Mammor i Umeå
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Nån fler mamma från Umeå som skulle vilja hitta på något så hör gärna av er =)
Haha bullar är gott
Hemmafika låter som en super plan
Här är det oxå trångt för barnvagnar men det kan man alltid lösa
Och är det nått jag gillar är det att baka :)
Vi var på Babysimsteori igår och vi ser verkligen framemot söndag när första passet är
Tänkte även försöka ta mig iväg å träna själv i helgen
Det är så skönt när man väl varit där, problemet är att ta sig dit :P
Hej allihopa. Nu har man då blivit lite bättre. Fortfarande lite hosta men men går väll över snart :) Ja hos oss är det också lite trångt men vi har ju så att man kan ställa barnvagen på gräsmatta och under trappen så. Ja måste nog ta mig till simhallen snart och pröva på babysim. Lillan fick ju en badblöja i julklapp så man kanske ska ta o testa den :) Men är lite tråkigt att fara själv. Och som du säger att ta sig dit är ju en lite bit till simhallen :P
Babysimmet i söndags var supermysigt
Verkligen en lagom familjeaktivitet och Harry stormgillade vattnet
Så det var kul att det kändes bra då det faktiskt kostade en del :)
Passade även på att simma några längder när vi ändå var där
Imorgon hade vi tänkt prova Mamma-Baby gympan på Iksu får vi se vad det riktigt är
Ganska skönt att få träna lite och kunna ha med Harry
Okej. Måste nog ta mig dit och pröva på sj låter ju jätte roligt :)
Miss Dezibel, Vad kul att babysimmet var bra.
Malla, Skönt att ni är bättre Det är som sagt en bit till simhallen, men det går kanske att åka buss?
Jag har inte testat buss med vagnen än, men börjar nog känna mig redo för att göra det. Det får bli en tripp ner på stan någon dag.
Igår köpte vi en barnstol åt Wilma. Det funkar jättebra. Långt över förväntan. Ibland måste man palla upp henne lite, men hon är superglad över att få sitta med vid bordet.
Okej, jag tycker det är lite läskigt o åka buss men man måste ju göra det när man inte har bil :-P vi har en matstol åt bella från ikea o hon vill gärna luta sig åt sidorna elr framåt men bruka lägga dit nån filt eller nått så funkar det
Malla, Lite så blir det med Wilma också. Hon tippar åt ena sidan.
Jag tycker också att det känns lite läskigt med bussåkandet, men det är nog bara för att jag inte har provat. Egentligen är det mycket lättare än med bilen. Först sitta i babyskyddet, förmodligen somnar hon. Ta upp från babyskyddet för att lägga i vagnen. Gå dit vi ska. Ta upp ur vagnen och tillbaka i babyskyddet. Det är betydligt enklare när hon kan ligga i vagnen hela tiden.
Hon har blivit så tung så jag orkar bara bära kortare sträckor i babyskyddet.
Bella har blivit jätte tung så sambon bruka få bära hehe :-P
Gjort debut på tenton ikväll, puh säger jag bara. Hoppas vi kan pricka av o gå på samma pass någon gång :)