inte reagerade o ville ta om proverna.

Hur är det med bihåleinflammationen? 

Xgirl:
    Jobbigt att Selma fått massa prickar! Kan det kanske bero på narkosen, överkänslig mot det? Eller så är det tejpen som du skrev.

Hur går det med köket, har ni fått något golv än?

CarlAstrid:
    Usch för mjölbaggar, men som du säger, man har nog mycket "snusk" när man bor i lite äldre hus. Vi har silverfiskar i sopskåpet har jag sett, hoppas det blir bättre när vi river ut allt gammalt i köket o renoverar. 

Härligt att det funkar bättre med pottan igen.

glittrax:
    Hur är det med dig o magen?

Hoppas på att få tjänstgöringsintyg med posten idag, sen ska jag skicka in anmälan till skolan. Är egentligen inget krav på yrkeserfarenhet, men det kan ju knappast skada att skicka med.

Känner mig så glad idag, har som vårkänslor  
  • Pilea

CarlAstrid:
    Glömde skriva, vilken underbar liten goding du har
    Man vill ju ha hur många ungar som helst när man ser så söta bebisar! 

• Pilea

Barbamammans...
    Ha, ha, den här gången var det bara skräp vi åkte iväg med, alltså kartonger, glas, metall, tidningar o lite brädor från när jag rev en bit av väggen

Men fy va otäckt med bilen, tur att det gik bra iaf! Vad var det för fel på bilden då?

Perfekt med höjning på lånet, skoj att ni kan börja planera för att bygga ut.

Hoppas Alexandra får hjälp med sina "snarknings-problem".

Krya på er, att ni aldrig ska få vara friska. 

Nu piper Max på övervåningen, ska sätta på lite kaffe också, är kaffesugen som bara den. 

• Pilea

Xgirl:
    Cool kille i Metallica-tröja

Trist o behöva gå o vänta på prylarna, hoppas de dyker upp snart.

Stackars Selma som har feber.

Så du är också inne på plugga-linjen! Vad jobbar du som nu då?

Barbamammans...
    Hoppas ni får ordning på bilen, inte så kul att vara utan bil.

Ain:
    Håller med, många som är lika varandra!

Blev inte av med bordet igår, hon tyckte att det var för stor, jag som hade gjort rent det så fint o släpat ut det i hallen o allt. O dom som skulle hämta stolarna ringde o frågade om jag kunde hålla dom till idag för dom ville gå på BIO, morr! Hoppas verkligen dom kommer nu o tar med sig stolarna. Just nu står allt bara i vägen, vill göra plats till när väggen ska ner.  

• Pilea

Burr, här är det 22 minus grader! Har föresten kommit under fund med att det onda i min tå beror på sköldskada, har nämligen förfrysit några tår till o det har blivit exakt samma. Har jättevarma skor men det hjälper inte, börjar sticka o värka direkt jag kommer ut.

am zandra:
    Skönt att ha flytten överstökad även om det är en hel del med att komma iordning osv.

Härligt att det löste sig med sjukskrivningen o va bra att bihåleinflammationen gav med sig.

xgirl:
    Oj då! Sitter själv o undrar var min mens tagit vägen, men jag har ju kopparspiral så den dyker väl upp snart. Man börjar alltid inbilla sig symtom när mensen är några dagar sen.

Barbamammans...
    Fy, blöda näsblod är ingen höjdare! Gjorde själv det som liten.
    Ni har inte mögel eller något hemma eftersom ni är sjuka så mycket? Sen kanske det iofs blir extra mycket sjukdom när ni är så många.

Skönt att bilen verkar funka igen, hoppas den håller sig i schakt nu.

Nu på morgonen ringde jobbet o frågade om jag kunde komma in o jobba dag, dom hade fått för sig att R är pappaledig, dom är ju knasiga Ringde ju för några veckor sen o sa att jag kan jobba extra ibland helger o kvällar.

Dom hämtade stolarna igår iaf o så blev jag av med en Bumbo-stol också. På fredag kommer en tjej o köper lekmatta o babygym. Sen återstår bara bordet. 

• Pilea

Barbamammans...
    Va skönt att ni kan åka tillsammans till läkaren! Se till att ni kan få någon dunderkur som tar bort alla bacillusker!

Ja nya skor eller extra sula kanske funkar, ullstrumpor är väl bra också. Visserligen är mina skor värsta snödojorna med massa foder, men det tycks inte hjälpa.
    Är väl extra känslig helt enkelt, är ofta kall om händer o fötter, kan tex inte ha händerna i kallvatten för då värker det o liksom "ilar" i hela kroppen. 

• Pilea

Konstigt, jag loggas in o ut hela tiden!

xgirl:
    Exakt så har jag också + att det sticker i bröstvårtorna, shit pomfritte, men nog bara inbillning!
    Du har inget test som ligger hemma o skrammlar så du kan kolla? 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)