• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

CarlAstrid:
    Åh, vilken sötis
    Grattis till lille Leo!

Nästan så att man skulle slita ut spiralen o börja bebisverkstad igen
    Undrar om man någonsin kommer undan bebis-suget! Tror knappast det!

am zandra:
    Ja, det är gratis när man åker med barnvagn! Annars kostar väl ett sl-kort 690kr i mån tror jag.

Härligt att det går undan med packningen!

Barbamammans...
    Skoj med fika-besök!
    Släng hit lite mumsigt fika till mig, eller det kanske är slut  

Tån är fortfarande lika svullen o dan. Testade att smörja in med voltaren-kräm igår, men det gjorde varken till eller från. 

• Pilea

Kom o tänka på en sak!
    Svullnaden på tån kanske har med sköldkörteln o göra!
    Borde nog kolla upp värdena snarast, har en del symtom när jag tänker efter. Viktminskning, mår illa på eftermiddagarna, blödig för olika saker, lätt irriterad o kort stubin o så tån. Det onda i ryggen kanske också beror på det? 

• Pilea

Jahopp, så har Alve spytt här på morgonen! Dagen före hans födelsedag o allt!
    Han hade käkat yoghurt o macka o satt i soffan när han hux flux flög upp o sprang in på toa o spydde. Nu är han pigg o som vanligt.
    Han som skulle åka hem till en dagiskompis idag, men det är bara att glömma.
    Jag mådde jätteilla igår, men det försvann.

xgirl:
    Ammar han fortfarande? Det kanske är bättre att bara köra bröstmjölk alt ersättning om vällingen är för mycket för lilla magen nu. Så att han ändå får i sig nyttiga vitaminer o mineraler menar jag.

Usch, jobbigt att du också fått skiten!

Apropå barn som hittar på hyss! Tyra hällde ut en full flaska med schampo här om dagen när hon stod i duschen. Jag hade glömt ställa upp den i fönstret så den stod på golvet o då såg hon genast sin chans. Blir tokig på sånt, Är sånt slöseri.

Barbamammans...
    Tack för kakan, mumsigt  

am zandra:
    Kanske bara är i Stockholm man får åka gratis med barnvagn på bussen. Tunnelbanan, tvärbanan o pendeltåget måste man betala iaf. Men det är väl främst för att det ska underlätta o inte bli värsta köbildningen på bussen.
    Ja, flytta hit vettja  

• Pilea

glittrax:
    Mycket o tänka på med alla papper hit o dit, skönt om kuratorn kan hjälpa till med det!

Här kan man antingen köpa biljett i automat som finns vid busshållplasten eller så har man sms-biljett, kostar 30kr för 1 zon. Eller så har man access-kort som man laddar på med olika resor o så "blippar" man över en kortläsare på bussen. Finns olika typer av biljetter, 7-dagars, 30-dagars, 90-dagars, sommarbiljett o årsbiljett. 690kr för 30-dagars o 7280kr för ett år.
    Förr hade man remsa, busskort eller betalade direkt på bussen, men det ändrades eftersom dom inte vill ha kontanter i bussarna.  

• Pilea

glittrax:
    Jo, han blir 5år imorgon o det är verkligen skönt att han kräks på toa (om han hinner vill säga). 

• Pilea

glittrax:
    Konstigt att dom säger olika, olika erfarenheter eller något!

Glömde svara ang värdena o jag vet inte vilka värden det handlade om som gravid. Bara att jag låg på gränsen för vad som var ok som gravid, hade jag inte varit det hade jag inte behövt medicinera.
    Slutade på eget bevåg efter max var född eftersom jag fick klåda på hela kroppen o det försvann när jag slutade äta levaxin. Sen efter ytterligare nån mån utan medicin tog jag nya prover o då var dom helt ok. Så jag vet inte om det kan komma tillbaka sen ytterligare några mån efter det? 

• Pilea

am zandra:
    Håller med, verkar som alla har eländet nu!
    Inget vidare att du också åkt på skiten!

Alve är precis som vanligt så det kanske inte är vinterkräkan direkt!
    Han har gjort så några gånger förut, att han kräks på morgonen. Kanske har lågt blodsocker o att kroppen inte riktigt fattat att han fått i sig mat. Jag kan själv ha så, är alldeles skakig o kallsvettig o illamående innan jag får i mig frukost ordentligt.
    Han käkade banan o drack proviva blåbär direkt efter. O sen har han käkat en stor portion med lunch o 2 mackor o varm choklad till mellis. + att han sprungit runt här i 180 tillsammans med Tyra. Men man vet ju aldrig, det kan ju vara lurigt med magsjukor.
    Hur som, kommer det inget mer o han fortsätter vara som han brukar så har vi kalaset för familjen imorgon som det är tänkt. 

Fy fasiken va det värker i min stackars tå idag, på måndag ringer jag VC direkt! Det känns jättemärkligt i den, som att den ligger uppepå  de andra tårna, fast det gör den inte.

• Pilea

am zandra:
    Va bra att mötet kändes givande o att ni ska göra upp ett schema med egentid, toppen  

• Pilea

am zandra:
    Var precis inne på din blogg o kikade, vilken jättefin bild på dig o Linn! Va söt du är o Linn med för den delen  

• Pilea

am zandra:
    Gjorde fel gubbe, ska vara en vanlig gladis! Och "för den delen" lät ju lite knäppt, hon är såklart söt som alltid. Tyckte du såg så pigg o glad ut på bilden.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)