hallencreutz89 skrev 2010-09-17 16:02:26 följande:
tack tack
För mig är det mer att jag tycker det känns så konstlat att småprata så när folk sitter och frågar mig saker om mitt liv så känns det så dumt att hela tiden sitta och säha "och du då?" för det känns då som om man bara frågar tillbaks för man ska fråga tillbaks och så har jag en tendens att låta aggressiv när jag försöker föra samtal för av någon anledning så får jag en ton som låter mer som polisförhör än intresse näör jag börjar fråga var någon bor eller var den jobbar med. Fast det är nog för jag är mer intresserad av vem personen är snarare än var den bor och jobbar med så därför så kommer inte småprat så naturligt för mig för jag vill mer in på djupet
mmmm men småpratet som kan vara så svårt att få till på okonstlat sätt kan många gånger vara inkörsporten till att inse att man har något gemensamt, att man har liknande intressen eller brinner för samma frågor.
Det är ju dessutom ganska naturligt att man vill ha svar på samma frågor som man själv just svarat på, även om det kan kännas som att man frågar för att vara artig eller för att det förväntas av en.
Samtalande är en konst och något man måste öva sig i om man inte tillhör den grupp som verkar kunna det från födseln, alla är vi ju olika...