Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

madde: ja du måste nog vara konsekvent med julius och inte ge efter dom små rackarna lär sig fort hur dom ska linda mamma/pappa runt lillfingret

am zandra:ja det är nog alltihopa just nu som gör att jag mår som jag gör ser framemot när nya året kommer för enl maken kommer det bli helt annat då med hans jobb dock börjar han året med 24 timmars jour 2 morgonar (stavning??) i rad nu så har han faktiskt låtit mig sova tills ca 07.30 och det har verkligen behövts kan jag säga!! i morse åkte han inte förrens efter 08 och det gör jättemycket o få hans hjälp på morgonen!!
    jag får inte ha barnen på dagis i mellandagarna då dom bara går allmän förskola och alwin är den enda som skulle kunna få vara i mellandagarna då han har en behovsplats men jag har  inte mage o lämna honom där när han vet o ser att alla andra är hemma

men vad otäckt att duinte ens märkte Linn kanske inte ska ta dom om du blir ensam hemma med barnen!!

fyyy fan vi håller påo frysa ihjäl, pannan stanna ju igår o vi lånade 3 säckar pellets av makens bror pga där vi köpte innan ringde häromdagen o meddelade att dom nu lagt ner i morse var den pelletsen slut o pannan stannade ju då såklart och maken ordna så vi kunde låna fler säckar av hans bror eftersom jag igår ringde o fixade pellets från ett annat ställe men vi ska ha 4 pallar hemkörda o det kommer någon gång under nästa vecka så jag var o hämtade förut men trorni jag lyckas få  igång pannan ellerDemon så nu väntar jag på maken o hoppas han snart är hemma för det börjar bli SVINKALLT inne har kört igång torktumlaren så den alstrar rätt bra medvärme men det kommer ju bara ut i köket så dom andra rummen är ju kalla ändå!!

• 7 michelingodingar

am zandra: jo då när jag väl ändrat inne vid pannan så¨cirkulationsknappen stod PÅ och inte AV så kom värmen ganska så snabbt sen men karlar säger jag bara!! började fundera på varför ingen värme kom när maken varit o fixat det ju men så ringde han ju o då fick det ju sin förklaring men faan vad vi frös!!!! jag ringde honom vid 14 o frågade om han snart var på g hem njaa 2 timmar till sa han o när kl var 18 å ingen maken kommit hem ringde jag igen o då sa han njaa om en timme kanske o jag lovar hade jag haft honom inom räckhåll så hade smält telefonen i huvvet på han{#emotions_dlg.djavulsk} men kl 19 var han hemma o tände skiten åt mig iaf o det var tur för honom detFlört

jo abbe har rör i öronen men detförhindrar inte att öroninflammationerna kommer däremot så brukar det bli mindre antal öroninfl. och sen brukar dom inte märka av det så som man gör annars!! men igår kände han verkligen av det han var ledsen och tog sog åt vä öra o sa att det gjorde så ont och ville åka till doktorn vi har en salva att droppa i när vi märker att det är en inflammationpå gång så det gjorde jag igår och sen fick han ipren innan han la sig och han sov faktiskthela natten!! och idag säger han att det inte gör ont längre så jag är så tacksam för dom där rören!!

fyy fan vilken otur ni har och stackars noah som inte förstår att tv:n gått sönder hoppas verkligen ni kan få på en snart!!
    jag kunde slängt ut tradera auktioner åt er nu när jag ändåär i farten har snart auktionsslut på mina och jaa det går riktigt bra denna gång

haha ja fy låter otäckt o bli så där trött av tabletterna!! är som när jag tar postafen och en enda tablett gör att jag sover mig igenom 4 dygn och det står ju på biverkningar att man kan bli trött men det får väl vara nån gräns tycker jag

idag mår och känner jag som vanligt igen är gladoch har tålamod till tusen bara hoppas det håller i sig nu
    ska iväg med äldsta till optikern i em och på vägen hem ska surran och jag in på willys och handla inför i morgon ska göra antingen planka ellder köpa oxfile och göra black & white och sen hitta jag ett recept på saffranskladdkaka med mandelmassa och vit choklad i som  lät supersmarrig så det blir efterrätt maken var på coop konsum häromdagen då dom har hummer för 49.90/st men jösses hon tog bara 29.90/st måste ju varit fel nånstans men lika glada är vi för det

• 7 michelingodingar

Madde: du ska helt klart lyssna till dig själv och göra det som passar och känns bäst för er när det gäller Julius att bli så där hysteriskt ledsen ska inte ett barn behöva bli vid en läggning utan jag tänkte mer på om det var så att han kanske låg o jollra typ o pratade t om kanske smågnälla lite men dom ska absolut inte bli så där ledsna då blir det bara en ond cirkel och julius kanske aldrig kommer lära sig o somna i sängen. nää gör precis det som känns bäst för er!!
    tråkigt att du känt dig så nere idag

xgirl:ja du maken var ju bara hemma en snabb vända o åt o tände pannan igår och var sen inte hemma förrens efter 21 men idag kom han hem vid ca 13.30 och har nu stängt av sin telefon tills söndag morgon då går han på 24 timmars jouren!!
    jag hoppas bara det var en svacka nu men känner igen tecknen så jag ropar inte hej än men hela dagen har varit kanon och jag har skrattat och inte tappat humöret en enda gång inte ens när fredde bar sig illa åt på willys tappa jag humöret utan blev nästan lite full i skrattSkäms
    ja jättebilliga hummrar men hon måste ju sett fel eller nått men inget som vi säger till om får man det billigare så tackar man ju
    har faktiskt inte en aning om det med vikten är superviktig utan jag har väl mest gått efter hur pass stora dom är längd och viktmässigt när jag satt dom i en vanlig bilstol men sen är be safe izi kid stolen som vi har från 6 mån så jag har aldrig tänkt på det där!!

här soveragathon en gång på fm och tiden kan  variera ibland somnar han redan kl 08 o sover till kl 10 och ibland somnar han 9.30 och sover till ca 11 sen somnar han igen mellan 12-13 och sover till ca 14-14.30 sen somnar han för natten mellan 18-18.30

Va jobbigt att Arvid börjat skrika så där min bvc sköterska sa att mellan 7-9 månader brukar det vara en lite jobbig period för då är det bl a separationsfasen dom går igenom så han kanske är inne i nån fas just nu?!! 

pilea: huuuäääk ska ni käka kofta till middag ryser bara jag tänker på lammköttTyst är som o tugga på garnnystan ju!!
    kul med lite lekträff med andra mammor

am zandra; joo då dom där rören i öronen har gjort en sån enorm skillnad ojoj så ont och som han skrek förut o det värkte hål i öronen så  det rann både var och en massa blod ju och minst en gång i veckan hade han det ju så innan rören så jag önskar nån sagt tidizgare att dom sätter in såna så hade vi sluppit en massa tårar!!nu så oftast märker man att det är en öroninflammation av att abbe säger att det gör lite ont men mer än så brukar det inte vara!!

haha ja jag hade nog slängt ut han i snön om han dröjtmerTungan ute försökte få tag på hans ena bror o be honom hjälpa mig då det inte är det lättaste o lyfta ur brännaren ur pannan o tända för hand i en liten  skål o sen sätta in den i pannan igen men dom var inte hemma!!

skriver ned receptet på saffranskladdkakan när jag provat den åhhh skulle nog baka lite saffransmuffins jag med för här gick dom åt fort oxå
    hoppas verkligen ni får en bra nyårsafton i morgon nu!!

nu behöver fredde visst inte glasögon han har en ytterst liten översynthet men inget som han behöver ha glasögon för!! däremot så såg han att hans ögon liksom inte hänger med så nu ska han träna med att sätta en penna framför sig o röra den i sidled o följa med enbart med ögonen så kommer detta o ge med sig o han kan följa med i en text bättre.
    var in o fynda på Lindex rean oxå 2 nya vinterjackor, ett par termobyxor, en finskjorta, 2 par byxor och 4 tröjor för 1000 kr jackorna hade kostat 449 kr o kostade nu 149 kr o det var dom 2 enda jackorna kvar o passade tjejjerna perfekt här ibland ska man ha tur

hörs vi inte mer nu så vill jag passa på att önska er alla Skål ETT GOTT NYTT ÅRSkålHjärta

• 7 michelingodingar

God fortsättning på er!!

blev så full iskratt när jag läste ditt inlägg am zandra så där känner jag med just nu fan att man aldrig kan få äta i lugn o ro utan här gapar den ena värre än den andra och hur vi än gör så börjar ALLTID agathon skrika när vi ska äta håller på o bli knäpp på att man aldrig kan sitta ner i lugn o ro prata i normal samtalston och bara njuta av maten nää nu är det fullt ös medvetslös vid matbordet o det gapar o skriks o en annan stressar i sig maten på stående fot typ!!

Igår var en sån dag igen då mitt humör inte var o leka med o kände mig så stressad och gråtmild så ringde syrran och heltplötsligt så skulle vi åka 5 mil för okolla på raketer på em och jag verkligen avskyr såna där sista minuten grejjer jag vill ha lite framförhållning så en el två dagar innan vill jag veta så man liksom kan planera lite är inte sålätt o bara ge sig iväg med 7 barn sagt o gjort dom skulle komma o fixa plankstek här o vi skulle äta kl 15 för o åka kl 16 då det började kl 17 men jaa det är som vanligt allt blir sent o vi kom inte iväg förrens ca 17 kommer dit o möter en caravan av bilar DÅ hade vi MISSAT alltihopa för det höll bara på 10 min typDemon o ändå sa vi innan att det kommer vara slut när vi kommer dit men syrran propsa på att vi skulle åka iaf o på vägen dit körde vi över en stackars hare som rusa rätt in i vår bil!!
    kan ju nämna att jag tog mina antidep som jag har mot pms och det tog ca 5 timmar innan jag var på bättre humör o det var nog tur jag tog den igår hur som så åkte vi ju hem igen och var hemma strax efter 18 igen och då åt vi saffranskladdkakan och vilkenbesvikelse fyy var inte alls god vart som en knäckskorpa på och kanterna vart stenhård nää inget jag kommer göra om iaf!!
    och sen vart det samma procedur som alltid vi sov över nyår märkte inte ans av när grannarna började smälla raketer så trötta va vi

idag har agathon feber här med

glittrax: usch låter inget kul o behöva sitta i rullstol men hur har det gått med sjukskrivningen o allt? hann allt komma in till FK den 23????
    åh gud vad skönt att nova sover så länge hur lyckas ni få henne o sova så länge '

madde:jag trodde det skulle vara väldigt utplockat o massor av folk på lindex men det fanns massor reakläder och knappt inge folkalls där

CarlAstrid: vad duktigt av Elias!! förståratt du vill ha honom blöjfri tills bebis kommer, vi hade få¨tt freya blöjtorr tills strax innan agathon föddes men när han komså fick vi ett bakslag o hon började göra på sig och gjorde allt i blöjjan så vi fick börja  om från noll och det tog hela sommaren härnu innan hon var blöjtorr igen och tydligen så var det ett sätt för henne o protestera mot att lillebror kom!!

xgirl:oj sista minuten med maten hoppas ditt humör blev bättre sen!!
    suck jaa du igår morse kl 04.50 ringde makenstelefon jag höll fan på o smälla av han hade ju lovat stängaav den såhan fick dra iväg påjobb igår oxå MORR men ja vi får väl se nu framöver om det blir till det bättre väntar på o få höra vem mer dom anställer på makens område!!

am zandra:nej saffranskakan blev inte alls god var så besviken hoppas ni fick en lugn kväll sen iaf har det fixat sig med nån tv för er?

• 7 michelingodingar

go kväll i stugan!!

maken har ju påbörjat sin 24 timmars jour vid kl 07 i morse och fick åka iväg en vända på fm men sen har det varit lugnt tills kl 18 då ringde dom och han får bege sig ca 20 mil hemifrån och vet inte alls när han kommer hem har han otur blir det jobb fram tills han går av kl 07 i morgon bitti så nu sitter jag här med 4 tinade hummrar som vi skulle käka ikvällObestämd dumt o eg ta fram dom nu när han har jouren men vi var så himla sugna på vitlöksmarinerade hummrarTungan ute jaja får lägga dom i kylen o ta i morgon kväll då

Glittrax: min syrra är väldigt impulsiv ochhar alltid varit det även som liten så jag tror ärligt talat att hon faktiskt inte fattar att mangärna behöver lite framförhållning när man har barn.

Mysig Nova är här vågar jag knappt tända ljus för dom små blir helt  till sig och ska pilla och blåsa och dom 3 stora ska oxå leka o doppa fingrarna i stearinen o gu vet vad

men vilket strul med din sjukskrivning herrejisses den måste jubara gå igenom!!

am zandra: ja jag funderade på om det är jag som är "konstig" som vill ha framförhållning sen jag vet inte är så svårt o beskriva men jag blir hypernervös av såna där impulsgrejjer och blir fruktansvärt orolig och på jättedåligt humör och hittar alla möjliga ursäkter för att slippa, jag vill ha allt uppstrukturerat och gärna ha kontrollen över saker o ting o veta ganska så precist i förväg kontrollbehov till max eller vad ibland funderar jag på om det är jag som har en diagnos

men du skönt o slippa vara vråltröttpå nyårsdagen sen eller hur vi slocknade här vid 22 så ni är inte ensamma om o sova över nyåret

hur går detmed noahs potträning? anv han pottan jag fixa  från ullared?

hoppas nån kan hjälpa er o hämta tv:n!!

Ain:stackars benjamin är han dålig nu igen o fy för nackspärr!!
    skönt o få sova så länge här får man vara nöjd om man får sova till 08

Madde:nej syrran har ingabarn hon fick MF i påskas förra året och har inte lyckats bli  gravid sen men hon lär väl inse den dagen hon själv får barn att man behöver ha lite planeringar!!
    haha japp dom 4 små somnade ju vid 19.45 och dom 3 stora satt uppe när vi "gamlingar" gick o la oss (herregud vi är 32 o 33 år gamla men trötta som ett gamalt par på  90 bast ) men dom hade varit så trött så dom gick o la sig oxå innan tolvslaget o hade inte ens vaknat av raketernaTungan ute

xgirl:nää vad tråkigt att ingen ville göra något ens spela spel är kul ju!!
    ja jag var inte alls sugen på o åka och när vi sen kom dit o hade missat alltihopa då kände jaga bara fy fan så besvikna barnen ska bli nu det GÅR INTE o säga till barnen att man ska göra något eller åka nånstans så  där utanatt verkligen vara säkra på att det blir som vi sagt

säger samma här som på fejjan, ta hela köket när ni ändå ärigång, vi funderade på o måla köksluckorna o fixa nya gångjärn o bänkskiva men jag är glad att vi till slut rev hela köket och gjorde om totalt från golv till tak!!

• 7 michelingodingar

CarlAstrid:vad skönt att Elias hämtat sig så bra från magsjukan!!
    jag tyckte oxå detvar åt helsike för långt o åka för lite fyrverkerier men min syrra i ett nötskal
    ja ang pottan så hade jag inte en aning om det o kunde bara inte fatta riktigt vad som tagit åt freya men fick veta av bvc att det kunde bli så, Freya är dock inte blöjtorr nattetid än vi har försökt men hon blir helt hysterisk och är livrädd att kissa på sig då och blöjjan är oftast blöt på morgonen så den får vara kvarett tag till.

pilea:mysigt men stackars grannpappan som skulle upp hur gick det för han sen? oj vad länge dina orkade vara uppe!!

am zandra:haha nä det tror väl eg inte jag heller men man kan känna sig konstig ibland iaf när det gäller min syrra så funderar jag på om det är jag som e knäpp som reagerar så
    ja ibland är man kanske för snällDrömmer
    vill noah ha blöjan så låt han ha den och ta nya tag dagen efter sen till slut så inser han nog själv att det är skönare utan blöjja tänkte på dagis kan inte dom hjälpa till? här frågade dom mig nu  när jag skolade in alwin om vi villeatt dom hjälpte till o potträna o dettackar man ju inte nej till så nu sätter dom honom på pottan/toan regelbundet på dagis o det har resulterat i att han självmant går in på toan o antingen sätter sig själv på toan eller på pottan ibland lyckas han bajsa o kissa o ibland kommer inget alls men huvudsaken att han gör sina försök och vi har tagit på blöjja i början när vi pottränat och ska ut och när vi sen märkt att han/hon kunnat hålla sig en längre stund så har vi plockat av blöjan även om vi är ute o till en början kortare stunder men sen längre stunder.

vad skönt att doshöjningen funkade hoppas det håller i sig nu!!

Glittrax: ja vi får väl se om hon fattar sen när hon får barn vilket  jag inte tror utan hon kommer ändå vara impulsiv o låta barnet bara hänga med.
    tack jo man försöker väl göra ett så bra jobb som möjligt med alla godingar här hemma
    men vad irriterande att din sambo är en sån tidsoptimist o bli sur senObestämd som ett litet barn ju

vad skönt att nova är så försiktig med ljus!!

bra att ni ska få komma till en logoped!! men vaddå kan inte göra hörseltest på en 3 åring det har dom ju gjort på abbe och det gjorde dom även på vår äldsta när han var liten!! hoppas det inte är pga hörseln som nova inte pratar så brabara utan att det är som ni tror pga småbarnen på dagis!!

xgirl:maken var hemma vid 00 sen och började jobba kl 09 igår dom har ju så att även att dom har 24 timmars jour så är dom inte lediga dagen efter OM det inte är så att dom fått jobbaefter kl 22 för då är dom lediga men har dom fått sova o ingen ringt så innebär det vanlig arbetsdag samma morgon dom går av jouren!! o nu hade ju maken fått jobba efter kl 22 men han ansåg sig ändå kunna jobba

vad kul med lite besök

här blev det en bakdag igår 120 saffransmuffins och på sen em gjorde filippa kolakakor oxå men hon gjorde bara en plåt så dom tog slut på en gångTungan ute hade tänkt städa bort julen men det hanns inte med tänkte se om jag hinner få undan lite idag istället!!
    inatt sov agathon hela natten från 18.15 till strax efter 06Förvånad han har faktiskt sovit riktigt bra flera nätter nu så jag hoppas det håller i sig nu bara!!
    o för en stund sen så lyckades han vända sig från rygg till mage

• 7 michelingodingar

Glittrax:men herregud vilken dag tycker absolut du ska byta BM och ang din sjukskrivning hur i helvete tänker dom när du t o m behöve rullstolDemon vad har dom för motivering till att avslå sjukskrivningen?? gårdet att ta det vidare? usch jag lider verkligen med dig

jag har gjort glukosbelastningar är detnågot speciellt du vill veta om det? annars är det att man får komma dit på fastande mage ta ett stick i fingret för o kolla sockret sen får du dricka en urvidrigt söt sörja (ta med sån där citronessense eller vad det nu heter o ha som smaksättning såärdet mycket lättare o dricka)  det är ca 5 dl du ska dricka sen får du sitta där o vänta 2 timmar för att ta ett nytt stick i fingret o här får man veta på en gång om det avviker men vet att på vissa ställen så får man invänta en bm som ringer om svaret.

CarlAstrid är du nyfiken på magbilder så finns det 3 mappar hos mig med magbilder ( en med magbilder ffrån grav nr 5 o en för nr 6 o en för nr 7)

• 7 michelingodingar

am zandra: säg PRECIS som det är till din läkare vi vill inte ha dig på botten igen du måste tänka på dig i första hand o ta hand om dig nuHjärta
    haha jo då några muffins finns allt kvar men det har nog gått åt en 30 st sen igår Tungan ute

ja prata med dagis om det visst måste väl dom kunna sätta honom på pottan några ggr om dagen tycker jag iaf!!

Glittrax glömde ju det där med bältet, det SKA man ta av sig varje gång man ska sitta ner eller ligga ner det är enbart när man står och går man ska ha det på sig så din bm verkar ju ha en skruv lösSkrikandes

• 7 michelingodingar

CarlAstrid:haha jasså har du missat det jo då 7 st har vi njae expert blir man väl aldrig finns alltid något nytt man lär sig
    vad skönt att läk ansåg att allt såg bra ut med Elias!! men den där bulan han har vart exakt sitter den? är den hård o liksom sitter fast om du rör vid den? eller är den mer mjuk o flyttar lite på sig om du rör där?
    Vi har fredde och filippa som har knölar vid sidan av hals/nacke som är stora så man ser dom tydligt fredde fick göra en biopsi när han var ca 2-2,5 år för o utesluta cancer och det är "bara" körtlar som e lite större än normalt så ingen fara o inget dom gör något åt så länge dom inte lider av det. Däremot så måste vi ha koll för när dom blir sjuka så blir dom nästan dubbelt så stora och får dom ont då så måste dom ner till läk för o kolla dom, fredde har vi fått uppsöka läk  med några ggr pga knölen men inte filippa.

här var visst maken ledig idag hade jag inte en aning om men var visst en inarbetad dag (dom har alltid ledigt dagen innan en röd dag snacka om fusk ) så han ska vara hos läk med abbe om en timme. hans jävla öroninflammation släpper inte o nu  kom han o klagade igen o sa att det rinner i örat så nu får dom kolla upp det!! ska försöka ta med mig filippa o alexandra till en skoaffär sen, jag måste reklamera deras vinterskor vi köpte för ett parmån sen lexans sko har gått upp i sömmarna på ena stöveln o filippas stövlar där har nästan ALLT skinn lossnat o ena spännet ärborta Demon men frågan är om jag vågar ge mig ut o köra vi har fått MASSOR av snö igen o vägarna är väl inte roliga o köra på nuSkrikandes

• 7 michelingodingar

CarlAstrid: ok ja då låter det som nån fettknöl o har den blivit större så ska du absolut be läk kolla på den

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)