Inlägg från: EllaAnette |Visa alla inlägg
  • EllaAnette

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Bellcell skrev 2010-10-14 12:03:32 följande:
    Jag är en tjej på 24 år som är ensamstående med min dotter på 1,5 år.
    Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som är ungefär lika gammal och har barn i ungefär samma ålder.
    Känner att man tappat så mycket av sitt umgänge när man väl fått barn eftersom dom lever kvar i en helt annan värld.
    Så skulle vara kul att få nya vänner som vet allt vad familjeliv innebär både om man är ensamstående eller lever med pappan.

Kram på er!
    Hanna
    Hej och välkommen till vår tråd =)
    Jag är äldre än dig och min flicka är äldre än din men jag vet en hel del om hur det är att vara ensamstående med barn, lämnade flickans pappa när hon var knappt 2 år och han har inte visat mkt intresse genom åren. Nu lever vi lyckligt i familj med en ny man  som dottern kallar pappa och väntar barn nr 2.

Kram på dig!
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2010-10-20 00:45:28 följande:
    Är det förresten nån träff inplanerad innan julbaket? Kunde kanske vara kul att träffas innan dess, det ser ju ut att bli den 28/11 och det är ändå ett tag dit. Vad säger ni?

På vår fika i lördags pratade vi lite om att mötas hemma hos nån, kanske kunde vara trevligt? Mitt hem står öppet för er som vill iaf Skrattande 

Är det kanske nån som vill ses och käka lite god mat tillsammans en kväll? Kanske ihop med våra män (eller fruar)?

Fler förslag välkomnas varmt! Solig

Kramar från en dejtsugen ;)
    Vi är gärna med, om dag och tid passar för mig sambon och dottern =)
  • EllaAnette
    Pergosyskon skrev 2010-10-25 09:49:20 följande:
    Vad roligt med alla träffar, tyvärr måste jag hoppa över lite träffar framöver, kommer separera med min sambo, det är väldigt tufft nu och jag mår väldigt dåligt, trots det är jag som har "gjort slut" och eg borde jag vara "lättad" över att allt är slut men så enkelt är det inte

Blir nog att jag håller mig lite passiv för ett par veckor framåt, eller månader
    Usch låter jobbigt, men man kommer stärkt ur det. En separation innebär så mkt både känslomässigt och arbetsmässigt, ibland kan det vara skönt att komma hemifrån och få prata om något annat och släppa tankarna för en stund.
    Sköt om dig!
    Styrkekramar
  • EllaAnette
    carissma skrev 2010-10-29 23:46:28 följande:
    Hej allihopa!!
    Har inte sett den här tråden tidigare (synd) men nu hittade jag den......jag bor i Hbg och skulle ÄLSKA att få lite vänner att umgås med eller blarra lite med i telefonen. Har bott här sen 2001 MEN blev svårt sjuk efter bara en kortare tid så nägra vänner eller socialt liv existerar inte. Alla behandlingar och starka mediciner gör att jag inte har varit i form eller känt mig speciellt "vacker" eller pigg på att ens försöka komma i kontakt med människor.
    Men nu känns det ensamt och jag kan behöva komma bort från allt vad sjukdom och elände heter :O)

Ser att ni ska träffas och jag hoppas ni som gör detta får det roligt!!

Mvh Susanne
    Hej och välkommen till tråden!
    Det mesta blir lite lättare om man har någon/några att dela eländet med, ibland kan det räcka att man bara kommer ifrån en stund för att det ska kännas bättre. Givetvis beroende av hur illa det är och vad man själv orkar.
  • EllaAnette
    Pergosyskon skrev 2010-11-02 09:43:11 följande:
    Är där ngn här i tråden som pysslar med scrapbooking? Jag e helt fast i det och hade tänkt försöka ordna en scrapbook träff ngn dag
    verkar skoj iaf, har inte vågat mig på det ännu men kanske något att göra sen när man går hemma och är föräldraledig
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2010-11-17 00:07:45 följande:
    Tack, det gick bra. BM sa att det var svårt för henne att avgöra (så klart), om det var vatten eller flytningar etc. Man kunde tydligen få en liiiten vattenavgång som självläker också och det fick jag antagligen i runt v 20 med, men vi kan ju aldrig veta om det varit det eller bara flytningar. Hon sa dock att om det skulle sätta igång nu så var det ingen fara eftersom att jag är så långt gången så att det stoppas inte eller så.

Vi får se när liten tittar ut, men oavsett när så är det välkommet (men helst inte på Mattias födelsedag om man får ha önskemål Flört)
    Vad skönt att det gick bra hos barnmorskan! Det närmar sig verkligen för er nu även om det är en månad kvar. Hoppas liten stannar kvar där inne en stund till iaf.

Jag har massor med sammandragningar och liten buffar på mest hela dagarna. Innan har det mest varit på kvällarna och sen har det lugnat sig när jag gått och lagt mig, men inte nu...liv och rörelse mest hela tiden...mysigt och tröttande samtidigt.

Må gott!

Kram
  • EllaAnette
    Mysmamma70 skrev 2010-11-17 13:12:37 följande:
    Visst är det mysigt när de rör sig därinne, det brukar jag sakna lite första tiden efter de är födda

kram
    Jättemysigt är det! Saknade magen en tid efter att Ella fötts men sen är man så upptagen med att njuta av att ha liten på utsidan istället =)
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2010-11-18 12:35:47 följande:

Hej allihopa!

Har vart hos BM idag igen fast denna gången har vi gjort alla kontroller också. Jag fick veta att provsvaren från min odling (UVI) var jättebra så ilningarna kommer väl från bäbisens stök och bök. Mitt HB har stigit från 104 till 123 Skrattande och mitt SF-mått är 33 cm, dvs lite för stort som det varit hela tiden. Min kurva är dock jättefin och stabil hela vägen. Hjärtljuden var också fina. Det bästa av allt var dock att liten har fixerat sej!!! Känns så skönt att veta det och slippa oroa mej för en sätesbjudning. Nu börjar det snart bli dags, förbereder mej mentalt och längtar nästan ihjäl mej Hjärta

Vad härligt att allt ser bra ut och att liten fixerat sig!!
    Förstår att du längtar, det gör jag med =)
    Sköt om er!
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2010-11-18 13:16:40 följande:
    Ja, och snart har vi båda våra små älsklingar här! Då blir det ridutflykt Flört 
    Tiden går snabbt nu hoppas jag, med advent och jul och allt vad december innebär. Bebisarna kommer och när vi väl landat så bokar vi in en sådan utflykt, helt klart =)
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!