• agua

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

Helene OSV skrev 2010-08-13 13:34:35 följande:
    Seriöst???

Woah: Lägg ner, du kan INTE försvara ditt beteende! Du gör det bara värre!

När vi går på buffé med våra barn så tar vi lite av allt (förrutom sånt jag VET att de inte gillar) och har restaurangen en BRA buffé med många olika rätter kan det ju mycket väl bli en ganska full tallrik. Barnen äter dock det de tycker om och smakar bara lite på det andra så det kan mycket väl hända att halva tallriken förblir ouppäten OCH ÄNDÅ går vi och tar MER av det de gillar för att de ska bli mätta!
    En del svinn blir det, iaf första gången, andra gången vid samma buffé tar vi ju bara det de gillar.
    En riktigt bra buffé som tilltalar de flesta har heller inte BARA kinamat utan kanske även pizzaslice och pasta och lite annat sånt man vet att ungar brukar gilla (som tex Österns pärla i Luleå, de har en massa olika mat och där betalar man lite för barnen och då ingår dessutom dricka)

Har aldrig varit med om att nån restaurangchef eller serveringspersonal KLAGAT på våra barn!! (eller oss) Däremot har jag varit med om att de kommit och kommenterat hur fina barn vi har och gett dem en glass (gratis) och tyckt att det varit jätteroligt (trots att vi slängt mat). En SÅN restaurang går man tillbaka till fler gånger!! (Thai Garden i Piteå tex)

Jobbar man på restaurang så jobbar med med SERVICE och ska ge så bra service man bara kan, till ALLA gäster!!

Jag KAN förstå att vissa tycker att det är jobbigt med barn på deras restaurang men då måste ni tänka på att barnfamiljer ofta har rätt stor bekantskapskrets och talar om ifall deras barn blivit illa behandlade (betydligt mer än andra har jag en stark känsla av!!)
    Nu förlorar MASSOR med kunder på att vara otrevliga mot EN barnfamil
    Vi gör precis på samma sätt och aldrig har någon klagat på att vi eller sonen slänger mat! Hade någon börjat skälla på min son av den anledningen så hade jag aldrig mer kommit tbx och förmodlingen vält buffe vagnen på vägen ut ;)

Håller även med om Thai Garden i Piteå. Plus för underbar mat och trevlig personal!
Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!