Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

har har ni varit aktiva ser jag

Glittrax:haha jasså så du bakade en sån du med lätt o göra o såhimla god!! men vad konstigtatt du inte skulle koka upp glasyren, jag kokar alltid glasyren ca 5 min för annars tycker jag det är som o tugga på socker det riktigt knastrar mellan tänderna o det gillar inte jag
    vad skönt att ditt blodtryck har sjunkit nu!!
    braatt du fått komma till kuratorn num tycker absolut duska skicka inpapprena om sjukskrivning!!

Pilea: Grattis till alve idag!! hoppas ni är pigga o ingen mer får magsjuka!!
    vad obehagligt med din tå bra att du ringer o ber dom kolla upp det!!

am zandra: ja det är helmysko med alwins feber 38,1 hade han häromkvällen men den pendlar ju fortf mellan 37,8-38 nån em var den faktiskt nere på 37,5 så då trodde jag att nu ger det sig väl men inte då
    fy tusan krya på dig både från magsjukan o förkylning o hosta
    vad skönt att det ser ut o lösa sig lite ekonomiskt och att slippa af o grejjer för er ett tag iaf!!
    var oxå in o kika på bloggen och jag måste säga att du såg jättefin ut pigg o glad Linn var oxå så himla söt som alltid

xgirl:vad skönt att detverkade vara en lindrig variant av magsjuka och att du mådde bättre redan igårkväll!!
    ja mina hittar verkligen på så mycket rackartyg jag är livrädd att dom ska fåför sig o stoppa det i munnen men dom slänger/häller bara ut det över golvet!! och ändå ställer vi  undan det högt upp !!
    vad är det somgör att du inte vill gå  till öppnaförskolan igen?

här hade vi en helt gudomlig em igår,lämnade barnen med syrranmhennes sambo och mormor var med så även alwin fick följa med o bada så jagmmaken och agathon gick först o köpte en present åt en tjej som abbe ska på kalas hos idag och sen gick vi till kinan och åt mat så himla lungt och skönt  o agathon var helnöjd o glad hela tiden o det passade så bra för när vi fick in vår mat så ville agathon ha mellanmål så jaghade tagit med yoghurt åt honom som han fick efteråt så åkte vi en sväng och kollade lite på nybyggda hus och sen var vi in till elbutiken där vi köpte våran tvättmaskin o torktumlare i aug förra året för TYVÄRR så verkar våran vanliga tur vara framme o den verkar vara helt slut i trumman 6 mån gammal bara tur vihar 4 års försäkring på den!! sen åkte vi vidare upp till badhuset ochdär köpte vi lite fika och väntade på att dom skulle komma ut från badet så det var en sån skön o lugn em o jag o maken fick lite egentid!!

alexandras dator åkte ju i golbet här o skärmen sprack sönder såigår fick vi kostnadsförslag och herregud vi gav 2100 eller om det var 2400 för hennes dator o det skulle kosta nästan 1900 kr o laga skärmen det är ju fasen inte klokt, ringde vårt försäkringsbolag o kollade om dom ersatte detta då vi anmälde skadan till dom o pust jo då dom täcker reparationen men vi åker på en självkostnad på 800 kr iaf

idag har filippa tävling i pingis men honkunde få åka med en kompis dit maken är iväg ohjälper sin kusin med bilen så jag visste inte hur jag skulle lösa allt här i o m att abbe ska på kalasoxå så det var skönt att hon fick åka med dom!! syrran skulle gå dito titta på henne då det är där hon bor som dom ska spela!!

• 7 michelingodingar

xgirl:vad jobbigt att du känner så inför helgerna bra att du ska få börja terapin snart och prata av dig.
    vad skönt att du och selma hade lite egentid!
    jo torktumlaren går på garantin men börjar det strula redan nu så känns det som att detkommer fortsätta så jag är glad för att det finns så bra försäkringar att teckna nu för tiden

här är det jag som tar all FP sen så kommer jag att börja skolan i  aug OM jag nu kommer in annars kommer jag att vara ledig till nov och det blir jag som får ta inskolningen

CA: lät som en brafl trots allt gud så mysigt med bebis ta vara på tiden den går såfort!!

am zandra:jag kollade ett sista kortpå  dig när du väntade Linn och sen det kortet du lagt ut i bloggen o det var ju en jätteskillnad nu ser du så himla fräsch och pigg ut och GLAD
    dom kommer o kollar torktumlaren  först o sen fårdom ge oss en ny i värsta fall så vi behöver inte betala något nu iaf

ja nu har alwin alltså haft fenber konstant sen mitten på dec o det är inte normalt

phuu igår var jag på zumban och filippa och hennes kompis skulle åka med och bada i simhallen och sen skulle kompisens  mamma hämta dom på em men 20 min efter att jag kommit hem från zumban så ringde (som tur var) våran granne från simhallen och sa att filippa hade skurit upp foten så jagslängde mig in i bilen och åkte tillbaka o hämtade henne dom hade satt på grejjer ohade foten i högläge för det blödde rejält så det blev en tripp till akuten 5 mil härifrån, dom satte på stripes istället föro sy ihop såret och sen kompresser som tryckförband och en gasbinda runt om så nu är det vila och ingen idrott på en vecka och så ska hon gå på hälen i några dagar. men ajajaj säger jag bara ett skärsår på ca 3-4 cm långt och precis under lilltån dom kollade så inte några ben blivit skadade men det hade det inte!!

• 7 michelingodingar

suck jag missar massor o kommentera ser jag alltid i efterhand så tro inte att jag missar det med vilja vet inte vad det är med mig jag glömmer allt nu för tiden o missar en massa grejjer o så ser jag det i efterhand

Glittrax: tyvärr vet jag inte sida som har skorea just nu du får inte några bra erbjudanden o så från ellos? dom har ju en del skor annars
    vad skönt att dukänner att det är rätt beslut du tar sånt görmycket men att det ska ta en evighet av vånda innan man inser vad som känns rätt!! kram på dig!!

xgirl: vad skönt o kunna jobba hemifrån mendu tror inte det kan bli tufft samtidigt?? du kanske skulle måbättre av o åka hemifrån iaf kanske ett par dagar/vecka. behöver du få ösa ur dig så är det bara o inboxa eller via chatten på fejjan, kram på dig!!

am zandra: haha en enkel installation på ehh 5 timmar hmm jaja karlar dom har då inte samma tidsperspektiv som en annan
    du är som mig finns ytterst få bilder av mig jag hatar o vara med på kort!!

åhhhh inatt sov agathon från 18-05.50 helt underbart men jag vet inte vad detär för jag är så trött så jag tar mig knappt ur sängen och fårknappt upp ögonen kl 19 om kvällarna är jag så trött så det är som grus i ögonen och jag bara gäspar o gäspar
    en annan grej är min jävla mens just som jag börjar få den regelbunden o ser ett mönster efter att ha blödit till o från sen agathon föddes så kommer den inteDemon sista månaderna har den kommit exakt var 6:e vecka men nu är den ytterliggare två dagar sen vilket gör att jag nojjarDrömmer

• 7 michelingodingar

jaha så glömde jag CA jo vi var ner till Vc med alwin för ca 14 dagar sen o då kollade dom öron,hals klämde o kände på körtlar och tog en sänka men det visade ingenting så läk sa att det är "dagisbacill" men att om inte febern gett med sig om 2-3 veckor så  skulle vi ringa dit o få en remiss till barnmott för då får dom kolla upp honom där.

• 7 michelingodingar

glittrax: ja min mens har aldrig varit regelbunden förrens de sista månaderna nu så jag är inte förvånad men hade hoppats den skulle hålla sig regelbunden.

men vad konstigt att hon har över 2 cm stora skor nu hon kan väl  inte krympt om fötterna heller!! ja frakten kan man ju i bland få gratis från ellos har fått såna erbjudanden rätt ofta sista tiden så den tänkte jag ju inte på

ja vi kunde inte fatta först vart hon skulle kunna skära sig så illa men det var på en stege ur ena bassängen o över till vattenrutschkanan jaghppas dom kollar över den nu!!

ja alwin har fortf feber Rynkar på näsan

men vad skönt att bldtr är så bra nu!! kanske du får 12 bra veckor igraviditeten nuSkrattande

men kan det inte vara så att du inte ska ta medicinen för att resultatet inte ska visa fel? för med medicinen så blir ju värdet normalt.....

herregud jag höll på o dö av rädsla det skakade i hela huset o lät som om taket skulle rasa in men det visa sig att isblock som är 10 cm tjocka och snö rasat ner från vårat tak o landa precis utanför sovrumsfönstretRynkar på näsan

• 7 michelingodingar

xgirl:ja fy tusan hela huset skakade av israset tur ingen var där ute o lekte
    nej ingen mens än men har lite känningar av att den skulle kunna vara på g när som nu så den dykerväl upp inomnågra dagar
    stackars arvid, han kan inte haont i sina öron då?
    åhhh vad gott med semlor o choklad!!!

CA: ja kan man bli trött av att den är sen
    ja jag ska ringa o vc igen o be om en remiss så dom får kolla upp detta!
    hoppas elias avundsjuka ger med sig kanske är just nu som han trotsar för att han tror att ni inte kommer ge honom uppmärksamhet....

am zandra: men fy tusan vilka hemskadrömmar du har förstår att du vill kunna sluta tamedicinen men finns ingen annan sort du kan få testa då?
    stackars Linn vilka huliganfasoner han börjat med noah gäller o se upp när det är så där, serju bara på mina här gode tid dom är som hund o katt emellanåt o inser ju inte hur pass illa dom kan göravarandra!!
    jobbigt att du fått så lite sömn,hoppas du kanfåvila lite under dagen!!
    kul o få hämta nycklarna idag o kanske få lite ommålat

idag är maken o jobbar på öland så jag får åka självpå kalas medalla barnen o det kan ju bli intressant för det är nära agathons läggdags o då är hansom tröttast o gnälligast
    inatt sov han mellan 19-05.50 igen så idag känner jag mig ändå lite mer utvilad,docksåvaknade alla småttingar vid 06 så det blev full fart på en gång här

• 7 michelingodingar

Glittrax:det är ju fan inte klokt att man inte ens ska kunna vara föräldraledig utan att bli straffad

jobbigtatt nova ska slåss men kan det ha med en fas i åldern att göra må tro för här har alla mina  varit i såna faser och just nu är alwin i en sån fas och ska slå på oss   häromdagen när jag lämnade alwinpå förskolan så var det ett barn till som helt bara så där måttade ett  slag mot alwin så jag funderar på om det kan ha med åldern att göra kanske svårt o liksom göra sig förstådda o kanske helt enkelt bara vill  väl men att det blir så fel så då slår dom istället.....

tycker oxå det låter som att ni förberett nova väl inför bebisens ankomst

ain:vad jobbigt med dina ögon men vad kan det eg bero på? åh fy att du baraorkar med o jobba o ev sen bara få sova två timmar
    vad skönt att tågången är bättre!!

jo agathon somnade på vägen till syrran och när vi skulle åka hem så var det inte roligt för då var dom små så trötta så trötta så agathon bara skrek och freya skrek o abbe skulle inte sitta längts bak i bilen osv

am zandra:men fy föro behöva ha såna mardrömmar av medicinen och inte magsjuka igen fy fan säger jag bara, krya på dig!!
    vad jobbigt att noah är så elak emellanåt här var ju fredde sån oxå som liten tyvärr och det hjälpte liksom inte hur mycket man än sa till,skällde,förklarade osv så bara fortsattehan så i många  och långa perioder så har jag fått vara som en hök och vaka vartenda litet steg han tog aldrig lämna dom ensamma osv just föro minimera skadorna som blev

agathon somnade på vägen till syrran och var lite smått gnällig ganska snabbt när vi kommit dit och när vi skulle hem sen så bara skrek han av trötthet men syrran hjälpte mig med barnen iaf så alla fick fika o jag kunde fika lite  utan att ha agathon i knät så det uppskattade jag
    Freya stackarn var ju  trött och inte blev det bättre av att hon råkade snubbla på deras tröskel och tallriken med tårtan for i golvet med en smäll då började hon gråta och ville bara åka hem

idag har jag filippa hemma här hon  är så yr i huvudet så hon har legat isin säng ett par timmar nu vet intevad det är för något för det är ofta hon klagar på yrsel!!

idag kommer dom och kollar torktumlaren iaf får se vad dom säger!!

• 7 michelingodingar

xgirl: vad jobbigt om andreas skulle ha add men samtidigt får ni ju då en möjlig förklaring till mycket!!
    hoppas du fick sova bättre inatt iaf!!
    hur går det med köket föresten?

nej oro var det inte för filippas del som du såg på fejjan hon brukar tala om om det ärnågot om inte annat så märker man det direkt på hennes humör för den donnan har ett nedranshett temprament

am zandra: kul att Linns tänder är på g nu, här upptäckte jag att agathons fjärde tand dykt upp och 2 till är på väg!!
    ja du komenterade juang filippa på fejjan med såg jag idag så inte lågt blodsocker heller.

ang noah så kommer hans övertrötthet o lägga sig när han vant sig mer av att inte få sova på dagen men det kan vara lite jobbigt under tiden.
    men usch hppas din mage lugnat ner signu!! testa provivadryckerna dom tycker iaf jag funkar bra!!

pilea:konstigt med alve men så där gör ju mina oxå emellanåt utan attnågon annan blir sjuk!!
    kul att kalaset blev av iaf och bra att du varit hos  läkaren med tån och fått tagit nya  prover!!
    jösses ambulansfärd det var inte dåligt

ja filippa hade 39,1 i feber igår em men var inte alls sig lik så lugn o tyst då ärdet något riktigt fel för hon plöjjer i 170 annars och pladdrar på i samma fart men nu bara låg hon och orkade inte äta, inte  gå, hon gick inte ens på toan och var så likblek och yr i huvudet men efter att hon tagit panodil  så fick hon i sig en halv raggmunk iaf!!

suck dom kom aldrig igår o kollade torktumlaren ringde igår kväll o skulle komma idag istället.

å min sablans jäkla mens lyser med sin frånvaro va är detta eg

• 7 michelingodingar

pilea: vad bra att ni  ska kolla upp max på läk kollen iaf agathon är ju likadan men han rer inte ut o sitta direkt ibland lyckas han hålla balansen så pass så han sitter några minuter men sen faller han och det är fåtal ggr som han lyckats vända sig från mage till rygg däremot så ålar han ju liksom baklänges nu

am zandra: tandläk till Linn NU
    vad skönt att du fått sova iaf och hoppas din mage kommer i balans nu!!

suck jaha då har alwin magsjuka igen har spytt  3 ggr på bara några minuter han lyckades ju spy ur sig allt på vardagsrumsmattan med Obestämd men nu är den skrubbad så gott det går och alwin sitter med en hink o är likblek

• 7 michelingodingar

fyy bövelen vilken sjuhelvetes magsjuka alwin åkt på han bara spyr o får inte behålla nånting nu hänger han mer el mindre i mitt knä o är totalt slutRynkar på näsan väntar på maken så jag kan åka o handla ska köpa med proviva och coka cola då.

pilea vet inte vad det var filippa fick för idag är hon som vanligt o mår braObestämd
    oj jösses blir tillo baka massor då med så många barnSkrattande

am zandra ok här är det tandläk besök först vid 2 års ålder o då bara ett info samtal
    vad skönt att du fått behålla lkite nu iaf!!!

xgirl har full förståelse över att det kommer kännas som en lättnad o få en förklaring till andreas beteende och får han en diagnos fastställd så kan han ju få en del hjälp till o få grejjer o funka o han kan ju även få testa medicin.
    vad bra att läkbesöket gick så bra för dig, hoppas du får hjälp nu!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)