Glad midsommar pa er allihop! Här firas det inte idag, men svenska kyrkan kunde man fira förra helgen, men da var jag ensam med barnen och orkade inte aka 1.5 h för att fira. Men vi har bjudit in tva mer eller mindre svenska familjer pa söndag sa da blir det lite firande
Idag sa har jag haft fullt upp som vanligt. Benjamin var pa dagis för sin inskolning. Idag är det sista dagen pa inskolningen och han var där i lite mer än tva timmar. Under tiden akte jag iväg och köpte en bikini. Det blev en jättesnygg tankini, en sadan där som har som ett linne som överdel. Passar bra när man har lite degig mage Och sa blev det även ett bar bikinibyxor som har boxershortsmodell. Praktiskt när man inte har hunnit fixa bikininjen Jag är sa nöjd, för sadana har jag sökt ett bra tag.
Sedan visade det sig att Miriam inte alls hade skolmatsal idag, och Markus hade möte över lunch, sa da hämtade jag upp henne pa hemvägen, hämtade upp Benjamin, lekte lite hos grannen, fixade snabb lunch och sa körde jag tillbaka Miriam till skolan. Sedan lade jag Benjamin att sova, och fick lite tid över till att sitta här...
Men sedan ska jag baka de där lime-chokladkakorna som Zandra gav mig receptet pa. Det ska jag servera med glass och jordgubbar pa söndag hade jag tänkt.
Sedan kl 17:00 är det avslutningsfest pa Miriams skola. Visserligen har de en vecka till innan skolan slutar, men de har fest nu.
I helgen blir det väl att fixa lite hemma, städa och sa, och sedan har ska vi träffa en kompis pa söndagmorgon och sa gäster pa söndag em.
Pa mandag har vi möte med arkitekten, och sa har jag kvartssamtal med Miriams fröken och kl. 15.00 en jobbintervju (fast för ett företag som hittar personal till andra företag, typ Manpower). Sedan i veckan är vi bla bjudna pa middag och sa borde jag ringa en massa samtal, skriva lite jobbansökningar, sortera foton och en massa andra saker
Sa nu verkar B. vakna, men nu vet ni lite vad jag sysslar med Far kommentera senare!