• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Nä, jag har igen feber än, men bröstet är stenhårt, varmt o knöligt o alldeles rödstrimmigt! Stod i duschen jättelänge imorse, men sen har jag inte kunnat duscha någon längre stund eftersom jag är själv med barnen. Har försökt amma ofta, men Max har inte varit så pigg på det, dessutom drar han bara igång det hela så det rinner till mer mjölk o så släpper han, så det fylls bara på o blir värre o värre. Så här stora tuttar har jag väl aldrig haft
    R har inte kommit än! Tydligen fanns det bara sådana där snordyra pumpar i 500-600kr klassen. Hade sett en för 199kr på Babyland, men den var slut. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Tack o lov, nu är jag botad Hade stopp i en utav utförsgångarna, som en liten vit prick. Blev tvungen att rispa hål o då sa det bara poff o så började det o droppa ut. Väl investerade pengar, den där bröstpumpen Använde mig faktiskt av den sen för att tömma bröstet riktigt ordentligt + att Max ammade som en galning Skönt var det iaf, att släppa på trycket. Perfekt, nu kan jag gå på klädbytardag imorgon som planerat.

Madde01:
    Åh, va mysigt att han ska vara hemma o rå om dig nu  

am zandra:
    Åh, perfekt att det löste sig med praktikplats för D som sen kan leda till jobb!
    Att få pengar över som man inte räknat med är alltid kul o va bra att ni fick vagnen såld
    Jobbigt att Linn är lite knorrig!

Barbamammans...
    Mums för pizza!
    Oj, det går åt en hel del mat hos er ser jag, men det är ju inte så konstigt egentligen Apropå det så längtar jag till "familjen annorlunda" startar igång igen, hi hi!
    Ja, du måste visa bilder på badrummet sen, jag är nyfiken! 
    Trist med massa räkningar!

xgirl:
    Jättefina kläder! Blev nästan sugen på att köpa dom där brallorna!
    Så ni har haft regn! Här har det varit rena rama sommarvärmen igen, fast jag har ju knappt kunnat utnyttja det pga allt det onda. 
    Smart med tv-hörnan! Ibland (som nu tex) tar jag med min bärbara upp o surfar lite medan Tyra håller på o somnar. Ja, jag läser ju bok o så först Tror hon tycker det är rätt mysigt när jag sitter i hennes säng o hon hör knappandet på tangenterna.

Snart dags för lite Idol  
  • Pilea

xgirl:
    Nä, Alve var bara trött o hade somnat tidigare! Annars brukar vi natta dom samtidigt, men dom sover i samma rum så egentligen är väl inte det optimalt eftersom dom hetsar upp varandra. 

Skönt att Arvid somnade lätt igår

Ain:
    Skoj med bio! Det var hundra år sedan man var iväg på det!

am zandra:
    Men inte ska du skämmas för det, är väl ingen som ska bry sig vart ni får pengar ifrån! 

Härligt att Linn gjorde som du sa o sov så bra Men hon verkar vara en bestämd liten dam

Kul att kostymen var så fin!

Madde01:
    Härligt att ni fick en mys-fredag även om du somnade tidigt!

Hi hi, verkar som alla ungar sov bra inatt

Barbamammans...
    Kul att få se badrumsbilder!

Jo då, gjorde väl en del fynd idag på klädbytardagen, men det var mycket skit också, en del trasigt o smutsigt som dom inte fick sålt. Köpte ett par ecco höst-skor till Tyra, Adidas goretex till Alve, inne tofflor med sula till dagis, gympa-skor, vinterjacka till Alve, en stor brandbil, en docksäng, 2 bebislekasker, en barnradio med nytt pippi-band + en plysch-dress till Max. Gav 355kr för allt

Det hade gått jättebra med Max, han åt lite ersättning o sov sen mest hela tiden. Jag åkte med en kompis o hennes man o son kom tidigt imorse o käkade frukost med Robban o barnen.
    Sen kom vi tillbaka o lunchade o fikade hos oss. Efter dom åkt hem gick vi på promenad o lekte lite i en park. Sen drog R iväg till Bauhaus för o kolla efter lite krafs till olika renoverings-projekt.

Nu är det snart dags för middag, kikar in senare!

• Pilea
    BlueRoose:
    Välkommen

Har haft en städdag här på förmiddagen! Ja, ingen storstädning, utan plockat o donat o dragit en repa med dammsugaren + hängt lite tvätt oav. Nödvändigt ont

Barbamammans...
    Men oj så han såg ut under ögat! Vad är det för "kompis" kan man undra!
    Skoj med pluggandet, hoppas du får lugn o ro bara
    Men har han feber igen, stackars Agathon!
    Härligt att det går undan i badrumsrenoveringen Har du bestämt hur ni ska ha det nu? Om ni ska ha bård, kan inte den sluta vid snedtaket då o att snedtaket blir som en fondvägg!

am zandra:
    Men usch då, är du sjuk nu igen, krya på dig!
    Kul att få se bilder på hur ni bor
    Perfekt att han käkar så mycket knäckebröd, nyttigt ju!
    Ja, folk kan komma med det mest korkaste tipsen
    Just ja, grattis till Linn på 5mån dag i efterskott

Glittrax:
    Så du har också varit på klädbytardag, skoj
    Skönt att det blivit bättre på illamående-fronten!
    Ang. godis så brukar Alve o Tyra få något litet om dom själva kommer på att det är lördag, typ en varsin tablett-ask eller lite popcorn. Men vi äter ju nästan aldrig godis själva så det blir absolut inga mängder. Dom är mer för ölkorv eller oliver

xgirl:
    Men va typiskt när ni precis varit o hämtat ut ett paket redan!
    Oj, har han redan fått tänder! Mina barn har varit riktigt sena, fått strax innan 1års-dagen så jag antar att det blir samma för Max.
    Stackars Selma som är förkyld!
    Vi hade också en fixar dag, fast igår! Rensade upp på tomten o åkte till tippen o slängde massa skit o jag började o gräva bort en rabatt o började lägga kantsten vid vår uppfart.

Madde01:  
    Usch, tvättstugan är aldrig kul, är så skönt att slippa den nu när vi flyttade till hus.
    Trevligt med mat hos din pappa! 

Hi hi, jag fick sånt där kropps-smör i ett hemma-spa-kit när jag fyllde år! Jag tänkte att jag skulle prova igår efter duschen o herregud som det luktade. Skulle tydligen vara solmogna jordgubbar eller liknande, men jag tyckte det stank sån där kondom med jordgubbsmak Var nästan så jag övervägde o ställa mig i duschen igen o tvätta bort det Fick ju nästan huvudvärk på kuppen, ha ha!
  • Pilea

Måste ju visa vår fina teckning som vi fick från Tyra förra veckan  Hjärta

• Pilea

Och så måste jag ju visa bild från igår, Max satt i matstolen för första gången Han lutar väl lite åt sidan, man han tyckte det var kul iaf o vi slapp ha honom i knät samtidigt som vi äter.
    Va äckligt det såg ut med spaghettin så där slaffsigt o dant i katrullen, men vi åt världens goaste räkpasta sås till.

Och här är en till bild på min solstråle

• Pilea
    Barbamammans...
    Åh va trist att du inte kommer vidare med pluggandet, att det ska hänga på en bok som inte kommit än!
    Ok, då förklarar det saken, ang hans beteende! Inte för att det är ett ok beteende att slå din son!
    Skoj med äventyrsbad, är ju jättebra med upplevelse-presenter!
    Va jobbigt att han inte kunnat sova!

Ha ha, eller hur! Skoj att gå runt o lukta som en kondom
    Robban tyckte jag luktade gele-hallon!

Ang kalas så har Alve varit på ett par "lämna"-kalas, han blir 5år i jan. Men vi har inte haft några sådan kalas själva än. När Alve fyllde 4år var ju jag gravid med sängläge så då orkade vi inte fixa med det. När Tyra fyller 3år nu i okt kommer vi ha kalas för familj o vänner med barn, men inga dagiskompisar.
    När Alve fyller 5år ska vi nog låna mammas lokal o ha kalas för hans dagiskompisar, han har tjatat om det hela året  
  • Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-27 13:34:56 följande:
    pilea:vad bra han satt i matstolen ändå!! så söt han är
    Tack
  • Pilea

Madde01:
    Va tråkigt att ni missade öppna förskolan, men det är ju rätt skönt att få välbehövlig vila också! 
    Vilken snäll storebror som gav både kantareller o smörgåstårta
    Mums, lät inte helt fel med pannbiffar Tungan ute 

Måste snart väcka Max o gå iväg till dagis o hämta Alve o Tyra. Är trist att behöva väcka Max när han sover bra i vagnen, men eftersom jag måste ha hem vagnen som står på dagis så blir det lite bökigt att köra 2 vagnar så då får max sitta i selé (dagis använder brio sittyn om de ska iväg till någon park eftersom Alve inte kan gå så bra på sitt ben än). Frågade om vi inte kunde lämna kvar vagnen på dagis, men dom vill inta ta in vagnen o då lär den ju bli snodd om den står ute där över natten. Alve cyklar till o från dagis nu o det funkar bra, bara att den där sablars vagnen måste stå där över dagen. Ska höra med personalen om dom inte kan använda dagis vagnar, fast dom kanske är till för småbarnen.

• Pilea
    Shit va kallt det är, eller gradantalet är det väl inget fel på, men det blåser storm så det känns isande kallt.

Tyra skulle iväg på utflykt nu på morgonen, de skulle åka buss o vara borta hela dagen. Hon var så glad o stolt o stod redo med ryggsäcken på ryggen redan kl.08. Men vi gick tidigt o var på dagis redan 08.30 så jag hjälpte till med västar o vantar till hela dagis-ligan

Skippade vagnen idag (den som vi haft stående på dagis dagtid). Det var som om jag o personalen haft samma tanke. De sa att det var onödigt iom att han cyklar till o från nu o ska dom iväg någon längre sträcka kan dom ta en tvillingvagn.
    Dom har dåligt med vagnförvaring på dagis o det är inga barn som sover i vagnarna heller för den delen. Alla uteförråd på dagis är till för uteverkstäderna, tex i snickarverkstadens förråd så har dom alla verktyg osv, det är uppdelat på så vis.

Alve har börjat gå jättebra nu, släppte igår. Personalen sa att han hade hört när än utav föräldrarna frågade om han inte blivit av med gipset än eftersom han gick så dåligt o haltade. Han tog åt sig av det o började gå jättebra helt plötsligt. Jättebra på sätt o vis, men samtidigt tycker jag inte om att föräldrar står o diskutera Alve med personalen. Dom kan väl fråga honom själv eller mig istället.

Madde o zandra:
    Oj, va tidigt dom vaknar! Vad ska dom göra uppe så tidigt kan man undra

Madde:
    Men va dumt att ni inte blivit varskodda om att vattnet skulle stängas av, lite krisigt antar jag!
    Så han har blivit pappig Julius! 
    Vilken söt bild på Julius

am zandra:
    Jättefint tyg, kommer bli en fin klänning
    Mysigt att gå på restaurang o fira lite. Var år o dar sedan vi var iväg o käkade ute. Käkade ofta ute förut när vi bodde i Sjöstaden o hade närheten till alla restauranger o caféer, var ju bara att kliva ut på gatan Som vi bor nu har vi nära till 3 pizzerior o ett Thai-sushi-hak. 2 av pizzeriorna serverar även annan mat o har fullständiga rättigheter.  I Hammarby sjöstad finns det 28 olika caféer o restauranger att välja o vraka mellan. Längtar tillbaka dit ibland, som en helt egen statsdel o så fint!!! 
    Man är väl lite bortskämd helt enkelt o tycker att man måste ta sig in till huvudstaden, har tröttnat på maten som finns här i förorten

Barbamammans...
    Hoppas boken dyker upp idag o att du får något gjort!
    Kul o se hur ni bor

BlueRoose:
    Ja, att vara ute är det bästa när man är hemma med fler barn! Annars har dom en tendens att vara i luven på varandra  
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)