Nya stora Prolaktintråden -för oss med prolaktinom eller förhöjda prolaktinvärden
Skönt att du startat en ny tråd! Hoppas nu på att få höra hur det har gått för folket. Gamla som nya. Vill höra era historier! :) Hur ni upptäckte sjukdomen, hur länge ni haft den, vad ni äter för medicin och om någon lyckats bli gravid förstås!
Jag har liksom Liten men naggande, också haft min sjukdomett bra tag, ca 10 år tillbaka och har försökt bli gravid nu i 1,5 år, men det vill inte ta sig trots att jag medicinerar med Pravidel och mina värden var normala vid senaste provtagningen! :/ Nu har jag tagit första steget mot hjälp och ringt fertilitetskliniken. De kunde dock inte boka in någon tid när jag ringde, så på måndag gör jag ett nytt försök!
Ni som hängt i prolaktintråden tidigare vet att jag var skitnervös över att äta min gamla medicn, Cabaser, då jag läste att den kunde ge påverkan på hjärtat i fler än 1 av 10 fall. Ringde min läkare och påtalade detta och fick byta medicin, trots att han rådde mig att låta bli. Tjatade också till mig ett ultraljud av hjärtat för att kolla klaffarna. Fick tid i juni. Det visade sig att mina klaffar var jättefina och att ingen påverkan fanns på dem! Vilken häftig upplevelse det var att se sitt eget hjärta slå!
Hoppas att fler hittar hit nu så vi kan peppa varann, diskutera och ge varandra råd och stöttning! :)