• mkp

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

Oj, vad trist att läsa. Jag själv har inga dåliga erfarenheter av Golden China utan tycker de gör Uppsalas bästa kinamat. De har alltid varit mycket  trevliga emot oss.

• mkp

Öhhh, luktar masshysteri här - bland en massa folk som mest har hörsägen att gå på. Trist att folk är så benägna att bojkotta på så lösa grunder.

Jag har full förståelse för ts reaktion utifrån hur hon upplevde situationen. Men vi andra vet ju faktiskt inte riktigt vad som hände. Ibland blir man irriterad över något - som att man måste betala för sitt barn på restaurang - och sen kanske ens egen irritation gör att man tar och lämnar ett jättelass mat för att kompensera "orättvisan", och det sen blir en trist spiral där man får (och är delaktig i att framkalla) det bemötande man förväntar sig. Eller så kanske ts inte alls var irriterad, utan kyparen hade en dålig dag och dumt nog tog ut det på en kund på ett otrevligt vis. Vad vet jag?

Jag har i alla fall alltid blivit trevligt bemött av Golden China, och jag kan utan att överdriva säga att de har Uppsalas i särklass bästa och mest prisvärda kinamat. Och inte är det sunk-kina heller utan vällagad nordkinesisk mat!

Jag lyssnar ju så klart också på andras åsikter om restauranger och annat, även anonyma på nätet, men jag tar det inte för objektiv sanning utan vill helst bilda mig en egen uppfattning. Jag lägger ts varning på minnet och misstror inte hennes upplevelse. Men min egen erfarenhet av Golden China är en helt annan. Min uppfattning är att Golden China gör fantastisk äkta kinesisk mat och att de bemött mig väl vid upprepade tillfällen. Jag kommer att glädja mina smaklökar med att återkomma dit, och hoppas på ett fortsatt trevlig bemötande.

• mkp
    Suzanne takes you down skrev 2010-08-16 16:37:58 följande:
    "ännu en korrupt gäst som skriver å ägarens vägnar?"
    Nope, du har helt fel. Du får det att låta som om jag skulle vara med i nån skum konspiration, men faktum är att jag inte fått ett endaste gratis riskorn av Golden China.  
  • mkp

Jag förväntar mig inte att alla ska förstå.

Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!