Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:glömde ju o svara på om jag fått betyg på läxan än o nej har inte fått veta något än!!

ska se om det funkar men jag beställde ju mössor av fangoria och nu är dom klara o ser ut så här

Hämta S mössor.JPG (255,9 kB)

dom 2 översta valde filippa o alexandra och den blå o röda är abbe o freyas och den gröna alwins
  • 7 michelingodingar

pilea kan du inte men va tusan jag ser ju bilden juObestämd

haha skulle mycket väl kunna tänka mig att han skulle rösta på dom

ja det funkar kanonbra måste jag säga!! ja vi ger enbart välling ingen ersättning alls sen en vecka tillbaka.

haha så har agathon med börjat göra o inte bara när han äter mat utan annars med o det låterså kul just nuFlört

• 7 michelingodingar

xgirl:ja svenska är ju inte det lättaste o lära sig heller pga grammatiken!!
    japp jag jobbar inom hemtjänsten och då jobbar man ju lite olika och kan vara ledig mitt i veckan
    härligt med lite långledigt tillsammans
    Du är inte ensam jag känner samma sak när barnen är på dagis,har tänkt o göra så mycket men inget av det blir gjort idag har jag hunnit o läsa min läxa som eg stod på schemat o göra i morgon samt att jag påbörjade o läsa inför nästa veckas schema men mer än så har jag inte gjort, alwin vägrar ju lämna mitt knä när dom är på dagis så han satt hos mig ca 2 timmar i fm o sen så rätt var det var så sov han o då la jag honom i "myspölen" o då var det dags för mig o äta o lagom tills dess då vakna agathon så suck ja inget har bivit gjort idag

am zandra:ja abbe kunde vakna o vråla bara rätt ut och när man frågade vaddet var så bara fortsatte han man fick liksom ingen kontakt med honom
    vad skönt att du fått sova o att hon sover så pass idag

haha ja men jag tycker att det ska vara så kom hit lära sig språket och sen arbeta för sitt uppehälle o inte gå på en massa bidrag o inte ens lära sig språket!! blir så full i skratt åt honom ibland

madde:skönt att tanden kommit igenom nu dom brukar bli lite lugnare efter det

herregud vad klockan går dags o fixa mat blir bara tjock korv och mos här idag!!

alwin somnade här förut o sov fram till 13.30 då väckte jag honom för o hämta dom andra på dagis vet inte närhan sov så länge sist

• 7 michelingodingar

ain. jag tror inte det är lätt o lära sig ett språk jag har försökt läsa både tyska och spanska o jag beundrar dom som rer ut o lära sig ett språk så pass så man kan göra sig bra förstådd iaf för jag gör det då inteFlört
    men man ser många iaf där vi bor som har bott här i hur många år som helst,lever på bidrag och vägrar ens o försöka lära sig vårt språk kräver tolkar t ex vid läkarbesök m.m men sen ser jag dom som verkligen försker lära sig språket (som makens kompis samt min egen styvmamma) som verkligen lägger manken till och lär sig prata behjälpligt på bara några månaderFörvånad o det är imponerande tycker jagGlad

usch för krupp,hur är det med honom nu?

pilea:har du aldrig varit sjuk o behövt söka till vcFörvånad man ringer så fort som möjligt o så får man lämna sitt nr o sen ringer dom upp,du får  veta ca när dom kommer ringa då med!!
    hur känns det idag?

am zandra:ja  första gångerna som abbe gjorde så så blev man irriterad för att han inte slutade skrika o lyssnade på vad man sa så när han gjorde så gick jag helt enkelt upp satte mig på sängen o bara klappade på honom och sa shhhh o efter en stund så sa jag lägg dig ner o sov nu o så stoppade jag om honom o det funkade för oss iaf istället för o bli halvt ifrån sig o försöka få kontakt o ta reda på vad som var fel så lät jag han bara hållas,visa att jag var där o så o sen så bara försvann det hux flux!!

ja alwin har blivit en sjusovare men då dom delar rum så bir det ju att vaknar en så vaknar alla så han verkar behöva ta igen lite sömn!!

xgirl:ja just så kallades det för "nattskräck"

usch agathon är småsnorig o det blev samma inatt att jag fick säkert ge nappen 4 ggr i timmen GÄÄÄSP

gjorde mitt läxprov nu o idag gick det mindre bra men blev lite stressad då agathon började gnälla o dom andra härja så det blev 2 slarvfelObestämdja ja undrar oxå hur lång tid det ska ta innan man får veta hur det gick på skrivuppgiften!!

la ut en massa auktioner på tradera igår bla annat dom datorerna som jag visa bild här för am zandra o har redan fått bud på dom förresten am zandra kika där såg att dom hade lite andra såna interaktiva datorer där om du är ute efter något mindre avancerat till noah
    tänkte ta en drive här nu o slänga ut en jäkla massa på tradera vill få in pengar

testade jackan på abbe som jag köpte på lindexrean vid jul och jag trodde han skulle ha växt i den nu men oj den är på tok för stor så nu vet jag inte om jag ska slänag ut den på tradera o köpa en i mindre stl eller spara ett år till......den är ju helt ny med lappar oallt kvar brun med ljusblått foder kanonfin!!

• 7 michelingodingar

inne en snabb vända,vet ni maken fick ett erbjudande igår om o få hyra ett hus för nästan inget alls,det verkar större än vårt o är finare än vårt utvändigt barnen skulle gå kvar i samma skola/dagis men det innebär en flytt ut i skogen så mer körande på barnen,längre till allting då vi nu bor mitt i samhället och maken tackade nej jag är intresserad,vi skulle få bättre plats o jag vill kolla på huset men han verkar inte vilja men hade vi sålt vårt hus så hade han köpt det huset säger han....
    vad fasen skulle ni göra??

• 7 michelingodingar

suck vår data har eget liv idag o stänger av sig stup i ett så för o slippa skriva om allt ihopa kommer jag spamma tråden med fler inlägg

• 7 michelingodingar

pilea:skönt att du är piggare men trist o behöva slänga ut pengar på ett läkarbesök!!

am zandra: tråkigt att dan fick avsluta sin praktik
    men ta chansen som ni får av barnens extrafarmor visst innebär det en flytt men kanske oxå bättre ekonomiskt för er om ni kan få jobb där ju

• 7 michelingodingar

xgirl:ja jag står i valet omn jag ska spara jackan tills nästa höst eller om jag ska sälja den....
    har lagt ut alla mina auktioner med köp nu och har fått 2 sålda med hjälp av den!!
    vad söta kläder du köpte och mysigt med bus på leklandet,vi har varit på busfabriken några ggr o det tycker barnen varit jättekul

madde:jag läser ju på halvfart alltså 50 % och har då 14 dagar på mig att lämna in varje uppgift o det funkar kanonbra för min del,dom har lagt upp schema som man kan följa om man vill o det har jag gjort o ibland ligger jag t  o m nån dag i förväg o kan då ta det lite lugnare nån dag, prov får man via datan så det sitter jag framför datan o gör!!
    vi kommer ha ett slutligt teoriprov sista dagen av kursen o då har vi 6 timmar på oss o ladda hem provet och senslutföra det!!

• 7 michelingodingar

jag tog med mig maken o barnen igår o så åkte vi förbi o kollade på huset och vilken TRÄDGÅRD den var nog 4 ggr så stor som våran,huset såg större ut, ett litet gästhus vid sidan av huset samt en ladugård/stall som var kanonfint utvändigt
    jag sa till maken att ringa bonden så vi kan få kolla invändigt för det är rätt gammalt o behov av renovering men frågan är HUR stort är det invändigt,inte ens bonden hade koll på detObestämd är det större än vårat så är jag bar sugen på det MEN ett jäkla stort MEN finns och det är att en står Å går nedanför huset det drog ner min iver en aning!! men jag vill absolut kolla invändigt iaf!!

ain:just nu bor vi som sagt mitt inne i ett samhälle med nära till precis allt flyttar vi dit så kommer vi bo 6 km från allting men här får barnen skolskjuts till skolan så den biten behöver jag inte tänka på!!
    hälsa på folk ja då får vi åka  minst 3 km iaf så det kvittar.
    just nu bor vi 9 pers på 4 sovrum, äldsta har eget rum o det måste han ha dels är han 14 år o med sin diagnos så är det svårt o ha någon i hans rum, sen är det 3 barn i ett rum och 2 barn i ett rum o så har jag o maken ett rum med agathon hos oss just nu!!
    den 2 äldsta barnen har inte något särskilt behov av o leka med andra ositter gärna hemma o ugglar,däremot 3dje barnet hon har ett stort socialt behov så henne kommer det bli en del körande på i såna fall men dom närmar sig mopedåldern
    jag har ingen kontakt med grannarna runt omkring då det är mycket äldre människor som bor i vårt område, vi kan typ hejja o småprata (kallpratat) men mer än så är det inte!!

jag sa till maken att vi kan ju kasnke hyra ut vårt hus till enb början o prova o se om vi skulle trivas där ute innan man försöker sälja i såna fall men ja jag vet inte han verkar så där!!

suck här verkar agathon åkt på något skit, han började spy som en räv igår kväll och höll på ett bra tag innan det lugnade sig men han är lite blek o hängig idag o äter inte så jäöttemycket!!
    ska se om jag kan lägga in lite nya kort på badrummet sen!!

• 7 michelingodingar
    85Susanne85 skrev 2010-10-10 11:00:34 följande:
    Hej. Jag skulle vilja vara lite anonym först, ifall det går bra? Jag fick en son för snart 2 och en halv månad sen. Jag älskar han av hela mitt hjärta. Januari 2011 är det 3 år sen jag gjorde en abort och förra året (2009) fick jag missfall i vecka 16 men fostret dog i magen i vecka 11, så som ni förstår så låg fostret i magen död i 5 veckor. Kändes så hemskt. Men nu är jag mamma åt en sån underbar pojke å jag är så glad, lycklig. Trodde aldrig jag skulle bli mamma efter missfallet Om det är någon som skulle vilja säga några ord skulle jag bli glad. Kram en glad kvinna på 25
    välkommen hit
    jobbigt med både abort och MF har själv 2 Mf i bagaget ena MF var otroligt jobbigt och långdraget!!
    men härligt att du har en liten kille o ta hand om nu

har sjjälv 7 barn sista blir nu 6 månader!!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)