• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Hej, hopp, här e jag

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Saaaraa skrev 2010-09-08 13:30:24 följande:
    Hejsan! Jag kanske kan hänga på här Saknar en tråd att vara aktiv i!
    Bor i Stockholm med min man, våra två barn och två små hundar. Är hemma med båda barnen, (Dottern blir 3 år i december och sonen är drygt 6 månader). Dottern ska börja lite smått på förskola efter nyår.

Pluggar på kvällarna, aktiverar barn, städar och lagar mat på dagarna.Hinner med lite aktiviteter och öppna förskolan också
    Skoj, va pluggar du till?

Bor också i Stockholm, eller strax utanför. Har 3 barn födda 06, 07 o 10. 
  • Pilea
    Xgirl83 skrev 2010-09-08 13:36:38 följande:
    Oj, här var ett par kända ansikten, här kanske man skulle hänga på! am_zandra och jag är i en annan tråd tillsammans och även den är ju lite död just nu så detta kanske passar bra. Och "barbamammans familj", visst var väl du med lite i "BF i maj"-tråden? Jag lämnade den tråden just för att alla bara skrev om sitt, så detta låter ju passande!

Jag har en dotter, Selma, född i nov 2007, och så fick jag andra barnet, Arvid i maj nu i år. Själv är jag 27 år och bor i ett hus på västkusten. Har förutom barnen även sambo och en golden retriever.

Oj, nu måste jag hämta dottern på dagis! Hon går där 15 t/v.
    Välkomna, kul med flera
  • Pilea
    Saaaraa skrev 2010-09-08 13:42:42 följande:
    Just nu läser jag in gymnasiet, på distans, efter det ska jag läsa ssk på högskolan och sedan är det dags för barnmorske-utbildning. Har några år kvar!
    Ok, kul med ett mål

Själv fyller jag 30år på söndag o vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor
    Jobbar inom äldreomsorgen som undersköterska annars. 
  • Pilea
    Xgirl83 skrev 2010-09-08 15:55:29 följande:
    Zandra: Jobbigt att det blir sådär blandat med medicineringen! Men du kan ju skaffa dig nån kalender, typ en gratis reklamkalender eller vad som helst, och så skriva 75 varannan dag och 100 varannan dag.

Pilea: Hade jag inte redan köpt overall så hade jag nog köpt en sån också, den ser ju bara så mysig ut! Men jag är väldigt sugen på att köpa en sådan fast varianten som är jacka istället, till att ha nu i höst.

barbamammans familj: Wow, fullt upp förstår jag!

Kanske man kan visa upp några Tradera-fynd som kommit i brevlådan senaste dagarna.
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid... (var helt som nytt!)
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid... (var nytt med lappar)
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid... (till dottern)
    Vilka fina kläder du budat hem!
    En kameleont overall väntar jag också på, en sprillans mörkblå. 
  • Pilea

Om jag ska berätta lite mer om mig själv:
    Heter Carolina o är sambo o har barnen Alve, Tyra o Max. A blir 5år i jan, T blir 3år i okt o M 5mån på fred. Vi bor i villa/kedjehus o har en katt som heter Winston.
    Blir som sagt 30år på sön o börjar få lite ågren över det.
    Sambon jobbar på bank o jag är undersköterska.
    Jag har medfödd benskörhet vilket mina 2 killar har ärvt. Alve har förtillfället brutet ben.

Apropå 30 år! Är det snålt att ha marangsvisch istället för tårta? Ska ha lite kalas på dagen med lättare mat o fika. Kommer nästan 40 pers o jag orkar verkligen inte göra så mycket tårta o köpetårta är så himla dyrt. Jag älskar marängsvisch, men det kanske blir mer ett barnkalas över det hela ?  

Det var snart 3 veckor sedan Alve bröt sig o han fick ett nytt lättare gips i måndags som bara går upp till knät. Läkaren sa att han ska börja gå nu o kan vara på dagis som vanligt.
    Idag var det första gången som han var tillbaka på dagis. Dom skulle ringa mig om det var något. När jag kommer vid 15-tiden idag berättade dom att det inte alls hade gått bra, men dom hade inte ringt mig. Personalen sa att det inte funkar att han är där när han hasar runt på rumpan för att han inte hinner med sina kompisar o kräver så mycket hjälp. Dom kan inte avvara 1 pers bara för honom som hjälper honom på toa osv. Jag blev riktigt ledsen för han behöver få vara där lite o se annat än att bara sitta hemma o glo. Dom visste ju om att han inte riktigt vill stödja på benet o bara hasar.
    Nu får han följa med pappsen till jobbet imorgon när jag ska till bvc med Max o så får vi hoppas det löser sig till nästa vecka. Annars tänker jag vara med honom på förskolan några timmar per dag nästa vecka så han inte tappar så mycket. När jag föreslog det för personalen sa dom "Ja, visst, om du tycker det är roligt så" Vadå roligt!!! Det handlar väl fasiken om Alves bästa.

Nä, nog med gnäll från en ledsen mamma! 

• Pilea
    lunaria skrev 2010-09-08 15:19:24 följande:

Ain: kul att du kom hit .

barbamamma: japp, vi känner ju varann

Min läkare ringde mig och jag har fel sköldkörtelvärden åt andra hållet nu istället precis som jag misstänkte!! men då ska jag ta 75microgram varannan dag o 100 microgram resten av dagarna. känns ju så omöjligt att komma ihåg vilken dag man ska ta vad . för dig Saaara som är den enda jag inte känner i tråden samt för nykomlingar (som förhoppningsvis kommer in ) så har jag problem med sköldkörtelvärdena. fick giftstruma efter Noah föddes och det blev fel medicindos efter förlossningen nu igen och svårigheter att ställa in rätt dos. så jag hoppas innerligt det är rätt dos nu för nya prover ska inte tas förrän i november...

Men va knasigt du har det med dina värden, hoppas det blir ordning o reda snart! Har en kompis som också har helknas med sina värden o hon har gått upp något kolossalt i vikt, jättekämpigt för henne. 
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-08 16:28:56 följande:
    xgirl:åhh en till traderafrälst vilka fina fynd du gjort!!
    haha jo då det finns väl allt o göra här,men 3 dagar i veckan har jag bara dom 2 minsta hemma så det känns som semester då

am zandra. vad jobbigt o krångligt o ta olika doser men en almenacka o skriva det i var väl en bra ide!! hoppas verkligen att detta gör så du kommer må bättre sen iaf!!

är det nån som sett reklamen här på sidan från fl? är en jacka med stjärnor på som jag är sugen på till agathon,tror jag ska kika närmre på den!!
    Japp, har sett den o tycker den är jättefin!
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-08 16:34:10 följande:
    pilea. men va fasen ok nu går ju du hemma men om du jobbat då eller kan du få intyg så du är hemma för vab istället? kan du inte kolla med chefen vad som eg gäller där!! att dom inte kan avvara nån extra är väl knappast ditt fel!! betalar du dessutom för platsen så tycker jag att dom får fixa det så han kan vara där!!
    Det funkar säkert o vaba istället, men då måste jag avbryta föräldraledigheten hos FK o det är lite meckigt. Alve som dessutom älskar dagis tycker ju det är aptrist att bara vara hemma.
    Och sen lär det ju inte vara sista gången han bryter sig heller iom benskörheten så jag tycker dom borde kunna lösa det med en resurs eller liknande. Jag menar sen då, när han börjar skolan, ska han inte få gå i skolan då eller???
    Ja o det är inte lite vi betalar heller, lite mer en tusen spänn i mån. 
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)