Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

inne lite snabbt känner att jag hinner inte med o skriva som jag vill har på tok för mycket med läxor,sjuka ungar och kalas o städ osv suck MEN en månad till så är jag klar med skolan sen

am zandra:en stor kram herregud vad jag hoppas att du snart ska få må bra och att slippa ha värden som jojjar så där mycket!! skönt att du kan få hjälp med p-piller!! tänkte faktiskt på det där med Dans sterilisering och hur allt går kring den men ser nu att du svarat på det, jobbigt att han är så svår till att få igång en disskussions kring det bara!!

Glittrax:haha men vaddå pippi som pippi smakar väl lika eller vad duktig hon är med bokstäver freya har inte alls kommit igång med det än men det är något som jag vet att dom kör mycket med på dagis så det kommer väl så småningom!!
    mysigt med rörelser från bebisen nu

pilea:ja det var inte en dag försent o få tid till cellprovet kul med babyrytmiken men kan förstå att det känns urlöjligt jag hade nog dragit mig för o gå avskyr o bli så där löjligTungan ute

xgirl:stackars liten hur är det med honom nu?

ain: vad skönt att det gick så bra med barnvakten

som sagt känner mig hur stressad som helst och alla dessa måsten som hänger över mig gör att jag vet inte i vilken ände jag ska börja och paniken bara kryper i mig jag blir sur o arg o fräser åt alla här hemma just nu
    har 4 kapitel kvar o läsa idag av boken=ca 100 sidor o läsa, sen fyller ju freya stumpan 3 år idag så vi ska ha kalas i kväll och i morgon för henne och här behövs städas och tvättas jag har inte en ren tröja kvar nu tårtan ska göras och så är freya dålig med hosta,förkylning och feber och nu har agathon 39 graders feber oxå dessutom MÅSTE vi ut med jultidningarna som ungarna sålt men dom får re det själva idag!!
    dessutom vill maken att jag ska plocka ihop hans jävla kläder o tvätta hans jacka osv för han måste packa i morgon för på söndag em åker ju han på robotutbildningen och blir borta 14 dagar så jag får re allt själv här hemma dessutom ska alwin börja skolas in på dagis på tisdag phuu har inte tid måste fortsätta och få lite gjort här hemma!!

• 7 michelingodingar

xgirl:haha freya fattade nog inte riktigt vad hennes födelsedag innebar men när gästerna kom så sa hon idag fyller jag år så ni ska säga grattisDrömmer

mina tjejjer åker själv ut med jultidningarna men dom har varit bort till ett ställe som ligger ca 5 km härifrån och det är en stooor tung trafikerad väg dit så där får dom absolut inte cykla så vi måste köra ut dit.

vad tråkigt att kläderna inte var till förväntningarna!! det har man ju varit med om några ggr och man blir så himla besviken!!

am zandra:vad tråkigt att syskonfotograferingen gick åt skogen

ain:ja ibland blir det lite väl mycket som ramlar över en på en o samma gång annars brukar det faktiskt rulla på bra här hemma ändå!! ja det är verkligen mer än ett heltidsjobb med alla barn

glittrax:låter inte alls mysigt med att du får så ont av sd ju kanske ska be dom kolla upp det där!! nu när jag väntade agathon så åkte jag in i v 28 för jag hade ont som ett band över magen o lite sd o hoppsan hejsan det blev ambulanstransport till ett annat sjukhus 15 mil hemifrån inlagd med sängläge med undantag för snabba besök på toan för han ville ut i v 28 så det blev massiva insatser för o hålla honom kvar!! så kolla upp dina sd så det inte är påverkat!!

tack för grattisen till freya, en glad dam som var nöjd över sina paket iaf vi tog ju o firade alwin samtidigt då han fyller nu den 14 nov

här är det sjukstuga värre,freya,abbe,alwin och agathon är dåliga så frågan är om vi får skjuta på inskolningen med alwin.
    agathon är inte alls rolig han vägrar ligga ner o bara gråter om han hamnar i liggläge feber o allmänt hängig funderar på om han har ont i sina öron!!

min läsning av boken har jag fått lägga åt sidan så jag ligger efter med 12 kapitel nu och idag åker maken till stockholm så jag har ju inte lust o ägna tiden han är hemma till o läsa för sen ses vi ju inte på 14 dagar!! ska iaf åka o träna zumba eller ja tror det iaf, fick mensen i fredags 16 dagar sen o blöder som en slaktad gris är lite rädd att jag ska blöda igenom allt under den timmen vi tränar

• 7 michelingodingar

madde kul o se dig igenGlad

xgirl. hoppsan hejsan så kan det gå iblandFlört kul med orange tårta, var får du tag på marsipan med den färgen?

fyyyy fan rent ut sagt, agathon är inte alls på humör och nu när vi skulle äta lite innan maken skulle sticka till stockholm så satte jag agathon i vagnen o drog in i köket o det var lungt så skulle maken dra in vagnen i vardagsrummet när vi var klara och han råkade stöta vagnen mot dörrposten varpå han ser hur hela jävla vagnsinsatsen med agathon i glider ur chassit och hamnar upp och ner med agathon underst o ansiktet rätt ner i golvet med hela insatsen över sig herregud hela nappen var intryckt i munnen å¨honom o det blödde rejält HERREGUD säger jag bara vilken panik vi fick nu gick det bra iaf men han har en fläskläpp o en liten spricka på insidan på läppenGråter
    det konstiga är att alwin o freya klättrade i och ur vagnen häromdagen utan att nånting hände så jag trodde inte detta skulle hända!!

• 7 michelingodingar

xgirl:ja han var helt tyst först och innan vi fick bort själva insatsen o såg hur det var med honom ja fyy fasen jag blev iskall inombords och på det sättet som nappen var intryckt jisses han hade ju kunnat kvävas av den

ok ska kolla där på marsipan,tack för länkarna

am zandra:oj har ni haft så pass kallt väder, här har det skiftat lite men för det mesta har vi kunnat ha jackorna på barnen bara men nu är det 11 minus så ska dom ut idag blir det overall!!

förresten jag skickade ju läxan till dig och fick tillbaka den av dig men sen kan jag inte minnas om jag skickade den till min lärare eller om jag råkade skicka den till dig igen det är som black out i hjärnan på mig kan inte heller minnas att jag valde min lärares e-mailadress eller om jag skrev mitt namn osv i ämnesfältet som dom vill att man ska göra

ja det var ju inte så att agathon gled ur vagnen  själv utan den han sitter i var det som gled av chassit och slog runt så agathon hamnade underst med hela sittdelen över sig ryser bara jag tänker på det !!

ja jag har haft en sjuhelvetes mens sen jag fick agathon blöder igenom de där stora nattbindorna och får byta jätteofta för o inte blöda ner så mycket som finns men oftast är det bara dom 2-3 första dagarna sen är det som om det mesta kommit ut för då blöder jag ytterst sparsamt i några dagar till sen!! nje några piller vill jag inte knapra ger det ett tag o ser om det blir mer som förut om inte ja då får jag kanske höra med BM.

vad skönt att ni avvaktar o ser hur pillrena funkar för dig!!
    men karlar så där kan maken med göra här om vi ska ha kalas, jag blir totalt vansinnig och sen säger han åt mig att jag kanske ska göra tårtan städa osv flera timmar innan dom kommer så JAG slipper stressa sen hmmmmm jaha o vad ska han göra då liksom bara sitta där på sitt arsle o gloSkrikandes

kul med lite julklappsköp jaa du vi köpte ju den där hoppgungan i ullared så vi kommer inte köpa något mer tror jag iaf möjligtvis någon mjukisbok/mjukisdjur som prasslar och skallrar ev såna där bitringar man kan lägga i kylen funderar jag på annars är väl kläder kanske ett alternativ.

de minsta har jag inte så stora problem o köpa till däremot så fredde har jag enorma problem o veta vad jag ska köpa hans bärbara data rasade ju så nu kan han inte vara på internet med den och spela online med sina kompisar så jag funderar på något sådant men sen är ju en dator inte det billigaste heller!! finns ett par dataspel han vill ha och några fantasyböcker så det lutar åt att köpa det åt honom.

pust fy bövelen vad agathon har gnölat dom senaste nätterna han börjar 23.30 och håller på tills 06 det är mat och napp som jag får ge 40 tusen ggr och så är han bara allmänt orolig så jag är vråltrött här idag och sen har jag svårt o sova när inte maken är hemma
    strax innan 06 gav jag upp och la agathon jämte mig i sängen och inom 2 sek så sov ungen och han sover än

idag är alla barnen feberfria men usch genomförkylda och hostar som galningar särskilt på nätterna och inatt har agathon börjat hosta oxå jag har ytterst lite lepheton hemma som jag gett till natten och det har faktiskt funkat bra men undrar om jag inte får ringa och få mer hostmedicin utskrivet!!

• 7 michelingodingar

xgirl:haha ja skulle han inte vara snäll nu då får väl hoppas det vänder snart igen!! krånglar han inatt igen så får han sova bredvid mig nu när inte maken är där

jo men det borde gå o smälta chokladen och hälla i formen ställ den kallt sen så det verkligen stelnar.

jag har hotmail men vet inte om jag har så man kan kolla i nån fil som heter skickat.... hur som så får man alltid ett svarsmail om att mailet jag skickat är mottaget men hade inte fått något sånt visa sig att jag visst hade skickat det till am zandra iaf så nu skikcade jag iväg det igen o fick ett sånt automatiskt svarsmail!!

kul att du kunde fixa hängslena!!
    jobbigt att du med inte fått sova ordentligt!!

am zandra:ajaj det lät inte för skönt o gå rätt in i den skärbrädan men nu vet jag ju varför vi inte har någon sån
    Har du röjt undan alla bebisleksaker nu då? tänkte faktiskt på att Linn kanske skulle tycka om ett sånt där aktivitetsbord som vi har till barnen!! men sen är dom ju inte så stora än så dom förstår det där med paket!!
    men vad skönt att Linn har sovit lite idag!!

ain:haha mysigt o ha två små som kacklar ikapp om nätterna vi har ju 3 små i ett rum men på kvällen får abbe somna o alexandras säng för han jagar upp dom andra två så dom får inte sova!!
    jobbigt att han vaknar så där supertidigt bara!!

madde: jo då det är bra med honom hans läpp var ju rätt svullen och det var en del blod men i idag syns det ingenting om man inte lyfter lite försitkigt på hans överläpp för då ser man ett litet sår på insidan men han har ont av det det märks när man ska mata honom för han vill gärna inte gapa är lite rädd om tänderna ska bli påverkat av det där men återstår o se när dom kommer upp sen!!

Äntligen är jag klar med min 1800 tals roman pust stön o stånk de sista 100 sidorna var allt bra sega kändes som man aldrig skulle bli klar men nu kan jag lägga min energi på läxan som ska göras!!
    agathon har inte alls varit rolig i em bara gnällt och inte velat ligga ner på golvet o leka inte i babysittern inte ligga jämte mig i soffan utan bara velat vara i famnen och man ska gå runt runt runt med honom!!!! jag blev faktiskt helt frustrerad här förut för då hade jag honom gnällandes och freya i sitt esse så hon plöjde kylskåpet på buljongtärningar en tub med räkost och knäckte ägg dessutom fick hon tag i filippas smink så hela alwin var full av läppstift och nagellack och hela lakanet är fullt med sminkkladd i filippas säng och så alwin som varit gnällig och hostat som en tok och abbe på det som oxå mår dåligt och gnälligt värre phuuu säger jag bara ska snart lägga mig känner jag o hoppas på o få sova lite!!
    alwins inskolning får vi hoppa över i morgon och hoppas han är lite piggare så vi ev kan gå dit på onsdag istället!!

• 7 michelingodingar

fyy fasen vet snart inte vart jag ska ta vägen har fått början på migrän och har sååå ont i huvudet det går från ögonen och ända ner i skuldrorna och allt ljud får mig nästan o spy av smärta har tagit 2 panodil och 1 ipren och hoppas snart smärtan ger med sig. värst är att barnen är inte på humör dom heller och det är värsta gnäll,gap,skrik och så slåss dom ovanpå allt och bråkar som jag vet inte vad idag!! och freya hade verkligen behövt gå till dagis idag för hon röjjer o plöjjer och gapar o skriker o piper för ta mig tusan ALLT sen har jag filippa hemma för hon hade såå ont i magen o huvudet i morse (jaa men eller hur ) och hon kan konsten att skrika så man tror rutorna ska spricka gissa om mitt huvud fullkomligen exploderar snart!!

dessutom så lovade ju min syrra o ta agathon nu när maken inte är hemma o alwin ska skolas in men HA det får jag re själv nu ringde henne förut o frågade om hon kunde komma som i morgon o hjälpa mig då för nu anser jag att alwin är pigg så en timme kan han klara men då var det så omständigt och om o men o hon hade ju sååå mycket o göra( hälsa på en kompis,mata sina hästar laga mat och sen zumban som är ikväll ehhhhh.......konstigt för det var ju i morgon fm en timme som det gällde) min mamma kommer o hj'lper mig iaf annars får vi väl skjuta upp inskolningen en månad så maken kan få en chans att ta ledigt dom stunderna som han ska skolas in!!

pilea:åhh vad duktig max blivit!! festlig hallowen mat ni gjorde och vad fina barnen är!!
    nej nån spärr tror jag inte det var för man måste hålla in på två ställen samtidigt för att sittdelen ska lossna helt o hållet annars sitter den fast på ena sidan så jag vet faktiskt inte vad det var som hände med vagnen

am zandra;jag höll på o få spader på ungarna och idag är mitt tålamod absolut i botten så minsta lilla så blir jag vansinnig haha ja du freya har jag fått för gamla synder eller nått idag fick hon tag i ett nagellack lyckades få upp haspen till vårt nya badrum o målade med nagellack där inneDemon jag blir totalt tokig på allt detta jäkla smink som ungarna har och inte kan ge fasen i!!

jo lite grann står det i min kursbok om tidsepokerna men inte på långa vägar så mycket som det känns att det skulle behöva stå!! jag har ju 1,2 mil till närmsta bibliotek tyvärr så det är ju inte lätt och bara åka dit heller tänkte be mamma kolla om man kan få låna nationalencyklopedin på bibblan åt mig för hon bor ju där bibblan finns har ingen lust o betala 500 spänn för 1 år o få tillgång till det via nätet heller

läste på fejjan och så himla skönt att NÅN läkare verkligen frågar hur du mår och tar detta på allvar hoppas verligen dom kan finna anledningen till dina besvär och hjälper dig bli frisk!!
    hoppas det går bra för dan idag oxå!! ni har inte hört något mer om pensionatet?

• 7 michelingodingar

am zandra:men guu vad kul att det nån gång blåser medvind för er!!!!
    tack du rädda min dag idag ska kolla nationalencyklopedin imorgon tänkte jag
    haha ja du freya o abbe har kommit på att om man tar nånting jättelångt o petar med så kan man lätt haspa upp dörrenSkrikandes och senär det fritt fram!! 

pilea:vad skönt att max sover såpass bra nu!!
    ja det var ju billiga utklädningskläder på rusta!!

madde:kul att din bror vill vara barnvakt passapå nån kväll o gå ut o ät o gå på bio el nått
    oj ännu fler tänder!! skönt att det funkar med napp och att du slipper hoppa???? med honomnär han ska sova

xgirl:hmmm var stenhård och gå tillbaka medhenne kan bli några jobbiga nätter men sen bör honha slutat gå in till er ni behöver ju sova ni oxå!! några andra bra råd har jag dessvärre inte.

glittrax:hur gick det på kollen av sd i em? skönt att det lugnat sig iaf!!
    just nu läser jag svenska B gymnasienivå dåjag  skolkade så mycket från dom lektionerna i skolan så jag blev inte godkänd konstigt va jag ska söka en utbildning på högskolan till hösten är det tänktvill läsa till läkarsekreterare

är helt slut efter migränen skulle göra så mycket med min läxa ikväll men är dels trött av huvudvärkenoch sen strula barnen vid läggdags så dom har precis somnat!!
    känner mig så jäkla ledsen min syrra har varit i farten igen och jag fickkastat i ansiktet att jag har själv valto skaffa 7 barn och det jag skrev till henne hade absolut inget som helst medo göra att vi har många  barn kort sagt hopn skrev att det bara var stress stress stress o att hon hade sååå mycket ogöra o då skojja jag med henneo sa att vi kunde byta för en dag o ja det resulteradei att när jag skrev vad jag hade o göra nu förtiden så var det ju självförvållat och att det var vi själva som hade valt o skaffa 7 barn vilket det alltså inte handlade om o nu kunde jag intehålla käften utan jag skrev att hon kunde gett fan i o skaffa hästar gett fan i o träna och gett fan i ta på sig o hålla i aerobicspass för det var ju oxå FRIVILLIGT suck jaja har man många barn så får man inte klaga är välbara o inse det               

• 7 michelingodingar

ok ska se om min lille gosse låter mamma skriva några minuter nu då
    idag var vi på dagis för inskolning med alwin och som jag trodde så klädde han av sig traskade rätt in och log mot alla barn o satte igång o lekte mig struntade han fullständigt i ska dit i morgon,månd och tisdag sen på onsdag är det tänkt att han ska vara hela dagen mellan 9-14 så jag tror dett akommer gå fort!!
    agathon har inte varit rolig idag inget har dugit åt honom så jag bara väntar på vrålet nu

Ain: vad kul att du fick jobbet,grattis!! det kommer säkert gå jättebra med din kusin och benjamin bara han får lite tid o vänja sig vid henne

xgirl:ja vaknar ni inte av att hon kommer in så kan det ju vara svårt och gå tillbaka med henne

madde:haha ja det lät lite roligt när du skrev att du hoppade med honom
    hur gick det på bvc?

ellani välkommen hitSkrattande

får fortsätta o svaraer sen agathon vill intealls vara med

• 7 michelingodingar

am zandra:men usch spökar bihålorna igen,krya på dig!!
    kul att ni hitta en pulka så ni kunde frakta hem paketet inte det lättaste o bära ju

xgirl:men hua hoppas dinmigrän har gett med sig nu

pilea:stackars max
    mysigt med lite tändaljus och julmusikTomte

suck ja min syrra är som hon är o att ens kläcka den urdumma kommentaren när jag ens inte beklagat mig över det o liksom läser o tolkar precis som det faller henne i smaken sårade mig jättemycketGråter men hon är sån mest synd om henne och alltid värst och har alltid det jobbigast och alltid mest o göra,skrika högstför attfå denmesta uppmärksamheten hon älskar att stå i centrum o görhon inte det så serhon till o hamna där.
    att hon sen ringde mig idag o bara låtsas som ingenting reta mig till vansinne!! men mamma har med reagerat på att hon börjar komma in inån period där hon blir helkonstig vi tror att hennes träning och banta o äta rätt   räkna kalorier tillhöger o vänster och väga sig femhundraelva ggr om dagen börjar stiga henne åt huvudet hon tränar ju minst en gång om dagen plus att hon håller i ett areobicspass själv jaja ska inte tråka ut ermed henne

blir galen vad jag än gör så bara gråter agathon blir tokig snartRynkar på näsan                             

• 7 michelingodingar

Glittrax : bra att dom kollar upp sd iaf och uvi kan man ju få sd av!! vad mysigt o få lyssna på hjärtljuden,förstår att du blev ledsen usch man oroar sig ju så mycket
    sammanväxtningar jo du fy så läkaren skrämde upp mig nunär jag väntade agathon o fick komma på en massa kontroller bara för det!! jag har så det sliter o drar i mittb ärr även som gravid kände jag av att det liksom stramade och kunde "bränna" men som jag skrev så skrämde läk upp mig ordentligt men när dom sen plockade ut agathon så fanns det ingenting sånt i ärret!! läk sa att det hade sett jättefint ut och att jag måste ha ett troligt läkekött!!

sammanväxningar är att ärret kan växa samman med livmodern,urinblåsan tarmarna osv men goggla på det så får  du fram mer exakt info om vad det  innebär!!

am zandra:men oj ja ibland kan man verkligen få till det bästa av det sämsta vad  bra att noah ändå kacklade på så du fick såna goda muffins
    vad jobbigt att Linn ätit så ofta,kanske är en tillväxtperiod  nu då!!
    suck ja syrran har ju såna "perioder" där hon blir helt jävla knäpp orkar tyvärr inte med henne under dom perioderna för det tar så mycket på min ork  och energi

ja agathon var inte alls på humör igår men kl 17 så bara tvärvände det o han blev en glad kille som låg o jollra i mitt knä o skrattade o försökte äta upp tårna

pilea:vad gutt o ha det mesta fixat!!
    tack och detsamma säger vi till max i efterskott,har helt glömt av att han blir 7 mån idag

madde: det är min enda lillasyster hon är 3 år yngre än mig mnén beteer sig som en bortskämd snorunge!!
    vad kul o ha lite o  göra om dagarna o några o umgås med
    haha alla ting är tre sägs det ju när tänderna väl börjar komma så tycker jag dom kommit i  rasande fart!!

inskolningen gick super idag oxå,fast idag var vi ute hela tiden o jag som inte har nån vinterjacka höll ju på o frysa ihjäl fryser än o är iskall om händerna!! kunde gå ifrån 15 min o först ville väl inte alwin det  men så fort jag var utom synhåll så lekte han på   men ojj vad trött han är kan ja säga

suck ja min syrra hade rint mamma idag o ville ha med henne o åka o handla men då samamma att hon skulle hit varpå syrran blev skitsur o hade fräst nått i stil med vad fan hade hon gjort om inte du funnits då jaa sa jag till mamma då hade jag ju helt enkelt fått ta med agathon svårare än så är detinte!!

nää ska se om jag kan få till början på nästa uppgift i svenskan innan abbe o freya ska hämtas på dagis!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)