Lisa1 skrev 2010-11-04 11:16:18 följande:
Hej!
Hittade denna tråd av en slump....önskar jag hade en sån tråd fär snart 9 år sen när jag fick min diagnos.
Jag har ett makroprolaktinom, man skiljer på mikro och makro, makro är när tumören är större än 1 cm som min.
Jag har dock med många års kämpande 2 tjejer som idag är 3 och 6 år gamla och jag skulle så gärna villja ha en till....även om jag knappt vågar tro att det skulle funka en gång till då vi verkligen kämpat för de andra 2.
Mina värden var 397.
När tumören hittades och nu är mina värden för första gången nere på 25, jag har pendlat mellan 25-50 de sista åren och runt 25 har jag lyckats bli gravid efter många månaders försök.
Jag har ätit Pravidel som jag bara spyr av, provat Nor prolacen som är ändå värre, och tillsist för typ 3 år sen fick jag Dostinex av min endokrinolog, och den funkar bra utan att jag mår illa och jag behöver inte ta medicin varje dag utan den är långtidsverkande, men dock svindyr.
8 tabl kostar ca 800 kr, men man kommer ju iaf snabbt upp i frikort på medicin…
Nu är vi inne på 4:e månadens försök med en 3.a….hopppas så att det skall funka, men vågar inte ens tro det eftersom jag är rädd att bli för besviken om det inte går.
Kram till er alla!
Välkommen hit! :) Önskar också att det funnits något liknande när jag fick min diagnos 2001. Men bättre sent än aldrig! Tycker det är skitbra att man kan kommunicera med andra i precis samma situation och utbyta tankar och åsikter och även trösta, stötta och peppa varandra!
Grattis till dina två tjejer! :) Hur lång tid tog det innan du blev gravid med dom? Vad jobbigt att du tvingats prova dig igenom så många olika sorter av medicin innan du hittade "din sort". Men skönt att det funkar med Dostinex. Jag måste vara en av få som inte har några märkvärda biverkningar av Pravidelen. Jag är yr ibland, kan få blodtrycksfall, nästäppa till och från, och sen är jag jävligt trött, men om det beror på medicinen vet jag inte. Mår inte illa och spyr eller så. I början hade jag ont i magen men nu är det lugnt!
Klart det kommer funka att få en tredje liten. :D Sluta inte tro. Ni har ju "bara" försökt i 4 månader än. För helt friska par är det ju inte ovanligt att det tar upp till ett år. Du kanske kan prata med din läkare eller gynekolog och be att få Pergotime utskrivet? Jag och min sambo kämpar och kämpar för att få vårt första barn och har gjort det i ett år och åtta månader nu. Fertilitetsutredning är påbörjad!
Lycka till! Jag håller tummarna! :)