• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Gud va jag är less på all snö o is, kan inte all snöblask o is bara ta o smälta bort nu! Längtar efter att få sitta ute i vårsolen med en kopp kaffe medan snön sakta smälter Drömmer Solen, hoho, vart är du!

Väntar på att min lunch ska bli klar, är superhungrig! Blir lax som är inne i ugnen just nu.  

På fredag har vi sån där "Polen-insamling" igen, ska se om jag kan hitta något i gömmorna. Var ett tag sedan sist, men nu har dom dragit igång igen.

Ska slänga ut lite urvuxna kläder till försäljning också.

Nä, nu får maten vara klar! 

• Pilea

Mamma-lyx på hög nivå, eller vad säger ni tjejer

• Pilea

Barbamammans...
    Men fy vilket "elände" ni har åkt på. Jobbigt att du måste vara själv nu i sjukstugan!
    Ja, det kan man verkligen fråga sig, undrar jag med ibland
    Nu rotade jag fram 3 par av mina  gamla skor som jag aldrig använder,  Alves gamla gympaskor, 2 barnjackor, regnbyxor, massa dockkläder (har mycket gammalt skit från när jag var liten), gamla gardiner o tillsist ett par jeans o en topp som bara legat o skräpat. 
    Ju mer man rensar ju mer hittar man
    Är verkligen i rensartaget så nu åker kanske saker som jag egentligen kan sälja.

Fast idag kommer en tjej o hämtar massa urvuxna Max-kläder, 21 plagg i stl 62/68 för 500kr. Testade att lägga ut på Blocket den här gången o det gick ju jättesmidigt, skönt o slippa skicka grejerna.

Sen ska vi sälja ett köksbord o 4 stolar. Just nu har vi 2 bord, ett i matrummet o ett mindre i köket som vi hade som typ frukostbord tidigare. Men nu sitter vi bara i matrummet o äter o på det andra hamnar jämt högar av post Lika bra att sälja det nu innan vi river väggen o börjar renovera. Ganska meningslöst med 2 bord när vi får ett enda stort kök.

Alves dagiskompis pappa ska komma o ta offert på ner-tagning av väggen, R har äntligen ringt. 

Tjohooo, nu glimtar solen fram, ska käka lite lunch o sen passa på o gå ut o "ladda" upp mig lite Solig

• Pilea

Någon som har bra tips på vad man kan servera på ett barnkalas då 1 barn är kraftigt ägg- o-nöt-allergisk?

• Pilea

Barbamammans...
    Ja, ibland tar det förstås längre tid att bli av med grejerna på Blocket. Fast det kanske är enklare att sälja här i Stockholms-området.

Hm, jag klurar på om man kanske kan göra rulltårta utan ägg!

Men om ni ändå ska kräkas så behöver ni ju inte ha något kvällsmat Nä, skämt o sido, fy fasiken för massa kräks! 

• Pilea

Max sover fortfarande, dags o väcka honom snart för lite lunch så vi hinner ut en sväng. Tjejen skulle komma sen vid 13-tiden o hämta kläderna.

• Pilea

am zandra:
    Tyra fick sin första koppa prick 14 dagar efter att Alves första syntes!

Missade ditt inlägg om att ni haft besök av soc! Hur kommer dom gå tillväga nu, är det främst kontaktfamilj som dom ska ordna eller är det hjälp med det ekonomiska också?

Härligt med en egen stund på bibblan!

Xgirl:
    Hoppas mutan hjälper
    Tycker det går i perioder det där med att ungarna ska sova i vår säng. Ett tag sov vi ju alla 5 + katt, men nu har Alve sovit i sin säng o Tyra kommer först vid 06-tiden o Max sover i sin spjälsäng, så för tillfället är det gått om plats  

Va skönt att du ska få komma iväg o prata med någon!

Bra där att hon krävde sitt klistermärke, gäller ju att stå på sig i vården  

Barbamammans..
    Har du fått någon middagsmat inhandlad?  

• Pilea

Var ute en bra stund idag! Gick ut strax efter kl.13 när tjejen hämtat kläderna o kom in nu lite innan 16. Gick först o handlade lite mjölk o prylar o sen hem o dumpade av grejerna o så ut igen. Promenixade runt o lapade sol o sen vidare till dagis. Alve o Tyra ville aldrig gå hem heller, dom skulle gunga o gud vet allt på dagisgården. 
    Känner mig helt stelfrusen fortfarande, men jag ska väl tina upp så sakteliga. 

• Pilea

Madde:
    Låter som ett kanonjobb o vilket bra schema! Annat är det inom vården när man måste jobba var o varannan kväll o helger osv, då är det verkligen mycket tid som går bort från barnen. Iofs har man ju lediga dagar i veckan emellanåt, men det blir så hattigt för barnen på dagis då.

glittrax:
    Tack för recept o tips!
    O till er andra med för den delen  

Vilken vecka är du i nu?

Jobbigt med Novas magont!

Barbamammans...
    Ja, men det duger väl alldeles utmärkt med köttfärsås på burk någon gång ibland.
    Hualigen för o ha sån sjukstuga!

am zandra:
    Va kämpigt att det ska behöva ta sån tid med utredningar hit o dit! Vad är det dom utreder som ska ta så lång tid?
    Trodde stödfamilj eller kontaktfamilj var till för att just stödja o underlätta för föräldrarna!

Hoppas det går bra på mötet o att ni blir beviljade försörjnigssstöd för det skulle väl underlätta en hel del för er. 

Nu har pappan från dagis varit här o kikat på väggen o han skulle ta sig an den Han skulle bara kolla upp lite materialkostnad o boka in en tid (trodde det skulle ta 2 dagar att riva o sätta balk) 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)