Ja, jag förstår att väntan på mens kan kännas evighetslång. Min mens har varit riktigt regelbunden det senaste året, ca 31-32 dagar. Fan vad trist att behöva vänta så länge på en tid! Hoppas du blivit preg innan dess. :)
Jag försökte ringa och boka tid hos fertilitetskliniken idag igen, men det visade sig att jag var tvungen att först göra en utredning och ordentlig undersökning på gyn, innan jag eventuellt skulle hamna som patient på fertilitetsmottagningen. Och de fick jag inte tag på idag. :/ Ska ringa på torsdag igen och försöka få fatt i en tid. Hoppas det har korta väntetider, för jag orkar inte vänta!
Usch, stackars dig som har såna biverkningar av Pravidel. Nu när du säger det kan jag faktiskt också ha nästäppa ganska ofta. har bara inte sammankopplat det med medicinen förut.
Jag vet inte när det är dags för mig att ta nya prover, men det borde vara snart. Har inte gjort det sedan i våras. Funderar på att irnga och boka en telefontid med min läkare och fråga varför han inte gjort något för att hjälpa mig på vägen mot att bli gravid. Han bara väntar han och säger åt mig att höra av mig när jag väl är gravid. Precis som om det skulle vara så jäkla lätt! Det har det ju visat sig att de tinte är i mitt fall. Jag hoppas på att jag kommer att få kombinera Pravidel med Pergotime för att öka chanserna. Ja! Precis som du skriver så verkar studierna tyda på att om man behandlas för sitt förhöjda prolaktinvärde och värdena är normala borde det vara lika "enkelt" för oss att bli gravida, som för "normala" människor. Men det känns verkligen inte så. Inte i mitt fall iaf. Därför är jag rädd att det kanske är något annat fel på mig också.
Ja, var är alla andra människor med prolaktinom/förhöjda prolaktinvärden? Ser att det ändå är inne en del folk och läser i tråden, men det verkar bara vara du och jag som skriver. Hehe. Hoppas verkligen att fler hittar hit så vi kan utbyta tankar och åsikter. :)
Använder du fortfarande din Äl-monitor förresten?