Inlägg från: EllaAnette |Visa alla inlägg
  • EllaAnette

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Edda2 skrev 2010-07-24 19:54:02 följande:
    Har hittat några fina skjortor mm men eftersom jag redan har extra kg så är det inte ens lönt att jag provar dem, ser direkt att de kommer vara försmå men men.
    Köpte också massa kläder till första sedan när jag blev gravid med andra så var ju första bara runt 7 mån så då hade jag dom kläderna en runda till. Sedan skulle vi ju inte ha fler barn och nu 4 år senare så sitter man här, härligt
    Men är skönt att modet ändå är tunikor och långa linnen mm, för de funkar lika bra som mammakläder kan jag tycka. Hur det blir till slutet och när det börjar bli kallt är en annan sak men det får man ta då.

Jo modet nu är ju bra på det viset....till hösten och vintern får vi väl lägga till leggings och varma koftor så funkar det nog ;)

• EllaAnette
    1Ett2Två3Tre skrev 2010-07-25 09:44:08 följande:
    Hejsan

Ja mammakläder e inte roligt längre att köpa, det finns ju typ bara på h&m , fan man skulle blivit kläddesigner och gjort mammakläder, då hade man nog blivit rik. Frågade på H&M på väla om det fanns fler affärer med mammakläder, vet ni va hon sa, nää men du kan gå till den nya affären och köpa störrekläder så passar de nog...ehh skämt eller???

Det som stör mig nu e att jag skulle vilja ha lite amningströjor till efter grav, men då kostar en vanlig bomullströja (svart) 500 spänn på babyland ... för en helt vanlig svart tröja med hål i mitten... skamligt!!!
    Amningströjor och linnen har jag hittat på HM till hyfsad peng, annars är det dyrt att köpa på Babyland och liknande.
  • EllaAnette
    erinny skrev 2010-07-25 11:12:40 följande:
    Det finns bra med pengar att tjäna på att göra mamma- och flickkläder i samma tyg.
    Själv tycker jag det är kul om jag och dottern har kläder med samma tyg.. Jag med en tuff tubklänning och hon med en söt sommarklänning. Kan bli rätt kul när man är iväg på något speciellt och det underlättar ju för alla nya när de kan koppla ihop oss två=)

Det finns faktiskt lätta mönster till amningstoppar. www.burdastyle.com har dessutom ett gratismönster. Finns ju inget bättre tillfälle att prova på iaf..=)
    hihihi jag är helt hopplös på att sy så det är tyvärr inget alternativ för mig ;)
  • EllaAnette
    vi5 skrev 2010-07-25 14:00:56 följande:
    Hej såg att du bor i Helsingborg eller ? :) vi funderar på att flytta dit ,är där bra för barnfamiljer? Vilket område ska man undvika? Finns det mycke restauranger eller annat mys för en barnfamilj? Ursäkta detta är lite OT men... :)
    Halloj!
    Nja, inte i Helsingborg...bor mellan Ängelholm och Helsingborg. Tillbringar dock hela veckorna i Helsingborg eftersom jag jobbar där.  Helsingborg är toppen men jag vill inte bo där ;) Mycket för att jag vill ha närhet till naturen och inte bara genom stans parker.
    Visst finns det mkt för barnfamiljer både vad gäller restauranger, aktiviteter och mkt annat.
    Skulle aldrig sätta mig på Planteringen eller Dalhem....stan har annars många fina områden.
  • EllaAnette

Hade gärna hängt på men är borta hela den helgen....håller utkik efter nästa träff =)

• EllaAnette

Hallå tjejer

Ni missar väl inte Helsingborgs festivalen torsdag till lördag den här veckan....massa skoj både för oss vuxna och för våra små!! Får min flicka som hon vill så blir det Eric Saadé ikväll på Rix FM festival =)

• EllaAnette
    sonen08 skrev 2010-07-29 08:30:20 följande:
    erik saade kommer hit den 8 aug då de är barnens dag här i stan
    Aha, trevligt...då blir alla ungar som tokiga gissar jag ;)
  • EllaAnette

hihihihi ibland är det bra att ha barn att "skylla" på....som när man vill se en ny Disneyfilm på bio, eller se en artist som mest lockar den yngre publiken... vet hur det är, är likadan själv =)

• EllaAnette
    erinny skrev 2010-07-29 08:57:10 följande:
    min dotter älskar manboy och sjunger på den dygnet runt känns det som...
    Den går varm hemma hos oss också!!
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2010-07-29 10:58:04 följande:
    Vi ska till Marinfestivalen i Halmstad idag och imorgon blir det Helsingborg för min sambo ska uppträda för Impulse Dansstudio där han börjar jobba i höst :)
    Ahhh vad spännande!! Vad ska han uppträda i då?? Hade tänkt att jag skulle ta med mig familjen dit också, jobbar bara en liten bit från Sundstorget där de ska vara.
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!