• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • emilia05

Tänker på er alla som väntar på svar. Själv fick jag vänta nästan fyra veckor, så jag vet hur det känns. Kramar till er alla!!

• curlysun
    emilia05 skrev 2013-02-09 08:33:02 följande:
    Tänker på er alla som väntar på svar. Själv fick jag vänta nästan fyra veckor, så jag vet hur det känns. Kramar till er alla!!

Tack så jätte mycket
  • LinaLinnea
    emilia05 skrev 2013-02-09 08:33:02 följande:
    Oj det var en lång tid. Fick du svar på de vanligaste trisomierna under den tiden eller fick du vänta på alla provsvar i 4 veckor?

Fy vad väntan känns outhärdlig och jag har inte ens gjort FVP än. Drygt en vecka kvar... 
  • emilia05

Nej, jag fick vänta på alla svar. De gör inte alls snabb test. Så julen var inte så trevlig fick veta sedan före nyår att allt var bra och normalt. Lycka till med ditt prov, tänker på dig!

LinaLinnea skrev 2013-02-11 18:26:16 följande:
    Oj det var en lång tid. Fick du svar på de vanligaste trisomierna under den tiden eller fick du vänta på alla provsvar i 4 veckor? Fy vad väntan känns outhärdlig och jag har inte ens gjort FVP än. Drygt en vecka kvar... 

• LinaLinnea
    emilia05 skrev 2013-02-11 18:37:13 följande:
    Nej, jag fick vänta på alla svar. De gör inte alls snabb test. Så julen var inte så trevlig fick veta sedan före nyår att allt var bra och normalt. Lycka till med ditt prov, tänker på dig!
    Ojdå ok. Var gjordes ditt test? Och vad stod det i pappren som du fick svaret i?

Och tack för omtanken. Känns alltid bra när man kan prata med någon som förstår vad man går igenom :) 
  • LinaLinnea

Puffar lite för denna tråden.

Finns det fler som väntar på eller precis har gjort fvp?
    Känner att denna väntan är olidlig.

En vecka kvar tills fvp och jag blir bara mer rädd och orolig för varje dag som går.
    Vill inte ens tänka på hur det kommer kännas efter testet :(

• Saragbg

Den 26/2 gör jag fvp och är nog inte så nervös inför själva provet utan missfalls risken :/ men det enda jag kan göra är ju att ta det så lugnt jag kan efteråt! Det står ju väldigt olika om hur länge man ska ta det lugnt, va tror ni?

• curlysun

Jag ska ta det lugnt en vecka iaf. Och jag ska tvätta magen med hibiscrub kvällen innan, rena laken och kläder och sen på morgonen ska jag duscha igen med hibiscrub innan jag åker till fvp .har läst att det minska infektionsrisken.

• LinaLinnea
    curlysun skrev 2013-02-14 08:38:56 följande:
    Jag ska ta det lugnt en vecka iaf. Och jag ska tvätta magen med hibiscrub kvällen innan, rena laken och kläder och sen på morgonen ska jag duscha igen med hibiscrub innan jag åker till fvp .har läst att det minska infektionsrisken.

Det är min plan också. Någonstans vill man ju känna att man gjort allt man kan för att minska missfallsrisken.
    Jag har tagit ledigt från jobb ons-fre och tänker ta det lugnt hela helgen.

Jag håller tummarna för oss alla!!

Curlysun: Kan man köpa hibiscrub på apoteket?

Saragbg: Jag är också livrädd för missfallsrisken. Sen kommer man vara livrädd för att telefonen ska ringa och man ska få ett tråkigt besked. Dubbel oro, minst sagt :(
    Fick du också dåligt på KUB?
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!