• fabulous

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

var på GOLDEN CHINA idag,inget trevligt besök!
    Vi åt alla buffe min son som e ca 2½ betalade 40 kr (har aldrig varit med om att man en tar betalt av en 2åring) han fick smakprov av div, 1 bläckfiskring, 1 liten biffstrimla, 1 bumbustrimla, 1 kycklingboll, 1 soyaboll och 1 halv dumpling. han var trött och orkade inte äta upp han får då en rejäl avhyvling av restaurangchefen som tycker att han e respektlös  och att han bryter mot lagen han fortsätter så här i ca 10 min! sen en liten extra utskällning för att han råkat tappa en dumpling på golvet.
    SÅ FÅR MAN JU INTE GÖRA, RESPEKTLÖST MOT KOCKEN! det är hans fel (min son) att han inte ätit upp!!!!! förstå att man blev arg, han ska ju bara hålla käft! jag har ju betalt för skiten och jag har ju betalt för skiten, och jag kan ju inte ge ungen mindre en ett litet smakprov av det han ville ha! hade kanske varit bättre om jag tryckt i honom maten så han spydde?! då hade den ju ätits upp iaf. bråket slutar i att han säger att nästa gång måste han äta upp ALLT på tallriken. Det blir ingen nästa gång pucko! Nä, ni får inte komma tillbaka igen!
    Gå inte till GOLDEN CHINA om du inte är hundra på att du och ditt barn orkar äta allt på tallriken!
    HATA!!!!

d hade oxå riset och nudlarna ute utan lock eller skyddande tak inte ok i 30 graders värme, inte ok

• Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!
  • Nifelheim

Seriöst, hade det varit mitt barn som fått utskällningen hade jag blivit skyldig till något riktigt olagligt sen. Vad i helvete är det för stil? Jag lovar att ingen som jag känner någonsin lär vilja sätta sin fot på den restaurangen igen. Idiot!!

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Golden i Borlänge där är de jättetrevliga. Inte får min son utskällning om han inte äter upp maten.

• Woah

Några av våra kunder frågade vad var det som hänt med en kvinna med barn åt hos oss nåra dar sen efter de såg en kommentar på familjliv. Efter att jag berättade om händelsen rekommenderade mina kära kunder mig att svara på den. Mitt första inlägg skrevs av en stamkund hos oss för att vi inte har tid med att förklara oss, men jag märker att jag måste beskriva mer om själva händelsen:

Denna dag såg jag familjen lämna bordet med en full portion mat på tallrik framför barnet och en annan halvfull tallrik på bordet bredvid plus ytterligare en orörd ångkokt dumpling.

Första frågade jag kvinnan vad det är för fel med maten. Som svar fick jag från kvinnan: ”han tycker inte om maten, han tycker att det är äcklig” efter han provsmakade en bit här och en strimla där. Då undrade jag varför kvinnan tog sååååå mycket mat åt barnet som mycket mer än vad han orkar. Det var faktiskt kvinnan som sa: ”det är hans problem, inte mitt.” helt idiotiskt svar! Jag försökte utbilda kvinnan med att det är just hon som är ansvarig för barnet, enligt lagen. Kvinnan sa:”enlig lagen, man får äta så mycket man vill på buffé.”

Jag sa till kvinnan att hon får inte göra samma sak nästa gång, hon svarade:”det blir ingen nästa gång”

Konversationen slutade då med en rekommendation från mig: kom inte nästa gång! Det är klart alla får komma till restaurangen. Men hoppas kvinnan tar emot mitt förslag.

Ps: buffé? Lagen ? Hehe, jag lovar att lagen skiter i buffé men insisterar att kvinnan skall vara ansvarigfull för sitt barn. Jag har aldrig angripit barnet som hon har sagt utan reagerat över hennes oanständiga beteende.   

• Senap

Hahahahahahaha!
    Ett litet tips om man inte vill att ens kunder inte ska ta mer av buffén än de äter upp: ha inte buffé!

Nej, TS jag hade nog vält buffévagnen på vägen ut. *oups*

My sugar is raw
  • parvati

Woah-Din restuarang borde sluta med buffè och gå över till a la carte. Du kan inte tvinga någon av dina gäster att äta upp maten. Det ts beskriver är en fullt normal portion för 40 kronor så något matberg låter det ju inte som.

• 071001

Inte okej att skälal på ett barn som inte äter upp anser jag.
    "Vår" kina är toppen, Siri betalar inte ens för sin mat eftersom hon endast brukar smaka lite från min tallrik.

Man ska inte roffa och ta mer än man tror att man kan äta, absolut, men ibland kanske en viss smak inte faller en i smaken och då skulle inte jag heller äta upp allt jag tagit.

• nickefiki
    Senap skrev 2010-08-13 11:14:59 följande:
    Hahahahahahaha!
    Ett litet tips om man inte vill att ens kunder inte ska ta mer av buffén än de äter upp: ha inte buffé!

Nej, TS jag hade nog vält buffévagnen på vägen ut. *oups*
    Det är helt fantastiskt vad folk inte kan se längre än näsan räcker. Resursslöseri.
  • Humlemamma
    Jezamine skrev 2010-07-16 15:04:07 följande:
    hade jag varit su/ni hade jag npg låtit sonen om möjligt smaka av våran mat.Ist för att beställa egen.
    De tänkte jag låta min tvååriga dotter göra på en kinarestaurang i Farsta sist vi åt där, då jag vet att hon inte äter mer än lite ris o majs, men nepp, ja fick betala 40 spänn för henne..  Helt galet..                                                                                                        
    **Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 23/9**
  • Anna med 3 trollungar
    chrissepisse skrev 2010-08-10 20:25:51 följande:
    Bemötandet var kanske inte så trevligt, men jag förstår inte att du tycker det är konstigt att du får betala för barnet. Vi går relativt ofta på restaurang och givetvis betalar vi alltid för det vår 2 1/2-åring äter.
    På de ställen som jag ätit med min son på snart 2 år när de gäller buffé har jag aldrig behövt betala en kr förutom de han dricker.
    De har vart 3 års gräns att man inte betalar för barn under 3 år.

Men visst de är olika på olika ställen.

Men jag hade aldrig i livet gått tillbaka till ett ställe där personalen beter sig på de viset. Har man betalt för sitt barn så ska dem inte bry sig... Hur många barn äter upp allt på sin tallrik????? Särskillt om de är någon " ny " mat som dem inte testat innan??? Jag lämnar också mat om jag inte tycket om de, jag tvingar inte i varken mig eller mitt barn någon mat som vi inte gillar
  • Shorona

Bra att veta om jag någonsin åker dit! Stora sonen är väldigr kräsen med mat. Vill smaka men äter inte mer av en sak om första tuggan är äcklig.

Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!