Inlägg från: sumpbäver |Visa alla inlägg
  • sumpbäver

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Camelia skrev 2010-08-18 15:37:35 följande:
    Dessutom, hur kommer det sig att bara för att man sympatiserar med SD måste man hela tiden försvara sig och komma med fakta medan om man är positiv till invandringen krävs ingenting och det är inget ifrågasättande. Om invandringen nu var så fantastisk varför lägger inte riksdagspariterna faktan på bordet? Varför vågar de inte ta debatten?
    Nej för att sanningen är att mångkulturen är ett fiasko av stora mått och det är de som är ansvariga..
    Så sant tjejen, så sant.
  • sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 15:44:52 följande:
    ..och svenskar skulle inte tas för rattfylla lika ofta....

det beror på, är man strikt muslim så dricker man inte. De tjejkompisar jag har som är muslimer, dricker. Jag har en tjejkompis som är muslim som inte dricker. Det är väl olika
    Och tjejerna skulle inte glömma att de redan hade pojkvänner.

Kan ju säga, dina kompisar är inga riktiga muslimer. De dricker inte sprit, eller går ut på krogen heller. Inte ostraffat i.a.f. De är säkert hobbymuslimer från balkan, inte samma sak som mellanöstern kan jag säga.

Min point med alkoholen var att skulle spriten varit förbjuden så skulle de flesta "svennebrotten" försvinna, och muslimerna skulle helt plötsligt ha en överrepresentation på 1000%. Jag har i.a.f inte sett slagsmål, bråk och fyllekörningar på ett drogfritt ställe.
  • sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 15:56:54 följande:
    man måste bortse från kulturella förklaringar. Det handlar snarare om män som försöker kontrollera kvinnor. Att skylla på kulturens kvinnoförtryck tycker jag säger mig mer om personen än nåt annat....
    Deras överrepresentation kan inte förklaras med enkla hänvisningar till sociekonomiska faktorer. Det handlar också om möjliga skillnader inom olika nationaliteter, eftersom människor från ett och samma land kan vara mycket heterogena när det kommer till etnicitet och klasskultur.
    Vi kan således inte se en grupp som ett beteende eller en vana 'Så gör Nordafrikaner'

svara nu på min fråga
    Ehm, det är inte vi som omyndigförklarar våra kvinnor, låser in dom i bostaden, sätter sopsäckar på dom, slår ihjäl våra döttrar när de vill vara som alla andra, har månggifte.....
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-08-18 16:02:51 följande:
    Nu gör du det som är definierar rasism. "Hobby muslimer" vad är det. Självklart finns det muslimer från mellanöstern som dricker. Hör du inte själv hur trångsynt du låter.

Hur kommer det sig att "svenskar" inte kan låta bli att dricka sig så fulla så att de pucklar på främmande människor i korvkön? Det måste ha med mentaliteten att göra...............
    Muslimer från mellanöster som dricker? Nej du, då är dom inga muslimer. Har du missat koranen?

Droger = problem. Gäller över hela världen, inte bara i Sverige. Droger förändrar människor.

Var mest en tanke på vad som får muslimerna att vara så överrepresenterade i grova brott, därav våldtäkter, när de inte ens brukar droger.
  • sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 16:06:52 följande:
    hehe du har verkligen ingen koll. De är inga hobbymuslimer från balkan. De är bara inte särkilt religiösa. Det finns Cola light och Islam light;)
    Jag är en 'riktig' kristen men delar inte alls samma åsikter som en 'extrem kristen'. Dessutom kommer jag få barn innan giftemål..hua...
    Precis som i andra religioner kan man vara religiös eller troende men 'synda' i andra områden. Det finns grå zoner inom islam också - enligt mina muslimska vänner som kommer från Bangladesh och Pakistan
    Kom inte och jämför muslimer från balkan med deras diton från mellanöstern och nordafrika.
  • sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 16:11:03 följande:
    nej...och? Det är hemskt när det händer. Vad vill du säga med det?
    Förstår du inte vad jag skriver?
  • sumpbäver
    Sixxty skrev 2010-08-18 16:15:19 följande:
    Ser du själv vad du skriver? Självklart finns det muslimer som dricker precis som det finns kristna som bryter mot bibelns regler. Vet du hur många muslimer det finns i världen? Tror du att alla är bokstavstroende? (Ok, dum fråga. Självklart tror du det. Dom är ju MUSLIMER)
    Japp, dom är muslimer, det räcker. Balkanmuslimer är som sagt bara hobbymuslimer jämfört med de andra.
  • sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 16:16:54 följande:
    jo alldeles utmärkt och jag försöker bara tala om att kultur inte förklara brott
    Och du är inte trovärdig i mina öron.
  • sumpbäver

Wow, 800 röster varav 38,6% vill se SD i riksdagen. Kan vi säkerställa minst 38% nu i.a.f?

• sumpbäver
    SuzR skrev 2010-08-18 16:33:32 följande:
    jo..vi kommer ju i konflikt med varandra också, svenskar emellan. Jag kan absolut inte förneka kulturella skillnader men man kanske kan göra en koppling mer mellan klassbakgrund (? Jag tycker bara det är konstigt att kulturell bakgrund aldrig användas för att förklara brott som begås av svenskar...utan man letar efter andra orsaker.
    Hmm...ja man ska akta sig för att blanda ihop kultur och religion, eller Islam och dess kultur.
    ja jag vet inte....jag ska fundera mer på saken men nu ska jag hem:)
    Mhmm minsann, här sitter vi på jobbet och surfar med full betalning. Svensk kultur kanske?
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?