• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Måste ju visa min söta lilla Pooh, i väntan på mat

Och här, börjar bli nöjd på mage nu, men vill inte vända sig än!

Och här sover han skavfötter med katten

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Barbamammans:
    Tack!

Oj, fullt upp du har!
    Aj, aj, stackars Agathon har han fått öroninflammation, lille plutt!

• Pilea

Någon som vet vad som är normalt ang när man får tillbaka mensen efter förlossning? Jag har haft som en liten blödning för kanske 2mån sen (är osäker, tiden går så fort). Sen har jag haft som en yttepytte blodblandad ljusrosa flytning 2ggr o ägglsossnings-flytningar emellan varven o det känns som jag skulle få mens, men det händer liksom inget. Har ju aldrig ammat så här mycket eller länge tidigare så det kanske är vanligt, vad vet jag. Kroppen kanske har fått fnatt. Kan väl ta ett tag innan mensen kommer o blir regelbunden o precis som vanligt. För detta räknar jag knappas som mens. Borde egentligen skriva upp i kalender eller liknande så jag har lite koll när mån jag får dessa flytningar osv. 

• Pilea

Barbamammans...
    Tyra tackar o bockar, iofs är hon på dagis, men iaf

Kan du inte maila o fråga läraren om det är godkänt eller om det måste kompletteras för att det ska bli godkänt så du får klarhet. Eller krävs det redan komplettering för att bli godkänt o du inte riktigt vet hur du ska gå tillväga?

Ok, skönt att det verkar bättre med Agathon!

Tycker också att familjen annorlunda är bättre, men den där galna familjen Blad var ju rolig  

• Pilea

Barbamammans...
    Ok, det skulle jag tolka som att det överlag är bra, men att det krävs en liten komplettering för att det ska bli helt godkänt. 
    Sen vad som menas med styckeindelningen har jag ingen susning om!  

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-10-19 11:05:30 följande:
    pilea:ja o alttså är det inte godkänt förrens den kompletteringen är gjord .... så fattar jag det nu när jag läst det några ggr
  • Pilea

Fina virkade maten som Tyra fick imorse!

• Pilea

Tycker så synd om några bekanta till oss, dom har strul med dagis. Deras 3-åriga son är tydligen aggressiv o ledsen titt som tätt o har bitit ett annat barn. Personalen agerar så himla konstigt! Först började det med att ingen informerade ordentligt när dom hämtade på eftermiddagarna, alltid bara vikarier kvar som inte visste något osv osv. När föräldrarna tog upp det så blev det ändring, men nu åt det överdrivna hållet. Personalen ringer jämt o säger "nu är han aggressiv, nu äter han inte, nu gråter han, nu vill han ha sin vov vov" osv osv. När dom frågade vad dom gör åt det svarar dom bara "vi observerar" Förvånad Vad då vi observerar! Om barnen slåss, måste man väl agera som personal!!! 
    Som det är nu kan dom inte ha ett fungerade jobb eftersom dom hela tiden måste hämta tidigare på dagis o stanna hemma mm.
    Nu ska dom tydligen ha ett möte med dagis-chefen som inte alls är informerad om att killen skulle vara något problem.  
    Jag vet ju inte hela storyn, har ju bara hört föräldrarnas version, men det låter helt knäppt! Deras son får skulden för allt, som att personalen inte gillar honom. Dom har t.o.m frågat hur han har det hemma med kompisar osv. När han är här o leker är det aldrig några problem.
    Dagiset vill att han hellre ska leka med tjejerna istället för att det blir tjafs om bilarna grabbarna emellan, men då får väl personalen leda in honom i tjejernas lek då.  
    Men är det så att dom bara får sitta o leka med bilar dagarna i ända så förstår jag att det blir bråk, ungarna verkar ju vara en aningens understimulerade!!!
    Deras lilla kille äter inte längre på dagis o vräker i sig mat när han kommer hem, sover oroligt gör han också o drömmer mycket.
    Måste vara skitjobbigt att lämna på morgnarna o sen åka o jobba o hela tiden vara på spänn för att dagis ska ringa. 

• Pilea

Det här mailet fick jag av R igår kväll kl.20:56!

Ämne: 5min...

...Tog det så sov både barnen o du.

Puss å Gonatt  

(Han gick upp o nattade ungarna o när han kom ner hade jag somnat på soffan

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)