• fabulous

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

var på GOLDEN CHINA idag,inget trevligt besök!
    Vi åt alla buffe min son som e ca 2½ betalade 40 kr (har aldrig varit med om att man en tar betalt av en 2åring) han fick smakprov av div, 1 bläckfiskring, 1 liten biffstrimla, 1 bumbustrimla, 1 kycklingboll, 1 soyaboll och 1 halv dumpling. han var trött och orkade inte äta upp han får då en rejäl avhyvling av restaurangchefen som tycker att han e respektlös  och att han bryter mot lagen han fortsätter så här i ca 10 min! sen en liten extra utskällning för att han råkat tappa en dumpling på golvet.
    SÅ FÅR MAN JU INTE GÖRA, RESPEKTLÖST MOT KOCKEN! det är hans fel (min son) att han inte ätit upp!!!!! förstå att man blev arg, han ska ju bara hålla käft! jag har ju betalt för skiten och jag har ju betalt för skiten, och jag kan ju inte ge ungen mindre en ett litet smakprov av det han ville ha! hade kanske varit bättre om jag tryckt i honom maten så han spydde?! då hade den ju ätits upp iaf. bråket slutar i att han säger att nästa gång måste han äta upp ALLT på tallriken. Det blir ingen nästa gång pucko! Nä, ni får inte komma tillbaka igen!
    Gå inte till GOLDEN CHINA om du inte är hundra på att du och ditt barn orkar äta allt på tallriken!
    HATA!!!!

d hade oxå riset och nudlarna ute utan lock eller skyddande tak inte ok i 30 graders värme, inte ok

• Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!
  • LyckligtSlut

Skumt. Visst ska man väl betala för sitt barns portion, har aldrig hört talas om annat, men att man blir utskälld av kocken för att man inte äter upp maten? Har jag aldrig hört talas om, oavsett ålder på kunden. Allt ska man då höra...

PMS året runt :(
  • Ramborg
    Suzanne takes you down skrev 2010-08-16 16:37:58 följande:
    "ännu en korrupt gäst som skriver å ägarens vägnar?"

Men snälla du. Bara för att man inte hakar på "hata-restaurangen"-drevet så är man mutad av restaurangen? Träffar jag och de andra som försöker nyansera det hela en öm punkt här, så att det där var det bästa du kunde komma på att skriva?
  • mkp
    Suzanne takes you down skrev 2010-08-16 16:37:58 följande:
    "ännu en korrupt gäst som skriver å ägarens vägnar?"
    Nope, du har helt fel. Du får det att låta som om jag skulle vara med i nån skum konspiration, men faktum är att jag inte fått ett endaste gratis riskorn av Golden China.  
  • mkp

Jag förväntar mig inte att alla ska förstå.

• Carniwhore

Nej, dit kommer varken jag eller mina bekanta gå. Vilken skitstövel till ägare rent ut sagt.
    och det blir inte direkt bättre utav att han kommer in o försvarar sig. herregud vad pinsamt.
    Och vilken attityd denna ägar har. Helt sanslöst.

• agua
    Helene OSV skrev 2010-08-13 13:34:35 följande:
    Seriöst???

Woah: Lägg ner, du kan INTE försvara ditt beteende! Du gör det bara värre!

När vi går på buffé med våra barn så tar vi lite av allt (förrutom sånt jag VET att de inte gillar) och har restaurangen en BRA buffé med många olika rätter kan det ju mycket väl bli en ganska full tallrik. Barnen äter dock det de tycker om och smakar bara lite på det andra så det kan mycket väl hända att halva tallriken förblir ouppäten OCH ÄNDÅ går vi och tar MER av det de gillar för att de ska bli mätta!
    En del svinn blir det, iaf första gången, andra gången vid samma buffé tar vi ju bara det de gillar.
    En riktigt bra buffé som tilltalar de flesta har heller inte BARA kinamat utan kanske även pizzaslice och pasta och lite annat sånt man vet att ungar brukar gilla (som tex Österns pärla i Luleå, de har en massa olika mat och där betalar man lite för barnen och då ingår dessutom dricka)

Har aldrig varit med om att nån restaurangchef eller serveringspersonal KLAGAT på våra barn!! (eller oss) Däremot har jag varit med om att de kommit och kommenterat hur fina barn vi har och gett dem en glass (gratis) och tyckt att det varit jätteroligt (trots att vi slängt mat). En SÅN restaurang går man tillbaka till fler gånger!! (Thai Garden i Piteå tex)

Jobbar man på restaurang så jobbar med med SERVICE och ska ge så bra service man bara kan, till ALLA gäster!!

Jag KAN förstå att vissa tycker att det är jobbigt med barn på deras restaurang men då måste ni tänka på att barnfamiljer ofta har rätt stor bekantskapskrets och talar om ifall deras barn blivit illa behandlade (betydligt mer än andra har jag en stark känsla av!!)
    Nu förlorar MASSOR med kunder på att vara otrevliga mot EN barnfamil
    Vi gör precis på samma sätt och aldrig har någon klagat på att vi eller sonen slänger mat! Hade någon börjat skälla på min son av den anledningen så hade jag aldrig mer kommit tbx och förmodlingen vält buffe vagnen på vägen ut ;)

Håller även med om Thai Garden i Piteå. Plus för underbar mat och trevlig personal!
  • Mike334

Snälla ni. Det här är en av de mest enfaldiga diskussioner om restauranger som jag sett, och era inlägg har uppenbarligen skadat verksamheten för det som måste vara en av Uppsalas mest spännande matupplevelser. Vi har ätit på Golden China många gånger och tycker de serverar den bästa kina-maten i Sverige. Personalen är helt klart totalt kund- och service-orienterade och mycket flexibla på alla fronter.

Om kunder vid en buffé envisas med att bete sig ouppfostrat och oetiskt och ta för sig av och slänga mat som de tycker att de inte gillar har restaurangen två val:

1. Restaurangen kan höja priset på buffen för att kompensera för bortskämda svenska överflödsfasoner.
    2. Restaurangen kan sänka kvaliten och bli en i mängden av så kallade "kinakrogar" som serverar samma ointressanta svensk-anpassade mat.

Jag har själv barn och vet att de inte alltid äter allt som serveras. Däremot måste man förstå att den insiktslösa medelklasstraditionen att barn och deras föräldrar har rätt att förstöra för företagare och andra restauranggäster är förlegad.

Som förälder vet man vad ens barn gillar, och om man vill att de skall prova något nytt bör man vara konsekvent med det eller beredd att äta upp maten själv. Det är helt oacceptabelt att på en liten restaurangs bekostnad försöka "prova" fram 10 nya matvanor för bortskämda barn och visa barnen att det är OK att slänga mat.

På många restauranger utomlands med kvalitetsmat och prisvärd buffe för man betala extra för den mat man väljer att slänga - toppen! Svenska föräldrar har länge varit dåliga på att lära barn att uppskatta varierad kost - ett symptom på överflöd och arrogans. I andra länder ser man inte alls samma tendens - jämför nyligen publicerade artiklar om barn och kost i t. ex Frankrike.

Jag tycker folk som har föreslagit bojkott ov denna restaurang skall börja ta ansvar för sina barns och sina egna handlingar och fundera vilka värderingar ni vill föra vidare.

Grattis till Golden China - Nummer 1 på Tripadvisor i Uppsala!!!

• uppsalabo01

Jag börjar med kära nån... Har bott i uppsala i 3 år och ätit flera gånger på Golden China. Det är en av Sveriges bästa Kina restauranger och då menar jag..bästa!! Att en sur kärring med barn äter....Som de är vana. Gnäller på puckot till chef och skitmaten. Vad är det för sätt och uttalanden ?! Vad har hon för rätt att göra det?! Duger det inte så varsågod sätt dig i ditt kök och slabba hemma. Men där är du nog noggrann. Det spelar ingen roll var du hamnat i stan på någon restaurang så hade du gnällt...nu sa restaurangchef vad han tyckte och jag håller med honom. Andra restaurang chefer hade säkert vilja gjort lika men kanske hållit tyst och plockat upp ditt kladd..kanske hade de prutat med dig också bara för att du skulle varit nöjd och hållit tyst. Din diskussion gör mig trött du har ingen respekt mot folk. Om ditt barn vill prova äta lägg fram lite..lite grann. Att det kostar 40:- är för att detta är en av stans mest genuina restauranger inom kinesisk mat. Råvaror kostar. Kockar från Kina kostar. Det är inte 4 små rätter här som serveras. Det finns ingen som är så servicemind och jobbar så hårt som restaurang chefen på Golden china. Många andra restaurang chefer har det lika tufft och de gör ett jättejobb. Jag har flera vänner som reagerar starkt på ditt sätt hur du hänger ut restaurangen på ett forum som detta som en varning. Du tänker egoistiskt och fattar inte innebörden av ditt sätt. Om du har ett jobb ska jag besöka det och gnälla om du gör ett mänskligt fel. Kanske slutar det med att du blir uppsagd eller mister kunder. Förstår du bättre nu.? Jag tror inte det. Du kan inte ta en smäll och vända andra kinden till och gå vidare i livet utan måste bara få gnälla. Kom inte och gnäll med något nytt mothugg nu räcker det!! Det var DU som startade denna forum tråd glöm inte det..då kan du avsluta den med att vara tyst och skämmas i din vrå annars är du bara pinsam. Jag mina vänner och alla jag känner som vet om stället kommer äta på Golden china för de gör ett superbt jobb med maten och allt. Hälsningar Einar Larsson med familj uppsala.

• ramones

Det var tredje (och sista) gången vi besökte GOLDEN CHINA igår. Vi var ett sällskap på 8 personer som skulle fira Morsdag. Det var en upplevelse i närheten av Seinfeld avsnittet `The Soup N...´ eller Basil Fawlty på sitt sämsta humör. Servitrisen/ägarinnan visade ingen som helst vänlighet eller artighet, servicen var nog den sämsta jag varit med om i mitt 53-åriga liv, det var som hon hatade kunderna. Det var tom så att en kvinna i sällskapet vid bordet bredvid oss vände sig om och viskade: - Det är fruktansvärd dålig service här, vi går bara hit för den goda maten.
    Första gången vi var hit, hade ägarinnan också den här bistra uppsynen men då gick det att kommunicera med henne på ett trevligt sätt i alla fall. Andra gången var det värre, och nu......!? Visst, dom har godaste Kinamaten i stan men nån gräns får det vara på vad man står ut med under en middag, som skulle varit trevlig egentligen.
    GÅ EN CHARM KURS !

• Mannen svarar

Hej ni 8 som firade morsdag hos min frus restaurang. Beklagligt att ni känner så utan att nämna varför ni känner så? Jag kommer försvara min fru här och påtala att hon kanhända var sur på er men det var inte taget ur luften. Ni hade barn som kröp på restaurangens golv bland bord och stolar. Min fru var jätterädd att barnet skulle bli skadat, tänk om hon kom med ett lass tallrikar i sin famn och snubblade över barnet så det for illa, eller att en skål med het mat ramlade över barnet på golvet. Hon kanske verkade sur men tro mig hon tänkte endast på barnets bästa och givetvis på er som förälder också. Hon ville göra er lite observant på var barnet fanns. Det var därför hon kom upp till ert bord och påtalade detta, som kanhända kanske vart feltolkat. Restaurangbranschen är ett stressigt yrke ibland kan restaurangen vara helt full med gäster och min fru servar alla människor själv där ilag med kockarna. Jag tycker hon gör ett jättebra jobb men som sagt är det stressigt och man kan inte le åt alla jämt. Vi är alla människor och inte maskiner ,givetvis gör vi alla fel ibland och det ska man inte skämmas över. Jag önskar er varmt välkomna tillbaka så tar vi omtag. Glada hälsningar Per.

• Vanja
    Suzanne takes you down skrev 2010-08-10 20:31:38 följande:

Ha ha- du råkar inte vara brorsa till Tomas di leva?

Haha!
  • athanatos
    ramones skrev 2015-06-01 16:32:04 följande:

Det var tredje (och sista) gången vi besökte GOLDEN CHINA igår. Vi var ett sällskap på 8 personer som skulle fira Morsdag. Det var en upplevelse i närheten av Seinfeld avsnittet `The Soup N...´ eller Basil Fawlty på sitt sämsta humör. Servitrisen/ägarinnan visade ingen som helst vänlighet eller artighet, servicen var nog den sämsta jag varit med om i mitt 53-åriga liv, det var som hon hatade kunderna. Det var tom så att en kvinna i sällskapet vid bordet bredvid oss vände sig om och viskade: - Det är fruktansvärd dålig service här, vi går bara hit för den goda maten.
    Första gången vi var hit, hade ägarinnan också den här bistra uppsynen men då gick det att kommunicera med henne på ett trevligt sätt i alla fall. Andra gången var det värre, och nu......!? Visst, dom har godaste Kinamaten i stan men nån gräns får det vara på vad man står ut med under en middag, som skulle varit trevlig egentligen.
    GÅ EN CHARM KURS !

Detta är allmänt känt. Golden china har helt fantastisk mat, bästa kinamaten i Uppsala och kanske bästa restaurangen i Uppsala. Antagligen en av dom bästa kinarestauranger i hela mälardalen. Finns ett par i Stockholm som konkurrerar men annars slår Golden china alls. Det är många som tycker så. Men servicen är hemsk. Ägarinnan kan vara mycket otrevlig.
  • elyse

Så tråkigt! Googlar runt efter mer avslappnade restauranger dit vi kan gå hela familjen, inkl vår ettåring, men då får vi avvakta några år innan tjejen kan sitta stilla genom en hel middag.

• athanatos
    elyse skrev 2016-01-05 21:22:07 följande:

Så tråkigt! Googlar runt efter mer avslappnade restauranger dit vi kan gå hela familjen, inkl vår ettåring, men då får vi avvakta några år innan tjejen kan sitta stilla genom en hel middag.

Golden china är ett ställe där man ska ta hem maten, oavsett hur gamla barn man har. Det är dålig service oavsett om barnen är tysta. Eller om man ens har några barn.
Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!