• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbammans...
    Oj då, så han är hög på kaffe han, hi hi!

Måste ha fel på min näsa, känner bajslukt hela tiden! Eller så har jag väl näsan för nära munnen Eller har vi glömt en bajsblöja någon stans??? 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Madde:
    Full förståelse varför du inte hänger här, man behöver inte ens han någon särskild anledning Va skönt att du kan få sova hos din bror.

xgirl:
    Skönt att det börjar bli bättre med mjölkstockningen även om det fortfarande är ömt.
    Va bra att Arvid bajat nu då.

Jo läkarbesöket igår gick bra! Var ju R som följde honom dit o han sa bara att allt var bra, jag fick inte så mycket mer ur honom

am zandra:
    Kämpigt att Noah börjat slåss! Kan det vara språket, att han inte kan uttrycka sig ordentligt? kanske något som hänt på dagis. Hoppas det bara är en fas!

Väntar med spänning på att höra hur det gick på visningen!
    Hoppas dagen flyter på hyfsat bra även om du inte känner dig riktigt bra.

Barbamammans...
    Nix, det blidde inga skor! R orkade inte trängas med allt folk o det var rusningstrafik, hungrig osv. Får se om det blir några i helgen.

Nämen fy, är ni sjuka nu ingen! Krya på er!

• Pilea

Håller på att laga lunch här nu. Funderar på om vi ska ge öppna förskolan en chans till, men så blev jag osäker på om det är något idag vid 13-tiden Obestämd

Ain:
    Mysigt o få eftermiddagen tillsammans! Är det inte stressigt att komma iväg varje dag o käka lunch med Mirriam? Hur länge brukar hon gå om dagarna annars?
    Skönt att Benjamin är bättre!

xgirl:
    Hi hi, ja, det är inte lätt att få allt o funka på morgnarna o särskilt inte om man inte har vanan inne

• Pilea

am zandra:
    Men så irriterande att det var stängt när du hade pallrat dig iväg o allt. Tur att du kunde gå in till grannen iaf

Förstår att det måste vara frustrerande för alla när Noah inte riktigt kan göra sig förstådd, blir ju lätt missförstånd som du säger.

Äsch, det är igen öppen förskola nu kl.13, bara föranmäld babyrytmik. Jag anmälde mig ju till det med start i nov. Det är på tisdagar dom har babyöppet på eftermiddagen, blandade ihop dagarna. 

Får väl gå ut o promenera istället, strålande solsken, men det blåser som bara den. 

• Pilea

Nu har jag bestämt mig, jag går till jobbet istället o roar tanterna, dom gillar ju bebisar  

Tjing! 

• Pilea

Det blev en promenad till jobbet i blåsten, jäklar anåda som det blåser, rena rama stormen ju! Drack lite kaffe o snackade skit, allt är sig likt o jag längtar inte tillbaka

Just ja, gåstol, där sa du något Barbamammans! Den kanske man ska ta o rota fram i förrådet, kanske Max skulle gilla.

• Pilea

Hade 3 auktioner som gick ut idag, gravidkläder med prislapp kvar. Fick bara ca 60kr styck för en blus o skjorta o tunika. Hade köp nu 99kr som ingen nappade på o utropspris 49kr. Ja, ja, skönt iaf att bli av med grejer som bara hänger i garderoben.

• Pilea

Här är det svinkallt, men strålande solsken! Gick ut strax efter kl.09 med barnen o var ute o lekte i parken 1timme, men sen höll vi på o frysa ihjäl så då gick vi hem. Har stått o stekt pannkakor som en galning, Alve har tjatat hela veckan så nu fick det bli det till lunch.
    Är nog inne resten av dagen o pysslar o donar, skulle behöva dra en repa med dammsugaren också.
    Ikväll blir det Spare ribs o ett glas rött Tungan ute

am zandra;
    Spännande, men det låter ju lovande! Har ni pratat något mer om saken?

xgirl:
    Skoj med kompisträff o filmtittning! 

Ain:
    Ja, skittrist! Det var ju helt ny grejer med prislappen kvar, kostade 199:- plagget, men men!

Oj, det låter superstressigt det där med hämtning o lämning, men skönt att ni delar på det iaf. 

Men stackars liten som hostar igen!

Barbamammans:
    Men oj att det kan göra sån skillnad av att vända sida! 

• Pilea

am zandra:
    Åh, hoppas att affären blir av! Mycket som skulle lösa sig för er del då

Va jobbigt du har det med dina fogar! Jag trodde att allt sånt där skulle försvinna automatiskt när man inte längre är gravid, men det verkar ju uppenbart inte vara så alltid.

xgirl:
    Jo, på Alves o Tyras dagis är dom ute varje dag. Oftast 1gg på förmiddagen o 1gg på eftermiddagen. På Torsdagar har dom utflyktsdag.

Skönt att han börjat sova bättre i vagnen!

Känns som en bra dag idag, har hunnit med ovanligt mycket o ändå haft mycket tid med barnen. Har haft mycket tålamod helt enkelt o låtit barnen vara delaktiga mycket mera (är inte alltid så bra på det tyvärr).  

Nu har vi nystädat o fint inför helgen. Ska tända lite ljus snart o ha myspys

Trevlig helg på Er  

• Pilea

Tjolahopp, så var det måndag igen!

Har haft en mysig helg, har fått mycket gjort o träffat vänner som vi inte sett på länge I lördags på förmiddagen plockade jag in det sista från altanen, klippte ner rosor o ställde in i förrådet för övervintring. Senare på eftermiddagen åkte vi hem till bekanta o käkade supergod mat o barnen lekte så bra (vi har jämngamla barn).
    Igår var barnens ena faster o hennes kille här o vi gick till lekparken o sen hem o käkade lunch hos oss. Och igår kväll svängde R ihop den där garderobs-prylen i hallen som jag nämnt tidigare, det blev en enkel variant med täcksida o draperi. Så skönt att slippa se allt jack-stök.   

Så här så det ut tidigare!

Nu såg det ju iofs riktigt städat ut på den första bilden, men så brukar det inte se ut Har bara hängt ett provisoriskt tyg (ett överkast), vet inte om det ska vara svart, vi får se.
    Hi hi, lilla Max kom med på ett hörn

Nu piper han på tal om trollen!

Återkommer strax!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)