Inlägg från: EllaAnette |Visa alla inlägg
  • EllaAnette

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

vackert udda skrev 2011-01-03 17:29:37 följande:

Uppdaterar lite för er som inte har mej på FB!

Vår lilla dotter till världen den 30/12 kl 00.32, hon vägde 3165 g och var 49 cm Hjärta

Det blev dock en väldigt långdragen förlossning precis som jag varit rädd för. Från första värken som kom natten efter hinnsvepningen tills hon tittade ut så tog det hela 45 timmar, puh! Jag hade en väldigt lång latensfas och öppnade mej långsamt. Den själva aktiva förlossningen var ca 12 timmar och det var riktigt tufft. Till slut blev det akut då hennes hjärtslag minskade från stabila 145 till 60 och läkare kallades in och fick ta ut henne med sugklocka. Hu! Fy vad rädda vi blev när mysbelysningen i rummet med en barnmorska byttes ut mot att takbelysningen tändes, jag blev upplagd i gynställning med en stooor lampa riktad mot underlivet, 2 barnmorskor, en sjuksköterska och en läkare kom springande in i rummet och den ena bm slängde sej över min mage med hela sin kropp för att trycka ut barnet. Jag kände mej helt traumatiserad efteråt och hade svårt att förstå när barnet väl var ute, blev chockad och var ju så trött efter den långa förlossningen.

Men nu är det bra och vi håller på att hämta oss här hemma med vårt lilla mirakel! Hon är så klart världens finaste unge!!! Tänk att man kan älska någon så mycket!

Låter verkligen som att din förlossning var tuff, men skönt att ni är hemma och att allt känns bra nu. Hon är verkligen jättesöt!!
    Kram!
  • EllaAnette
    vackert udda skrev 2011-01-03 21:17:27 följande:
    Tack, det värmer mammahjärtat! Håller tummarna och tårna för er på onsdag, ska bli så spännande att få se er lill* sen :)
    Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • EllaAnette

Lite uppdatering...
    I onsdags morse, kl 08:28, kom vår vackra lille son till världen. Snittet gick jättebra, blödde mindre än väntat och är nu äntligen hemma, hela familjen samlad igen Glad

• EllaAnette
    mammamaria1981 skrev 2011-01-07 19:13:51 följande:
    grattis, vad söt han e. vikt och längd?
    Tack!
    Han var 50 cm lång och vägde 3305 g. Idag vid hemgång vägde han 3045 g =)
  • EllaAnette
    Mysmamma70 skrev 2011-01-07 19:43:28 följande:
    Ja, 10 % får de tappa
    Precis, så det klarade vi juh =)
  • EllaAnette
    ÅzaLu skrev 2011-01-09 15:45:40 följande:
    Stort Grattis Ellaanette <3 så fin
    Tack!! Thor är vår lille prins Hjärta
  • EllaAnette
    mammamaria1981 skrev 2011-01-15 20:29:12 följande:
    nu e bebisen på gång ut. ÄNTLIGEN! vattnet har gått så jag har varit inne på förlossningen men tyvärr så har jag inga riktiga värkar ännu, bara himla ont i magen men jag ska dit igen imorgon och det ska troligtvis sätta igång mig då, eller så väntar de tills på måndag med igångsättningen. men jag hoppas jag får ont nu snart så att jag kan åka in tidigare.
    Spännande!! Hoppas att allt går bra eller har gått bra om det redan är klart!

Kram
  • EllaAnette
    Kulta17 skrev 2011-01-15 19:50:50 följande:
    Hej

Får man vara med här fast ni är inne på sidan 220!
    Klart du får vara med, välkommen hit!!
  • EllaAnette
    mammamaria1981 skrev 2011-01-25 20:38:23 följande:
    hej alla. Nu har äntligen lillen vågat sig ut. den 17e kom han. kl 04.32 på natten. allt är helt underbart =)
    Jättegrattis till er!!
  • EllaAnette
    123ABC skrev 2011-01-31 06:43:07 följande:
    Jag är från Stockholm, har bott i Skåne sen 8 år tillbaka, har tidigare bott och jobbat i Helsingborg och sen i somras bor vi i hus utanför Högsnäs! Vad kul med denna tråden, jag har inget emot att köra en bit för att ses heller!
    Hej och välkommen till tråden!!
    Vi är några som samlas i en privat grupp på Facebook där man lättare kan se om och när det är träffar på G, sök oss på Skånetöserna om du känner för det. Nästa planerade träff är i veckan hos TS i Perstorp.

Jag är född och uppvuxen utanför Höganäs, bor nu i Strövelstorp med man och 2 barn, flicka född 2005 och pojke född 5 januari =)
  • EllaAnette
    123ABC skrev 2011-01-31 17:40:28 följande:
    Tackar :) Grattis till lillkillen!!
    Vi bor i Jonstorp och jag har bott i Perstorp :D Så jag hittar iallfall till Perstorp.
    Min vän är med er på Facebook då kanske jag kan dra med mig henne också ;)
    *ler* utanför jonstorp, i lilla Björkeröd är jag uppvuxen....världen är liten ;)

Kul om ni kommer med ju!!
  • EllaAnette
    123ABC skrev 2011-02-10 13:07:14 följande:
    Oj här har det varit tyst :)

Nu har min bebis kommit ut, vilket visade sig vara en Valter :) Så nu är jag 3 barns mamma, känns häftigt faktiskt <3

Hur är det med er andra har ni bestämt någon fika dag?
    Grattis till sonen!!

Vi sitter och försöker hitta en lämplig dag för fika just nu, är du  med i får grupp på FB, Skånetöserna, så ser du planeringen där och får även inbjudan till träffarna!
  • EllaAnette

Ny fikaträff är bokad den 8 mars kl 13 hos mig i Strövelstorp, evenemang finns på "Skånetöserna", välkomna!!

• EllaAnette

Halloj allihopa

Har en oöppnad förpackning Liberoblöjor stl 2, 3-6 kg, som söker nytt hem... Thor verkar tycka att de spänner över magen så vi slutar använda dem. Någon som har barn i den storleken och skulle vilja köpa paketet för en billig peng?

• EllaAnette
    Mysmamma70 skrev 2011-02-13 11:13:44 följande:
    Jag kan köpa dem av dig när vi ses för att fika
    Absolut =)  De är dina!
  • EllaAnette
    Sandras1987 skrev 2011-03-02 23:31:59 följande:
    FInns det någon här från Helsingborg?
    Är en tjej på 23år med en son som är 6,5månad och vill lära känna mammor.
    Vi är flera från området runt Helsingborg iaf. Vi har en fika träff den 8 mars där iaf en tjej kommer från Helsingborg. Läs mer i vår grupp på Facebook "Skånetöserna"
Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!