• Woah

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

Svar på tal till dig du äkta svensktalande Puckosägerska !

Här i Sverige, är mat en mänsklig rättighet även möjligheten att göra sin åsikt hörd. Pucko har jag nu fått
    som ett gammalt ordavfall slängt på mig då jag som restaurangchef för Golden China, serverar buffe i lagens
    namn att äta så mycket gästen vill, det betyder att ta så mycket gästen vill utan betänklighet, är något annat än
    det som erbjuds. Som Stolt traditionsbärare av att ge Sverige smak för den äkta kinesiska matlagningskonsten är vad
    Golden china erbjuder. Du som gäst kanske tror du orkar äta mer för att du tror något är gott och därför låter din
    tallrik svämma över av buffemat med en gång, så du kan skynda dig igenom smaksensationerna. Förmodligen är det så
    du blivit lärd, och nu lär din 2åriga son dessutom. Som vän av naturen i det rike Sverige idag är, är matresurserna
    snedfördelade i resten av världen, därför anser jag att min tillsägelse är en markering i att försvara min livssyn r
     i hur mat värderas och tas om hand. Du puckosägerska är en vandrande naturlag som sprider din sanning med
    resurs slöseri som signum. Jag är glad att du vågar uttrycka dina känslor, ditt fokus och din livsenergi som
    som du nu ger till att hata Golden China, ber jag gud ta hand om! Byt ut din Hatkänsla till
    medkänsla för naturen och fred mellan människor genom hjärtats samförstånd.

LEV I SEGER!! FRIDENS

• Woah

Några av våra kunder frågade vad var det som hänt med en kvinna med barn åt hos oss nåra dar sen efter de såg en kommentar på familjliv. Efter att jag berättade om händelsen rekommenderade mina kära kunder mig att svara på den. Mitt första inlägg skrevs av en stamkund hos oss för att vi inte har tid med att förklara oss, men jag märker att jag måste beskriva mer om själva händelsen:

Denna dag såg jag familjen lämna bordet med en full portion mat på tallrik framför barnet och en annan halvfull tallrik på bordet bredvid plus ytterligare en orörd ångkokt dumpling.

Första frågade jag kvinnan vad det är för fel med maten. Som svar fick jag från kvinnan: ”han tycker inte om maten, han tycker att det är äcklig” efter han provsmakade en bit här och en strimla där. Då undrade jag varför kvinnan tog sååååå mycket mat åt barnet som mycket mer än vad han orkar. Det var faktiskt kvinnan som sa: ”det är hans problem, inte mitt.” helt idiotiskt svar! Jag försökte utbilda kvinnan med att det är just hon som är ansvarig för barnet, enligt lagen. Kvinnan sa:”enlig lagen, man får äta så mycket man vill på buffé.”

Jag sa till kvinnan att hon får inte göra samma sak nästa gång, hon svarade:”det blir ingen nästa gång”

Konversationen slutade då med en rekommendation från mig: kom inte nästa gång! Det är klart alla får komma till restaurangen. Men hoppas kvinnan tar emot mitt förslag.

Ps: buffé? Lagen ? Hehe, jag lovar att lagen skiter i buffé men insisterar att kvinnan skall vara ansvarigfull för sitt barn. Jag har aldrig angripit barnet som hon har sagt utan reagerat över hennes oanständiga beteende.   

Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!