• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Curlysun ja kommer uppdatera hela tiden :)....

Frukarlsson3 håller tummarna gör dig :)

• Carla300

Åh vad härligt curlysun!

Håller tummarna för dig frukarlsson3!

Har hängt i en septemberbebis tråd hela graviditeten men nu klarar jag inte av att läsa om andras graviditeter som det går så bra med... Är så avundsjuk på de som bara kan njuta av graviditeten!

Om tre veckor vet jag...

• idab84

Carla300 de har ja med gjort...

Ja fick kämpa i 5 år för att ens lyckas bli gravid... Nu detta... Liiiiite bitter är ja allt...
    Men kan endå ff bli glad för andras skull :)

skulle helst vilja glömma att jag är gravid tills denna mardröm är över dock...

• FruKarlsson3

Ja jag håller med er.... man är gravid i hemlighet! Fast jag ändå kommer bli tvungen att berätta om jag nu måste göra abort. Men på ngt sätt så känns det lättare för en själv att nästan inte låtsas om att man är gravid. 
    Inte lätt när man mår illa och är trött och grinig :(.

Vill inte ens tänka tanken på abort, fast jag vet att risken finns.... Nu vill jag bara ha svaret och jag hoppas så innerligt att allt ser bra ut!

Låter jobbigt Idab84 att försöka bli gravid i 5 år :(!! Håller tummarna att allt kommer se bra ut för er alla!!!

Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
  • idab84

Jag har fött ett barn i vecka 18 (mf) vilket nu jagar mina tankar o drömmar inget jag vill gå igenom igen varken som abort eller mf pga fvp... Som sagt inget man vill tänka på men men,,

Vill bara veta nu vilket svar ja en skulle få...

• Saragbg

Åhh imorn är det min tur 8:30 ska jag göra fvp här i Göteborg! Känner mig lite nervös nu när jag tänker på det.

• Carla300

Va trist med mf och att det tagit så lång tid! Jag har redan två barn och alla har blivit till på första försöket så kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för dig!

Är rädd att behöva avbryta graviditeten och föredrar att inte tänka på det. Nu får tiden gärna flyga förbi! Konstigt att jag redan ser gravid ut men inte vet om vi "får" bebisen eller inte... 13+0 imorgon, en liten milstolpe. I 14+0 ska jag och lyssna på hjärtljuden och sen i 15+0 fvp då. Bra att ha något inplanerat.

• FruKarlsson3

Åh fy, vilken mardröm :( förstår om du inte vill tänka på det. Inte jag heller.... Men, vi får tänka positiva tankar....

Lycka till Saragbg imorgon, jag gjorde med mitt prov i göteborg :). 

Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
  • Carla300

Lycka till Saragbg!

Två veckor kvar till mitt fvp. Drömde inatt att jag skulle föda barn i vecka 16+2 vilket inte var en riktigt trevlig dröm:/ Sover kasst om nätterna också utan mardrömmar... Det är tungt.

Ny vecka idag och för varje dag som går så minskar risken för kromosomavvikelser eftersom de flesta blir missfall. En liten humörhöjare kanske?

• Saragbg

Tack! Är påväg hem nu efter provet! Det gick bra, gjorde inte ont el så. 0,5 % är missfallsrisken här i Gbg iaf el vart dom nu gjort sin studie! Nu blir det att vänta en vecka på svaret och hoppas lill*n stannar kvar i min mage. Bebisen såg så söt ut på ul och man såg alla kroppsdelar jättebra! :)

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!