Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: usch vad jobbigt att du mår så vid mensen men du jag blir oxåhelt genomsvett när dom ska pälsas på jisses alla springer som yra höns o ingen ska göra något själv o  sen när dom väl ärklara o man ska ta på sig själv o agathon ja då har dom hunnit få av sig både vantar skor o mössorSkrikandes
    mysigt med lite egentid för noah o baka pepparkakor
    nja stolen funkade bara första dagarna sen har den blivit ståendes men däremot så tränar vi ju med o försöka låta han hoppa i vårt knä o sen sitter han i soffan hos oss för o träna upp sig lite

haha låter onekligen som en tråd på FL men nä syrran hade åkte förbi uffcontainrar igår kväll o sett 2 st riva ut allt och plocka med sig 5 säckar!!! du kan läsa på hennes sida synd bara att den som kallade mig idiot o rasist plockade bort vartenda ett av sina inlägg och sen plockade hon bort syrran som vän jag får alltid mail vid svar i såna statusar som  jag svarat i så jag har kvar det hon skrev om du vill se dom

• 7 michelingodingar

just ja har en minst sagt ICKE nöjd agathon han har vrålat o stort sen morgonen fick honom o sova tror jag iaf för det var tyst ca 30 min men nu bara skriker han o han har ändå fått ipren oxå vet  inte vad jag ska göra har inte ens kunnat ge barnen lunch eller ätit själv än förvisso så har dom försett sig själva med pepparkakor och kräm så

• 7 michelingodingar

xgirl: ja jag  vet inte vad det är idag har inte ens ipren hjälpt trodde han somnade härvid 13 men HA hann få i barnen varsin macka och jag själv slängde i mig ett par mackor när jag hörde att han vråla igen så nu satte  jag honom i hoppgungan o därsitter han nu tyst iaf o plockar med grejjerna önskar bara maken kunde komma hem o avlasta lite jag har inte ens kunnat få fram nån middag idag!! så jag vete tusan vad vi ska äta!! behöver jag nämna att jag ska NJUTA i morgon då jag o min syrra ska iväg o julhandla lite
    jag vet ärligt inte vad det kan vara en kombination av tänder o hans hosta kanske och inte sovit så bra dom senaste nätterna.

am zandra ok skickar dom i ordning så kanske du kan se ett bättre sammanhang haha min bror har ju skrivit och ja han är faktiskt rasist så jag blev förvånad först när han inte kom med nån dräpande kommentar
    jag känner samma sak om bara dom där föbannade tänderna ville bryta igenom, jag tror agathon lider av dom för han dreglar kopiöst och gnor så frenetiskt i munnen o tuggar på ALLT har försökt med bitringar men nää det vägrar han o bita på!!!
    haha känner igen det där med o plocka bort dukar

nää om man skulle se om man fick något gjort nu när han faktisk är lite tyst o leker

• 7 michelingodingar

xgirl:ajajaj vad det ser ut o göra ont,stackars selma
    Gardinerna blev jättefina!! oj har ni inte haft snö öht????   milde tid jag kan skicka upp en meter om du vill
    jo det har gått bra med agathon i helgen,han är gladare igen o i lördags när jag var  iväg så hade det inte varit nånting sa maken men han vägrade sova då oxå!!!

carlAstrid: välkommen hit mysigt med en bebis snart

am zandra:nepp hon är inte själv svensk o hon är otroligt speciellDrömmer hon gick gymnasiet samtidigt som mig i syrrans klass o redan då så vrålade hon rasist åt alla svenskar som bara yppade något om utländska som var lite neg!! jag kan  inte heller påstå att vi skrev något stötande o kan man inte ens diskutera utan att ge sig på personangrepp då kan det liksom vara, som vänner ska man faktisktkunna diskutera saker utan att för den sakens skull börja kalla varandra dumma saker o sen plocka bort en som vänObestämd
    haha kan inte annat än  skratta åtlinn känner så väl igen det från mina

Ain: ja ok i vissa fall kanske  man ska tänka sig för men jag står ändå för min åsikt o jag tycker så med att det är eg inte konstigt att de får dåligt rykte när dom gör så där o det är liksom inte första gången det händer heller!!

men vad jobbigt är han så förkyld igen benjamin hoppas det snart ger sig så du får  vara lite mer utvilad när du jobbar o allt!! hur har det gått annars med honom och barnvakten?

helgen har varit fullproppad så jag har inte hunnit skriva alls
    i lördags var vi iväg o julhandla lite o fick tag på lite julklappar MEN till fredde fann jag INGENTING hur svårt ska det eg vara dom andra barnen får ca 4-5 julklappar var o honom har jag bara 2 till var in o köpte ett värmereglage elle vad tusan det heter till vår bil för i den finns det ytterst lite värme men nu jäklar får maken bara montera dit delen så vi slipper frysa häcken av oss när vi  åker!!
    igår satt jag med svenskaprovet o  jag var lite nervös måste jag erkänna tänkte att 6 timmar MÅSTE jag ju bara klara det på men HA fyy fasen det var inte det lättaste 16 frågor o vissa var A och B frågor när detvar typ 3 min kvar hade jag 3 frågor kvar obesvarade samt att jag inte hann klart del B på den frågan jag var på då det var tvunget att skickas in så det känns som att det gick käpprätt åt helvete rent ut sagt men allt hänger inte enbart på provet utan det är även skrivuppgifterna som vi gjort underkursens gång dom går på och även om man varit aktiv minst1 gång i samtalsforumet och vet ni jag hade glömt av den bitenGråter försökte o logga in i fredags för o göraett inlägg men jag vete tusan vad det blev för fel för jag var inte inloggad stod det !!!!
    jaja får väl se hur det går är glad om jag bara kan få ett G iaf men det känns inte som att jag lär få det nu

idag är fredde hemma från skolan han är totalt genomförkyld o mådde inte så bra igår kväll.
    agathon har hostat så in i helsike hela natten tycker så synd om honom
    inatt har maken haft jouren igen men det blev lugn natt så han har fått sovaiaf nu ska han jobba några timmar o sen komma hem o försöka sova hur nu det ska gå med barnen hemma men sen påbörjar han nattjobbet mellan kl 18-19 ikväll  och går av kl 07 i morgon bitti sen går han på kl 17 i morgon em igen men slutar runt 22 redan så han lär väl vara lagom trött o mör sen

• 7 michelingodingar

am zandra:ja inte är det lätt inte o sen när enda intresset han har datan så finns liksom inte mycket o välja på o dom spelensom han vill ha kostar ju för tusan runt 500 spänn styck!! han får ju lite kläder som  han nu är i STORT behov av och sen en fantasybok som han själv fick vara med o välja, skulle kunna ge pengar men det käönns inte kul heller för han kan inte hålla i pengar för fem öre och allt går till godis på 2 dagar!!!!

ja nu är det mycket jobb för maken men det är tillfälligt för just nu jobbar han både som vanlig servicetekniker och som robottekniker dom har haft några på arbetsintervju som ska ta över makens jobb som servietekniker då han enbart ska jobba med robotar så det kommer obli lite lugnare iaf. han har dessutom tagit på sig jouren extra för o vara lite snäll men eg ska han inte börja ha den förrens jan nästa år!!

vad skönt att du  säger att det  i princip ska vara omöjligt att kugga på distans phjuu hoppas bara du har rätt bara jag får ett G så är jag jättenöjd så jag kan söka till högskolan!! usch räknar ner och 11 månader kvar av min mammaledighet om jag inte kommer in på utbildningen och jag får ont i magen

Klart att du ska prata av dig vännen det är ju mycket på så sätt man kan börja bearbeta saker o ting genom att få älta om o om igen och få någon annans syn på saker o ting och som kan hjälpa  en o sätta fingret på problemen!! tycker INTE du ska säga att du får skylla dig själv som valt Dan o har två helt fantastiska barn med honom Många lär sig faktiskt att leva med sin diagnos och med rätt hjälp så kommer dom faktiskt långt!!! Jag tycker oxå att det faktiskt ligger en hel del på Dan att få erat liv att funka o gör det intedet så MÅSTE han faktiskt ta tag i problemen o se till att få hjälp han oxå. detär absolut inte bara din plikt o skyldighet TÄNK INTE ENS DEN TANKEN. Ni kan inte få en person från reusrcentrat som kan komma hem o hjälpa dan i hemmamiljön o få honom att se saker o ting så han kan börja hjälpa dig? Du kanske ska sätta ner foten och tala om för dan att han måste försöka tänka lite så du slipper o ta allt..... vet ju hur svårtsånt är med tanke på diagnosen men ibland kanske man måste göra försök och hoppas det funkar....

• 7 michelingodingar

pilea:vad jobbigt för bonusfarfar men förhoppningsvis kommer han må bättre nu,håller tummarna att kroppen inte försöker stöta bort den nu  bara!!
    skönt o bli av med det stora trädet mindre kul utgift bara.
    skönt att rensa utlite räkningar,gjorde det oxå för ett tag sen o jösses vad man samlar på sig eg!!
    förhoppningsvis blir det väl en o annan krona extra i kassan men dom har ett minst sagt rörigt provisionsbaserat system så för att ens få provision så måste dom jobba/sälja för ganska höga summor!! men jo några tusen extra brukar det bli iaf kan vara bra nu till jul o allt!!

xgirl: ja deet är jättesvårt med paket åt honom!!
    tack jag hoppas oxå på godkänt, ja förut så har jag inte kännt så för jobbet men sista åren så var det så himla stressigt,tungt otacksamt neddragningar och man blev varslad och anställd om vartannat och under min ledighet nu så har jag kommit till insikt att jag har fasen inte spenderat 3år av mitt liv på en utbildning o det enda jag får göra är torka skit,städa och ändå räcker man inte till för dom gamla usch nej jag vill absolut inte tillbaka känner jag bara!! dessutom har jag nu jobbat sen dec 99 och har sån jäkla pisslön så det verkligen suger!! och alla dessa kvällar,helger,storhelger och röda dagar som vi får jobba vill jag bara komma ifrån.

usch nageltrång har alexandra jätteofta här, blir svullet o rött o gör jätteont o så varar det på henne och man får klippa nageln som mer än gärna växer ner i huden på tån jätteofta och hon sitter då i såpavatten och det funkar rätt så bra!! hoppas selma snart slipper ha ont och skönt att ni fick  handen uppkollad för det ser ut o göra jätteont!!

am zandra: ja maken har inte tagit påsig allt frivilligt riktigt utan han lovade o ta jouren åt en kille för några veckor sen men i fredags fick  han veta att han skulle jobba natten inatt för o lära sig o fösa korna i en ny robot som bonden köpt o då ingår det hjälp att vänja korna i den under 48 timmar och sen har dom redan nu vräkt över bönder med robotar på maken men det eg var tänkt att han skulle börja med det i jan nästa år sen har dom två tekniker som är borta tillfälligt så då får han täcka  upp ett annat område oxå som han i vanliga fall inte alls har så ja det kommer ju bli lugnare sen iaf

vad bra att din "tant" oxå anser att dan måste vara med i detta och att hon ska hjälpa till!! sen är det väl så att är man van vid o göra en sak sen man var yngre så kanske man tar på sig det utan att tänka sig för som du  gjort och sen att släppa taget o låta någonannan styra är nog svårt, tråkigt att Dan verkligen inte ser hur du mår men frågan ärom du kanske visar en annan fasad när han är hemma så han inte ser den verkliga sandra där bakom fasaden som verkligen mår dåligt och skriker på hjälp kan det vara så??? hur somvännen så hoppas jag verkligen att "poletten" skatrilla ner för honom när ni ska ha nytt möte nästa vecka!!
    Du vet var jag finns om du vill prata

ja nu är maken iväg o kommer inte hem förrens till 08 i morgon bitti och han kommer vara dödstrött han har inte kunnat komma ifrån jobbet idag så han kunde vila o sova på em så han kom hem 16.45 och var tvungen att åka strax innan 18 igen så jag var o köpte choklad och en stor coca cola plus att han tog med sig några mackor och en kanna kaffe förhoppningsvis så lär han vara pigg av det iaf tur barnen ska till dagis i morgon iaf annars kunde det ju blivit intressant o se hur han fått sova ska ju till bup med fredde i morgon igen då läk  vill utvärdera hur medicinhöjningen funkar så då blir det ju iaf ett par timmars tystnad här hemma!!!

• 7 michelingodingar

am zandra: det är sålite såvännen bara glad om jag kan finnas där till nån nytta!! Det blir en ond cirkel för dig,förstår att du vill hålla minen för barnen men vet du dom känner på sig ändå att mamma verkligen inte mår bra usch vad jobbigt förr dig o behöva gå och hålla saker o ting inne försök o prata med dan när barnen sover och gråt ut då.....
    BRA att du går iväg på cafe du behöver verkligen det och även om det känns tungt att ta dig dit så kommer du förhoppningsvis må bättre av att  komma ut och träffa andra i dinsits
    NÄÄÄ  se till o ring upp läk om hon inte ringer dig låt det inte bara gå nu när du är på god väg du kanske skulle behöva en dosändring på din medicin?? p-pillren kanske inte funkar så bra ihop med den medicinen heller så nånting liksom slås ut om man kombinerar dom....
    vad jobbigt att barnen väcks sålätt av att dans klocka ringer

jo dosändringen för fredde har funkat bra faktiskt är lugnare och mer jämt även på em  nu det är morgonen som adlrig funkar trots att han visste att hans pappa låg o sov och hade jobbat sen 07 igår morse så skulle han hålla på o testa o se hur långt han kunde gå med o göra en massa höga ljudo skrapa med stolar m.m och det tog honom över en timme o få fram frukost, äta den plocka undan o ta sin medicin!!

herregud vilken pärs o lämna abbe idag först vrålade han för att han inte fick ta med sin polisbil till dagis och han var som en skiva som hakat upp sigObestämd så jag vägrade gå inpå freyas avd med honom skrikandes så där så vi gick in med abbe först o gode tid vilket liv det blev på honom minsta lilla rutinerna ruckas för honom så blir det kaos men jag ville verkligen inte gåin med freya först o ha honom vrålandes sådär jaja till slut så fick jag tvinga av honom kläderna och bara gå därifrån
    nu måste jag snart väcka agathon så ska viåka till bup med fredde o maken får en chans o sova i lite lugn o ro nog för att han sover som en klubbad säl ändå stackarn han kom faktiskt hem 06.40 och måste åka härifrån kl 13 igen för  o fixa ett jobb innan han ska tillbaka o fösa korna i roboten kl 17 men ikväll slutar han 22 så inatt får han sova åtminstone!!

• 7 michelingodingar

pilea:oj mannen såg ut som en myra där uppe i trädet ju

xgirl:ja maken stack iväg precis när jag kom i bilen från bup så 5 timmar har han fått sova iaf men jag ringde honom o han var jättetrött!! inte så konstigt kanske efter att ha jobbat 24 timmar i ett  streck men lika bra han vänjer sig för så där kan dygnen se ut då han har jouren och den har han var 9:onde dag plus nån extra då o då!!
    stackars selma som blir uttvingadi snön medans mamma sitter inne i värmen o kollar henne skämt å sido ibland behöver dom faktiskt komma ut lite även om dom inte  vill!!
    larm har vi oxå men jag måste säga ett erat var väldigt billigt o med tanke på att det dessutom går till larmcentralen vårat kostade drygt 140000 kr och då gick larmen INTE till larmcentralen utan till våran hemtelefon först sen våra mobiler och anhöriga i tredje hand så det var ju ett kanonerbjudande enl min åsikt jag hade velat ha ett larm som gick direkt till larmcentralen men då skulle det kosta en massa extra men ett brandlarm är kopplat till larmet och så har även larmet vissa finesser där vi kan t ex avlyssna vad som händer här hemma via våra mobiler om vi får ett inbrottslarm t ex och det finns en grej som gör att en klocka ringer högt varje gång nån öppnar ytterdörren så barnen inte kan smyga ut hur som

pust abbe är verkligen på g idag det första han börja med när jag hämta på dagis var o yla om sin bil sen har han lagt av sig sina glasögon såvarken jag el förskolepersonalen hittar dom sen på vägen in till alwins avd så gick han o slog sönder sin lilla lykta dom gjort av typ deg o värmeljus så den är i smulor

• 7 michelingodingar

xgirl haha oj ja det blidde visst en nolla för mycket såg jag nuFlört nej ingen månadskostnad men vi får betala drygt 1200 kr/år för service men vi kan när som under dygnet ringa ut dom hit vid ev fel på larmet om det så bara är o byta batteri så kommer dom ut. avskyr oxå såna där försäljare jag vill med kunna få kolla på saker o ting ilugmn o ro o läsa det finstilta som försäljare ofta verkar strunta i att infomera om!!
    stackrs arvid inte kul när dom är dåliga, hur har det gått med hans mage förresten?

pilea:skönt att den är väck nu  då,såg onekligen lite "naket" ut nu!!

här har agathons första tand ÄNTLIGEN brytit igenom kanske därför som han varit på bättre humör o sovit som han ska nu då mennu åkte laktulosen fram igen han är såååhimla hård i magen fyy vad han skrek förut innan en klump hård som sten kom utRynkar på näsan men han har försökt bajsa i 2 dagar nu utan resultat.

• 7 michelingodingar

am zandra:nej inga glasögon hittade än alltså jag kände att jag blev lite sur för dom hade inte ens reagerat på att abbes glasögon varborta och att han inte hade dom på sig herregud domkan han ju lagt ute i snön o frågan är ju om dom kommer hittas innan snön smälter i såna fall tur vi har ett extra par här hemma så han inte är helt utan glasögon iaf och ja det är dyrt frågan är vem som får stå för nya glasögon om dessa inte hittas

ah det förklarar ju varöfr hon inte ringt, skönt att hon hört av sig nu iaf.

MORR åt Arbetssituationen för dan!!! hur länge kan dom eg förlänga så det bara är praktik???

Glittrax: men usch vad jobbigt hoppas du kan överklaga och få rätt till ersättning o sjukskrivning!! och jobbigt att du mår så dåligt i graviditeten ändå kanske skulle vara bra för dig att fågå och prata med en psykolog??!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)