• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Nu ska jag bombardera er med bilder hur det ser ut hemma hos oss på nedre botten Blev ju inspirerad när ni andra visade bilder

Badrum

V-rum o matrums-del (vi ska riva väggen mellan matrum o kök eftersom köket är så litet, har börjat lite med tak garderober)

Hall (ingång till kök, lekrum o v-rum) Här ska det målas o fixas med trappen. Sunk-köket ska göras om helt så det får ni bara se en glimt av! 

Lekrum

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

Tack, va kul att ni tycker vi har fint Han är händig min sambo som renoverar allt själv! Jag bestämmer hur det ska se ut o han gör  
    Skulle vilja ha något mer på väggen där vi toan, tycker det ser lite väl kalt ut. Iofs har vi inte satt upp toa-rulles-hållare osv. Men antingen en glashylla eller ljusstake eller liknande.

xgirl: 
    Ja visst är det fina färger I lekrummet var vi lite galna o målade olika färger på alla 4 väggar, rosa o grönt som syns på bilden, men också turkost o svart.
    Lime-färgen i köket är jag helt kär i. När vi renoverar köket o slår ut väggen mellan matrum o kök så vill jag ha limen över diskbänken med plexiglas-skiva istället för kakel. Och så kör vi nog vitt runt bägge fönstren o behåller den barkbruna fondväggen som nu är i matrummet.

Åh, va söt hon är Selmao jättefina kläder
    Men oj va många tänder Förvånad
    Min sambo är uppe o nattar trötta ungar nu, också lite senare än vanligt.

am zandra:
    Va typiskt att Linn sov så lite när du är dålig o behöver vila!
    Jag är pedant så jag hade blivit tokig om R skulle sprida ut grejer så där. Nog för att jag själv kan sprida ut saker ibland, men då behöver jag bara bli irriterad på mig själv

BlueRoose:
    Kul med ny soffa  

• Pilea

Så här såg det ut vid rivningen av gamla badrummet o tvättstugan som låg bakom! Vi hade grov-entre in i tvättstugan som vi slagit igen o satt in ett stort fönster istället. 
    Fattar inte hur vi fick plats med allt i vårt lilla badrum tidigare.

• Pilea

Shit vilken skillnad när man sätter bilderna intill varandra

• Pilea

xgirl:
    Vilka söta små tandsingar
    Ja, färg är skoj även om vi har mycket vitt o svart Men det är verkligen bra med målade väggar istället för tapet, lätt att måla om ifall man tröttnar.

Nu vaknar Max hör jag!

Tjing! 

• Pilea

Tbax igen! 100ml ersättning o amning på det o sen somnade han om, hoppas han står sig ett tag nu! Har tänkt att vi kör så här, amning på dagarna o gröt vid middagstid (smakportion än så länge), amning vid 19-tiden då han är trött o vill sova, ersättning + amning runt 22-tiden då han brukar vakna o så amning om han vaknar på natten. Ska få in någon smakis till lunch också.

BlueRoose:
    Va bra att du satsar på skolan igen!
    Fina namn på killarna

Ska nog nanna kudden strax!

• Pilea

Har ägnat mig åt att fota kläder hela förmiddagen, ska lägga ut tradera-auktioner, kanske ikväll om jag orkar o hinner. 
    Igår kväll lade jag ut lite prylar på Blocket som legat i förrådet. Ringde en tjej nyss på en sån där talande gåvagn. Gillar gamla i trä bättre. Hon kommer ikväll o hämtar. Blir för mycket av allt blinkande-plast-krafs annars   
    Vill även bli av med en leksaks Ferrari (som en boby car)  Vi har redan en Boby car o det känns onödigt med 2 bilar. 

Max verkar ha slutat med att sova förmiddags-vila så det gäller ju att roa honom samtidigt så allt tar sån tid när man ska försöka göra annat också.
    Han sover typ 1-2 timmar högst mitt på dagen o sen blir han övertrött runt 18-19-tiden. 
    Imorgon ska vi gå till öppna förskolan o knyta lite kontakter har jag tänk, hi hi! Får se om någon nappar Är mellan kl.09-11.30 o sen är det bara hem o käka o för Max att sova o sen hämta ungarna kl.15.

xgirl:
    Usch då, verkar vara jobbiga förkylningar som alla åker på nu!
    Oj då, stackars vovven!  Vår katt har börjat halta o kräks varje morgon, men han är pigg, käkar o leker. Och jag som inte betalat in försäkringen på katt-jäkeln, är ju svindyrt med veterinär! Brukar betala för ett helt år, men har missat det.

am zandra:
    Va trist att du fortfarande är dålig o missar träffen med grannen o öppna förskolan!
    Max höll sig inte alls mätt mycket längre, fattar inte!!! Men jag ska väl också få känna på hur det kan vara med barn som vaknar ofta på nätterna Alve o Tyra sov ju jättebra som bebisar, ja ända tills dom böt till vanliga sängar o kunde tassa upp själva. Tror att det var tack vare all ersättning dom käkade.
    Funderar på om det kanske är värt att börja ge ersättning även natte-tid om han vaknar för då kan han ligga kvar i sin säng o käka. Som det är nu lyfter jag över honom o sen kan jag inte lägga tillbaka honom för då vaknar han o piper. Kvällsersättningen som jag ger nu runt 22-tiden äter han i sin säng o somnar om direkt. Kanske att han vänjer sig av med tuttningen på natten då, äsch, jag vet inte!
    Vore ju bra om jag kunde trappa ner lite på amningen iom min benskörhet så jag inte blir alldeles urkalkad som läkaren sa.

Madde01:
    Hoppas du kom iväg på öppna förskolan idag.
    Härligt att han sov länge trots att han inte käkat så mycket. 

Nu ska jag sätta på lite kaffe tror jag! Kaffe 

• Pilea

Barbamammans...
    Tack, tack
    Vilken tur att du fick tag i jackan, verkar ju vara svindlande åtgång på den!
    Japp, jätteskönt att rensa saker o dessutom få lite extra pengar för sånt som bara stått o tagit plats i förrådet
    Har några gravid-plagg att lägga ut på auktion också, helt nya med prislapp. Hann ju inte använda så vidare värst mycket under graviditeten eftersom jag var sängliggandes o då kändes det inte så kul att klä upp sig direkt  
    Bra att boken kom idag då!
    Men att dom ska ha sådär sneda huvuden, konstigt! O att det är just killarna, helmysko! Du får väl spänna fast honom med bultband så han ligger still på rätt sida  

• Pilea

Nyss hemkommen från öppna förskolan eller familjecentralen eller vad det nu heter. Var länge sedan som jag kände mig så ensam som idag faktiskt Börjar undra om jag drabbats av social fobi eller liknade. Kände mig gråtfärdig när jag gick därifrån. Idag var det 0-6år o majoriteten av alla barn var väl runt 18mån så där satt jag med Max i knät o drack kaffe o stirrade på dom andra. Alla verkade känna varandra o ingen var särskild intresserad av att prata. Jag försökte, men sen gav jag upp. Gick runt med Max o läste på anslagstavlan o kände mig allmänt dum. Så jag gick innan det slutade.
    Anmälde mig till babyrytmik med start den 4nov kl.13-14.30, tror jag det var. Då hinner jag precis att hämta på dagis kl.15. Tror det är bättre för mig när man har en aktivitet eller vad man säger. 5 tillfällen är det iaf.
    Finns en annan öppna förskola som håller till i kyrkan också, funderar på att testa den istället. Har för mig att dom har babymassage o liknade. 
    Är så typiskt för som imorgon är det babyöppet på det här stället jag var idag, men då kan jag inte gå eftersom både Alve o Tyra är hemma.
    Har för mig att  det är babyöppet på tis eftermiddagar också, men det är rätt så skönt att gå på morgonen efter att ha lämnat på dagis.

Nu ska jag käka lunch!
    Kikar in om en stund o läser vad ni skrivit! 

• Pilea

Xgirl:
    Men stackars Selma som har feber!
    Skoj att han börjat vända sig Max gjorde det typ 2 ggr för någon mån sen, men efter det inget mer. Han ligger bara som en dö sill o ibland nöjer han sig med att pilla lite på fötterna. Han är lite seg verkar det som.
    Hi hi, att komma bort ifrån datorn är inte lätt jag har min egna öppna förskola här istället

am zandra:
    Va skönt att ni fick sova ordentligt inatt o hoppas det går bra för D på sin praktik.

Barbamammans...
    Vad gör man om fontanellerna är ihopväxta? 
    Håller fingrar o tår o hoppas han fortsätter sova bra
    Men va jobbigt att det strular så för Fredde o att skolan bara gör det ännu mer rörigt!

Madde:
    Så du kände liknade inför öppna förskolan, tråkigt! Men trevligt med frukost hos kompisen o perfekt med overallen.
    Önskar att jag hade någon som var föräldraledig att umgås med. Med Alve hängde jag med 2 tjejer från bvc-gruppen varje dag i princip. Och med Tyra hakade jag på ett par mammor på dagis som också var lediga. Men nu finns det typ inga, inte ens på dagis o bvc-grupper har dom bara för förstagångs-mammor

Kanske har frågat det förut, mitt minne sviker mig! Förlåt i så fall! Men vart bor ni alla? 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)