Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:nej jag hann inte dit och även att jag fick telesamtal om att han kollapsat en timme innan han dödförklarades så hade jag aldrig hunnit dit ändå, minns det som igår stod o lagade maten hade abbe nyfödd som var gnällig över allt så honom hade jag på ena armen och alexandra hade en kompis här och maken var på väg hem fick samtal varje kvart och när det gått 45 min o dom inte lyckats så kände jag bara att det är kört och 15 min senare så var han dödförklaradGråter då stod alexandras kompis pappa här i hallen o skulle hämta sin dotter maken fick ta det för jag bröt ihop inne i soffan!!

vad jobbigt att din mammas man dog samma dag oxå för 4 år sen kram tillbaka!!

skönt med lite egentid!!
    jag började med välling när agathon var 5,5 månad gammal och då är ju han född en månad för tidigt så korrigerat var han då 4,5 månad jag har gjort så att första dagen har jag bytt ut ett mål dagen efter 2 mål osv och det har funkat kanonbra, har aldrig hållt på o blandat!!

jo jag kan maila läraren men det kan ta flera dagar innan man får ett svar så jag undviker det så mycket som möjligt för jag känner att då blir jag bara ännu mer försenad med allt!!

am zandra:tack, ja det är en dag som jag helst bara vill sova bort
    haha tack men jag tror knappast det hjälper han lovade o hjälpa mig som igår kväll men när han insåg att jag inte ens hade hittat ett ämne o skriva om då la han ner men jag har nu hittat ett ämne o skrivit typ 4 rader iaf värst är att word programmet som jag ladda hem är låst så jag kommer inte in där nu o kan skriva i det programmetDemon så jag har fått anv wordpad som vi har på datorn hoppas det funkar nu bara!!
    jag uppskattade din hjälp där för det hjälpte mig o bli klar med den uppgiften iaf och jag är nästan helt klar med del B oxå så nu är det bara den där jävla debattartikeln som jag så få ihop!!
    jag kan inte minnas att det var det här vi styrde med i svenska B när jag gick gymnasiet!!

men vad jobbigt att hon somnade så tidigt och vaknade så mycket sen hoppas hon sovit bättre inatt!!
    vad kul att det kommer så mycket ord från noah nu,det är samma med alwin minst 1-2 ord som är nya hör man varje dag nu

suck agathon fick sova 1 timme för mycket igår och inatt har han hållt låda mellan 01-05 sovit snuttar däremellan bara o nu ska man ju ställa om klockan oxå suck jaja det löser sig inom några dagar!"!

nää läxorna var det visst

• 7 michelingodingar

men nu glömde jag ju AinSkäms
    tack!!
    ok får kolla lite med barnhab när vi ska dit i veckan nu då,vore bra om man kunde låna en för antar dom kostar en del och känner jag att den inte funkar så känns det surt o lägga ut dom pengarna!!

mysigt med middag och bara kunna gå över gården för o vara hemma tråkigt att barnen bråka bara!!

• 7 michelingodingar

xgirl: vad skönt att det funkade med vällingen hoppas det inte blir en vana att han vaknar om nätterna nu bara om han sovit så pass bra innan!!
    hade din bror med sig sin konstiga flickvän igår då? hur är han när han inte har henne med sig? tänkte på det du berättade

am zandra: ja nån fas verkar det vara!! men oj äter inte Linn mer än så haha jag är så van vid mitt lilla matvrak som häver i sig MINST 210 ml välling för att inom 2,5 timme vara vrålhungrig igenTungan ute men sen är han ju min lilla flodhäst oxå

ja ibland behöver man faktiskt få lite tid o sitta själv för att kunna lösa sina läxor men men jag gav mig fan på det och nu har jag fått ihop en debattartikel även att den inte är helt klar då jag inte får till några motargument samt att sammanfattningen där jag försöker få in citatet jag tänkt inte blir bra men jag skickar in det ska klura på det ett par dagar till men får jag inte till det på något bättre sätt så får den vara som den är!!

jobbigt att Linn strular så om nätterna och skriker så där man blir ju helt förtvivlad själv ju!!
    hur gick det med o hålla Linn vaken? har hon sovit bättre inatt?
    nu när man skulle ställa om klockan med so tänkte jag att det blir ju ett helsike med agathon men vi lyckades hålla han vaken till kl 18(för hans del var ju kl då 19) men sen sov han ända till 05 i morse

jo men ta fram en annan bok till noah,ni kan ju ha kvar den han tittar i nu oxå kanske kommer annu mer nu när det väl börjat släppa lite

här har freya magsjuka hon spydde ett par gr inatt och hade så ont i sin mage och spydde en gång på morgonen oxå men sen åt hon en rostad macka och drack ca 1 litet glas med proviva jordgubbsdryck och nu är hon pigg igen,lite blek men man märker knappt att hon är sjuk!!
    däremot så mådde maken inte alls bra på morgonen o var blek och orolig i magen men han var tvungen och åka på mötet 10 mil härifrån idag så han stack iaf frågan är om han snart är hemma igen!!

Vet ni alwin har fått dagisplats tjoohoo känner jag bara det behöver han verkligen även att talet har lossnat en del nu så behöver han ändå detta så nästa tisdag ska vi dit och börja skola in honom värst är att jag får ta detta själv då maken är på utbildning 14 dagar men jag hoppas kunna ta en del av inskolningen de dagar då abbe och freya är på dagis och sen så skulle syrran komma och hjälpa mig lite med så det ska väl gå!!

• 7 michelingodingar

am zandra:men vad skönt att hon ändå sov lite bättre inatt!!
    aha tänkte väl att hon åt mer än 150 ml men vet du sen igår em så vill inte agathon ha mat alls,varken gröt eller burkmaten så det är enbart vällingen som funkat men han äter max 180 ml vet inte om han känner att det är något skit på g eller om det bara är något tillfälligt!!

härligt med lite extra pengar!! håller med att man får inte så många kr för kläder på tradera men just stl 98/104 och 134/140 verkar vara 2 stl som man kan få rätt hyfsat för!!

usch mensen ja min är nu 12 dagar sen, verkar som att min bara kommer varannan månad nu för tiden!! jobbigt bara att vara på så däligt humör, jag vet hur det är eftersom min mens är så jäkla oregelbunden så vet jag aldrig när jag ska ta dom där tabletterna mot PMS och när jag väl tänkt att nu är det nog dags o ta dom så jaa då är det försent typObestämd

xgirl. men så söt selma ärGlad
    vilka fina julkläder du hittat!! jasså hehe jag som älskade döskallar nu har jag dock ledsnat lite på det men när jag väntade freya så målade jag om ena rummet med just temat rosa o svarta döskallarCool

ja ni har en make som lämnade mtet när dom skulle gå o äta lunch,han mådde visst inte så bra så han skippade det och åkte hem kan inte förstå detDrömmer han ligger däckad inne i sängen nu men har inte börjat spy änFoten i munnen och jag känner mig lite så där det kniper i magen emellanåt så jag bara hoppas det är något tillfälligt!! dessvärre har vi ju just nu bara en toalett så måtte inte alla ligga i skiten inatt!!

• 7 michelingodingar

pilea ja vart är hon.....

• 7 michelingodingar

xgirl:haha oj då Skäms fick för mig att det var din brors tjej som var så konstig jaja inte lätt o hålla reda på
    jösses vad han åt stog han sig hela natten på vällingen nu då?

am zandra:ja jag säger då det en dam med järnvilja redan nu tänk dig då henne i tonåren
    Kanske är tänderna som spökar på henne,dom kan ju ställa till det en del jättelänge innan det väl kommer några!!
    hmm tips på mat o ge henne jaa du banan kanske, låt henne suga på smörgåsrån annars kanske du kan låta henne ha en sked när du matar henne o så har du en sked o matar henne.

idag är maken pigg iaf men det var en konstig magsjuka för han spydde aldrig det liksom bara satt där och åkte upp o ner o helt matt var han o så vit i ansiktet har jag inte sett honom sen han satt med lexan i knät o dom skulle dra hennes tumme till rätta!!
    Freya är oxå pigg men hon ville inte äta så mycket igår hoppas bara vi andra klarar oss!!

usch jag måste ha tag i en vinterjacka,köpte ju en när jag väntade agathon men då var jag ju stor som ett hus så den jackan är ju enorm vid det här laget har hittat en jacka en sån där 3-i-1 jacka men herregud den kostar 1399 kr hoppas man får rabattkupong därifrån på typ 50% snart då kanske jag kan ha råd o köpa den!!

• 7 michelingodingar

glittrax grattis till nova i efterskott!!

xgirl. ja nortbrooke jacka har jag haft en o den trivdes jag jättebra med men den fick kasseras för ett par år sen.
    jobbogt att behöva upp o ge nappen så där men vissa nätter är agathon likadan att man kan få ge den femhundraelva ggr!!

am zandra. hehe får hoppas hon blir lite som dig sen dåFlört men sicken liten envis busunge du har brukar ju funka om dom har en sked annars!!
    men vad jobbigt med sömnen för dig men du ge inte upp utan håll på minst 1 vecka enl min erfarenhet så kan det ta upp till en vecka innan man ser ett pos resultat och dom sover bättre!!

oj får dom glass på noahs dagis? här är ALLT sånt borttaget och jag tycker det är så synd att det är sån himla hysteri kring sött, jag menar äter man mer normalt och kanske lödagsgodis så vad gör då en glasspinne när dom fyller år!!

ain: haha vad gulligt att miriam pratar så om sin födelsedag,freya har inte ett hum om det alls!!
    jo en vinterjacka räcker ju ett tag iaf
    spännande håller tummarna för jobbet!!
    hmmm pumpa skulle jag ens nämna pumpa här så spyr maken rätt ut det och klimp i köttsoppa är det värsta han vet jo stuvade makaroner oxå. Hans mamma brukade göra köttfärsfylld pumpa när dom var små

joo vinterjackan jag får den av maken i julklapp men igår när jag skulle beställa den(fick katalogen dagen innan) så finns den inte o beställa ska testa idag igen annars ringer jag o frågar varför det inte går o beställa den tycker att har dom den med i katalogen så ska man ju kunna beställa den oxå!!

idag har vi 2 barn med magsjuka fredde och alexandra de både spyr och skiter och i morse så var fredde på toan o spydde och vi har ju inte fått in en toalett på övrvåningen än så lexan stod i hallen o spydde sa till maken att vi måste fan lägga 2000 spänn på en toa för så här kan vi inte ha det!! tur man har lite hinkar som dom får anv sig av!!
    dessutom har freya 39,1 i feber och idag skulle ju vi till barnhab med agathon och i morgon på återbesök på öron näsa hals för o kolla rören i öronen på abbe men jag får avboka tiderna är nog inte så lägligt att åka dit med alla bakterier!!

• 7 michelingodingar

just ja skulle ju berätta att sen jag ändrade om sovrutinerna för agathon så har vi en gosse som sover om nätterna gissa om jag jublar av lycka!!

• 7 michelingodingar

pilea. nämen vad har hänt vännenRynkar på näsan kul o se dig iaf har undrat!!

am zandra, jobbigt att mensen blev sån men skönt att den kom iaf!!
    antar att det inte blev så mycket städat o sytt idag dåRynkar på näsan

ain haha nää du maken säger att det är sååå äckligt o det bara växer i munnen, jag har aldfrig smakat o nää inget som jag känner att jag vill prova hellerTungan ute

pustar, filippa kom hem från en kompis på fm som hon sovit hos inatt o det första hon gör så hinner hon inte in på toan utan kaskadspyr över köksgolvetSkrikandes men nu mår hon bra igen och även fredde o lexan har piggnat till!! så det verkar ju gå över jättefort!!

har börjat läsa den där 1800 tals romanen o läser jag 8 kapitel om dagen så hinner jag läsa ut boken tills måndag då vi ska påbörja arbetet kring den!! det är ju BARA 540 sidorKräks
    för er som inte har fejjan kan jag berätta att jag fick ett VG på min andra skrivläxaCool helt otroligt JAG fick ett VG vet inte om jag nånsin blivit så glad för o få ett sånt bra betyg nånsin!!

• 7 michelingodingar

peppar peppar ingen mer som spytt iaf!! det är freya som har hög feber och hostar lite grann.
    idag ska abbe på återbesök för o se om rören i öronen sitter kvar eller om dom ramlat ut,vi har inte sett att dom ramlat ut iaf. tänkte boka av tiden men nu när ingen mer spytt o det så valde vi att åka dit iaf detta skulle ju varit kollat i aug eg!!
    så maken åker dit med honom i em. måste in till optikern oxå då han haft sönder bägge sina par med glasögon han tjatade om att få dom fixat igår men det kändes inte så lägligt att åka in till optikern då med alla sjuka!!

am zandra:jo det ska nog gå har redan plöjt igenom 4 av dagens 8 kapitel och sen har jag läst denna bok en gång förut fast då gick jag på gymnasiet o det är ju ett tag sen boken är faktiskt spännande och lättläst måste jag säga så det känns inte tungt o läsa!!
    vad jobbigt att du mår så under mensen, men du kanske ska ringa din bm och höra med henne om det finns någon hjälp o få??!! suck min är nu 15 dagar sen och har inga känningar alls av att den skulle vara på g heller!!

Ain:tackar
    kan säkert vara en fas som benjamin är inne i, tycker det händer ju så mycket med deras utveckling och det sätter väl sina spår på ett el annat sätt!!
    kul att intervjun gick bra

xgirl:ja eg skulle jag påbörjat läsningen av boken redan första veckan men jag trodde ju att den var bland det sista vi skulle göra så jag tänkte att jag har gott om tid o läsa så därför blir det så intensivt nu då vi ska påbörja skrivuppgiften redan på måndag och med tanke på att det är 4 uppgifter som ska göras denna gång så behöver jag de där 14 dagarna som vi har på oss till att lämna in uppgiften så jag enbart kan koncentrera mig på den och inte läsningen samtidigt!! denna gång ska det vara mellan 3-5 A-4 sidor skrivnaFoten i munnen

tackar,ja jag känner mig jättestolt över VG inte ens på gymnasiet så lyckades jag få ett enda VG på prov/läxor i svenskan!!
    nää juice är något som nästan aldrig dricks här hemma och på dagis/skolan får dom endast lättmjölk ev vatten om dom vill ha det någon annan dricka får dom aldrig!! endast frukt till efterrätt, allt sött är bortplockat för barnens del även glassen som barnen fick bjuda på då dom fyllde år är bannlyst från dagis!!

suck bara för att jag sa att agathon sovit så himla bra så är det han som strulat som en galning inatt mellan kl 22.30-06 har han bökat och gnölat och gnällt och jollrat emellanåt

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)