Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 17:39:27 följande:
    Jag tycker det är trist att du ska tolka det så.
    Det är ju inte min "åsikt" eller egna tolkning, det var ju vad som hände.

Galet hur du kan tolka mitt inlägg som att svenskar är rasister. Jag är själv svensk och inte det minsta rasistisk.
    De flesta svenskar har inte heller främlingsfientloiga tendenser, men många har det.
    Invandrare och svenskar.
    Och om det är ok för dig, Joppen och anhängare (nu använder jag er retorik) att klaga på invandrare, har väl jag samma rättighet att klaga över svenskars beteende?
    Eller?
    Självklart har man rätt att klaga och uttala sig om vad man vill i ett fritt land, det står förövrigt i våran grundlag. Bara det att jag måste ha missat det finstilta där det står: "gäller inte kritik mot invandring eller islam". Där tar yttrandefriheten tvärstopp tyvärr. Det är mycket frustrerande när man har mycket befogad kritik men egentligen inte får ta upp den. Att man sedan är stämplad som nazist gör inte saken bättre.

Personligen tror jag rasismen är större bland invandrargrupper. Se bara hur judar blir behandlade i Malmö. Judar som ibland har bott här i hundra år och aldrig varit i närheten av Israel blir misshandlade och förföljda för det Israel anklagas för, muslimer blir förföljda av kristna från mellanöstern i Södertälje., olika grupper från forna Jugoslavien gängkrigar mot varandra. Har faktiskt hört invandrargäng från förorterna som själva säger sig ha startat krig mot "svennarna"

Att ta med sig det man flydde ifrån och fortsätta här går över mitt förstånd.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 18:15:57 följande:
    Kom igen nu, så är det väl knappast.
    Du sitter säkerligen som jag och läser i trådarna på FL, du vet att kritiken mot invandringen och islam finns öppet överallt, men förväntar du dig att den ska gå oemotsagd?
    Du låter ju inte mina påståenden gå oemotsagda, så varför skulle någon som inte hålla med dig låta dina göra det?
    Där håller jag inte med dig. På olika furum här på nätet är det ok, till viss del vill säga. Skriv en insändare till någon etablerad blaska och ifrågasätt invandringen eller islam, chansen är inte stor att den kommer in, jag vet.

Du har ju som ex. SD som blir nekade reklamplatser, debatter ( däribland i "oberoende" media som SVT) precis hela tiden. Sist blev dom nekade att debattera på pride för att vissa andra partier inte ville ha dom med ( då har ändå stödet visats vara stort bland HBT i studier) eller slutdebatterna i TV. Det är inte seriöst i.o.m att flera hundra tusen kommer att rösta på SD, samt att de med all säkerhet blir vågmästare. Media ska låta alla få komma till tals. Media ska gräva och leta sanningen, inte skapa den.

Som ett exempel har jag blivit raderad här ett flertal ggr i olika trådar för att jag inte " kan ge faktaunderlag på till påståenden", jag trodde man kunde lite på t.ex BRÅ och SCB. Själv har jag anmält flera inlägg som säger att SD är uttalade nazister som vill döda, mörda, lemlästa invandrare o.s.v. Alla är fortfarande kvar.

Jag skrev en fråga till sossarnas representant här angående invandrares överrepresentation i brottstatistiken ( med källa och allt) och om de hade några förslag på lösning.  Svaret lät inte dröja, snabbt blev frågan raderad av en moderator som skrev att familjeliv inte är ett forum för spridande va rasistisk och främlingsfientlig propaganda, samt att jag blir avstäng om jag fortsätter. Fick skrivförbud i något dygn, sen var allt som vanligt igen.

Nej, man får inte diskutera eller kritisera invandringen fritt.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 18:20:13 följande:
    Kom just på att sumpbäver ogillar långa inlägg, så en sammanfattning:
    Rasism och främlingsfientlighet är det som ska bekämpas, inte invandring.

Och då ska detta bekämpas oavsett inom vilka grupper det finns.

Jag känner att många fokuserar på grupper, jag anser att det är företeelser som ska bekämpas.
    Ingen fara med långa inlägg. Hinner bara inte läsa dem när tio människor skriver samtidigt.
  • sumpbäver

"Med det sagt, motsäger ni ju er själva när de pekar ut invandrare som elaka vandaler, när de oftast, allra oftast, också är offren"

Så tolkar inte jag saken.

• sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 18:20:13 följande:
    Kom just på att sumpbäver ogillar långa inlägg, så en sammanfattning:
    Rasism och främlingsfientlighet är det som ska bekämpas, inte invandring.

Och då ska detta bekämpas oavsett inom vilka grupper det finns.

Jag känner att många fokuserar på grupper, jag anser att det är företeelser som ska bekämpas.
    Men det finns inte en möjlighet att lösa problemen med nuvarande pågående massinvanring. Ingen har ju lyckats, varken höger eller vänsterblocket. Det blir ju bara värre och värre.
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-19 18:47:59 följande:
    Nu har jag inte orkat läst hela tråden, och detta kanske har behandlats redan..
    Men nu har det gått en mandatperiod snart och SD har haft en hel del platser i kommunalpolitiken, har de åstadkommit något på sina poster? Det enda jag har hört är att de har haft problem att få ihop folk.. Jag vill inte att ett parti som ens inte kan rekrytera folk till kommunalfullmäktige i riksdagen.
    Huvudproblemet är nog att de etablerade går samman för att tysta SD. SD har förövrigt växt så snabbt att man fick problem att få tag i dugliga lokalpolitiker, med det blir bara bättre på den fronten.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 18:56:17 följande:
    Den omtalade, men något lama, dokumentären på 4:an tog ju upp brottstatistiken allra hastigast.
    Personligen tror jag att det beror på hur man diskuterar den.
    Gör man det sakligt och utan en massa känslomässiga utageranden ang saken, så går det säkert bra.

Att SD möter ett sådant stort motstånd tycker jag också talar sitt tydliga språk, få vill ha ett Sverige där det är skillnad på folk och folk, i ännu större utsträckning än vad det redan är.
    Att media och andra partier vägrar bemöta SD tycker jag är lite fel taktik, för många verkar få uppfattningen tt det är pg a att ingen har svar på tal, när det egentligen verkar handla om att man inte vill ge partiet något som helst utrymme att sprida sitt budskap. 95 somewhat % av svenskar KAN inte ha fel och det är inte bara invandringspolitiken man är skeptisk mot, utan familjepolitiken, alla turer kring homosexuella, faktumet att deras ekonomiska politik är så svag, att deras utrikespolitik är nästintill obefintlig, att de vill stärka kyrkans roll i ett sekulariserat Sverige, många har problem med deras bakgrund, med hur de sköter (missköter) sina åtaganden ute i kommunerna, faktumet att de är det mest mansdominerande partiet och det öppna hatet mot islam m.m.

Många är också rädda att tala om detta, för att det är ett sådant känsligt ämne och det finns så många (FL är väl ett utomordentligt exempel på det) som inte kan skilja på person och sak ochman är rädd att rasismen ska sprida sig.
    Det var omdiskuterat i en tidning för ett tag sedan, och man menade att när man går ut med en svensk gärningsmans namn så händer inte så mycket, men går man ut med ett utländskt namn, så dröjer det inte innan hatbreven börjar strömma in och familjen blir hotad.

Det är en svår balansgång som inte riktigt infunnit sig ännu.
    Jaja, vi har olika syn på saker och ting. Men tycker du det är ok att bli behandlad som jag skrev innan? Sverige har mer eller mindre blivit en diktatur där meningsmotståndare tystas, trycks ner och förlöjligas. DET om något skapar hat och rasism.

Jag nöjer mig i.a.f inte med att stillatigande sitta tyst när jag får yttra mig enligt grundlagen. Kommer SD in i riksdagen så beror det på att en stor del av folket vill så, och då ska de andra lyssna på vad SD har att säga. Så fungerar det i fria länder. Jag tycker media skall ses över då de idag mest fungerar som partiorgan typ Pravda gjorde.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 19:01:44 följande:
    Nej men så ÄR det ju.
    Detta står väl till och med på BRÅ har jag för mig.
    Och som sagt, i 70% av alla våldsbrott, känner förövaren och offret varandra. Rädslan av att bli överfallen av en "etnisk främling" och misshandlad, är t ex ganska obefogad eftersom risken rent statistiskt är större att det är någon du känner, etnisk främling eller ej.

Många här propsar ju på att det inte finns några etniska svenskar kavr i de mest kriminella förorterna, läste tom i en annan tråd om "etnisk rensning", ändå vill ni tro att svenskar i större utsträckning är offer än invandrare?
    Har sett siffror som visar på att det inte precis är några mörka kvinnor som våldtas i.a.f.

Förövrigt skiter jag i VEM som drabbas av våldet, det spelar ingen roll.
  • sumpbäver
    Anova skrev 2010-08-19 19:01:55 följande:
    Fast motioner går väl att lägga, utan inbladning av andra partier (som enksild kan man ju skriva motioner).. Och det är väl få motioner som lagts av sverigedemokrater? Eller är det så att de motioner som lagts aldrig tagits upp i t.ex. kommunalfullmäktige? (i min kommun har inte SD några mandat så jag vet inte) och på så sätt tystats ned? (Det är ju ändå motionsrätt)

Om det inte finns dugliga lokalpolitiker, finns det då dugliga riksdagspolitiker? Avhopp tycker jag drar ner förtroendet för ett parti (då menar jag inte SD, i min kommun är det ett helt annat parti).
    Där jag bor motioneras det friskt bland SD-politiker. Och då menar jag inte på slingan.
  • sumpbäver
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-19 19:22:14 följande:
    Såklart alla ska få säga sin åsikt, rent obehag infinner sig inte hos mig förän man börjar prata om vit makt och den ariska rasens överlägsenhet. Sådant är jag helst utan, men som sagt, jag tror inte man vet hur det ska hanteras helt enkelt.
    Jag ogillar t ex Socialdemokraternas sätt att "hantera" saker men jag tror att det, liksom SD's sätt grundar sig i okunskap.
    Det är väl också ganska mycket svensk mentalitet att undvika alltför eldiga konflikter och diskussioner, rent allmänt inom svensk politik, eller har jag fel?

Det har funnits en och annan självutnämnd SD'are på forumet som vi (AFA maffian) försökt föra diskussion med, problemet är att man efter ett tag får fördomar om väljarna och de som förespråkar SD. Många har inte alls läst programmet, utan "hatar invandrare" och "Vill ha Sverige tillbaka".
    Dessa människor har jag problem med.
    Jag har inte problem med välinformerade människor som kan hålla en saklig diskussion om partiet, men dessa människor verkar vara få.

Nu blev jag distraherad och har tappat tråden helt...men som sagt jag tycker det är en fine line. Åsiktsfrihet i all ära, men om/när det börjar likna hets mot folkgrupp och öppen rasism så tycker jag inte det har någon plats i samhället. 
    Man får säga vad man vill om vit makt och afa, båda är de extrema på sin kant, men får faktiskt finnas enligt vår lag såvida de håller sig inom lagens ramar. Du behöver inte oroa dig att de någonsin får någon makt.

Det som håller på att ske nu i Sverige att ett parti som är kritiskt till invandringen växer sig stort är inget nytt för Europa. Många europeiska länder har fått se partier likt SD ta sig in i bestämandeposition p.g.a samma problem som Sverige idag har. Vi svenskar har bara varit mycket, mycket tåligare och har stått ut med skiten längre.

Debattera emot vilket ni har all rätt att göra, men vänj er med SD i riksdagen, för de har bara växt det senaste decenniet och kommer att så göra i fortsättningen om inget händer.
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?