• fabulous

ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!

var på GOLDEN CHINA idag,inget trevligt besök!
    Vi åt alla buffe min son som e ca 2½ betalade 40 kr (har aldrig varit med om att man en tar betalt av en 2åring) han fick smakprov av div, 1 bläckfiskring, 1 liten biffstrimla, 1 bumbustrimla, 1 kycklingboll, 1 soyaboll och 1 halv dumpling. han var trött och orkade inte äta upp han får då en rejäl avhyvling av restaurangchefen som tycker att han e respektlös  och att han bryter mot lagen han fortsätter så här i ca 10 min! sen en liten extra utskällning för att han råkat tappa en dumpling på golvet.
    SÅ FÅR MAN JU INTE GÖRA, RESPEKTLÖST MOT KOCKEN! det är hans fel (min son) att han inte ätit upp!!!!! förstå att man blev arg, han ska ju bara hålla käft! jag har ju betalt för skiten och jag har ju betalt för skiten, och jag kan ju inte ge ungen mindre en ett litet smakprov av det han ville ha! hade kanske varit bättre om jag tryckt i honom maten så han spydde?! då hade den ju ätits upp iaf. bråket slutar i att han säger att nästa gång måste han äta upp ALLT på tallriken. Det blir ingen nästa gång pucko! Nä, ni får inte komma tillbaka igen!
    Gå inte till GOLDEN CHINA om du inte är hundra på att du och ditt barn orkar äta allt på tallriken!
    HATA!!!!

d hade oxå riset och nudlarna ute utan lock eller skyddande tak inte ok i 30 graders värme, inte ok

• Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!
  • Senap
    nickefiki skrev 2010-08-13 11:28:15 följande:
    Det är helt fantastiskt vad folk inte kan se längre än näsan räcker. Resursslöseri.
    Ja, men har man buffé så kommer folk ta mer än de äter upp. Jag har också varit flera år i restaurangbranchen och att folk äter upp vad de tagit är mer ett undantag än en regel.
    Och man kan inte skälla på dem för det. Gillar man det inte så ha inte buffé.
    My sugar is raw
  • SaramedM
    Woah skrev 2010-08-13 11:10:40 följande:

Några av våra kunder frågade vad var det som hänt med en kvinna med barn åt hos oss nåra dar sen efter de såg en kommentar på familjliv. Efter att jag berättade om händelsen rekommenderade mina kära kunder mig att svara på den. Mitt första inlägg skrevs av en stamkund hos oss för att vi inte har tid med att förklara oss, men jag märker att jag måste beskriva mer om själva händelsen:

Denna dag såg jag familjen lämna bordet med en full portion mat på tallrik framför barnet och en annan halvfull tallrik på bordet bredvid plus ytterligare en orörd ångkokt dumpling.

Första frågade jag kvinnan vad det är för fel med maten. Som svar fick jag från kvinnan: ”han tycker inte om maten, han tycker att det är äcklig” efter han provsmakade en bit här och en strimla där. Då undrade jag varför kvinnan tog sååååå mycket mat åt barnet som mycket mer än vad han orkar. Det var faktiskt kvinnan som sa: ”det är hans problem, inte mitt.” helt idiotiskt svar! Jag försökte utbilda kvinnan med att det är just hon som är ansvarig för barnet, enligt lagen. Kvinnan sa:”enlig lagen, man får äta så mycket man vill på buffé.”

Jag sa till kvinnan att hon får inte göra samma sak nästa gång, hon svarade:”det blir ingen nästa gång”

Konversationen slutade då med en rekommendation från mig: kom inte nästa gång! Det är klart alla får komma till restaurangen. Men hoppas kvinnan tar emot mitt förslag.

Ps: buffé? Lagen ? Hehe, jag lovar att lagen skiter i buffé men insisterar att kvinnan skall vara ansvarigfull för sitt barn. Jag har aldrig angripit barnet som hon har sagt utan reagerat över hennes oanständiga beteende.   

Först när jag läste TS tyckte jag hon gnällde lite för mycket men när jag läser ditt svar så blir jag övertygad om att er restaurang ska man inte besöka
    Finns inget oanständigt med att ett barn inte äter upp det man tar
  • Nifelheim

Några av våra kunder frågade vad var det som hänt med en kvinna med barn åt hos oss nåra dar sen efter de såg en kommentar på familjliv. Efter att jag berättade om händelsen rekommenderade mina kära kunder mig att svara på den. Mitt första inlägg skrevs av en stamkund hos oss för att vi inte har tid med att förklara oss, men jag märker att jag måste beskriva mer om själva händelsen:

Denna dag såg jag familjen lämna bordet med en full portion mat på tallrik framför barnet och en annan halvfull tallrik på bordet bredvid plus ytterligare en orörd ångkokt dumpling.

Första frågade jag kvinnan vad det är för fel med maten. Som svar fick jag från kvinnan: ”han tycker inte om maten, han tycker att det är äcklig” efter han provsmakade en bit här och en strimla där. Då undrade jag varför kvinnan tog sååååå mycket mat åt barnet som mycket mer än vad han orkar. Det var faktiskt kvinnan som sa: ”det är hans problem, inte mitt.” helt idiotiskt svar! Jag försökte utbilda kvinnan med att det är just hon som är ansvarig för barnet, enligt lagen. Kvinnan sa:”enlig lagen, man får äta så mycket man vill på buffé.”

Jag sa till kvinnan att hon får inte göra samma sak nästa gång, hon svarade:”det blir ingen nästa gång”

Konversationen slutade då med en rekommendation från mig: kom inte nästa gång! Det är klart alla får komma till restaurangen. Men hoppas kvinnan tar emot mitt förslag.

Ps: buffé? Lagen ? Hehe, jag lovar att lagen skiter i buffé men insisterar att kvinnan skall vara ansvarigfull för sitt barn. Jag har aldrig angripit barnet som hon har sagt utan reagerat över hennes oanständiga beteende.   

Jag vet inte om det beror på att du inte behärskar språket särskilt bra, eller om du helt enkelt bara har väldigt låg IQ, men du gör inte direkt situationen för din restaurang bättre med dina svar här. Jag blir allt mer övertygad om att aldrig någonsin sätta min fot på din restaurang igen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Sarah84

Du har ju inte direkt ökat oddsen för att få fler besökare till din restaurang. Hopppas alltfler anamar TS & bojkottar sån jävla skit restaurang som din.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Helene OSV

Seriöst???

Woah: Lägg ner, du kan INTE försvara ditt beteende! Du gör det bara värre!

När vi går på buffé med våra barn så tar vi lite av allt (förrutom sånt jag VET att de inte gillar) och har restaurangen en BRA buffé med många olika rätter kan det ju mycket väl bli en ganska full tallrik. Barnen äter dock det de tycker om och smakar bara lite på det andra så det kan mycket väl hända att halva tallriken förblir ouppäten OCH ÄNDÅ går vi och tar MER av det de gillar för att de ska bli mätta!
    En del svinn blir det, iaf första gången, andra gången vid samma buffé tar vi ju bara det de gillar.
    En riktigt bra buffé som tilltalar de flesta har heller inte BARA kinamat utan kanske även pizzaslice och pasta och lite annat sånt man vet att ungar brukar gilla (som tex Österns pärla i Luleå, de har en massa olika mat och där betalar man lite för barnen och då ingår dessutom dricka)

Har aldrig varit med om att nån restaurangchef eller serveringspersonal KLAGAT på våra barn!! (eller oss) Däremot har jag varit med om att de kommit och kommenterat hur fina barn vi har och gett dem en glass (gratis) och tyckt att det varit jätteroligt (trots att vi slängt mat). En SÅN restaurang går man tillbaka till fler gånger!! (Thai Garden i Piteå tex)

Jobbar man på restaurang så jobbar med med SERVICE och ska ge så bra service man bara kan, till ALLA gäster!!

Jag KAN förstå att vissa tycker att det är jobbigt med barn på deras restaurang men då måste ni tänka på att barnfamiljer ofta har rätt stor bekantskapskrets och talar om ifall deras barn blivit illa behandlade (betydligt mer än andra har jag en stark känsla av!!)
    Nu förlorar MASSOR med kunder på att vara otrevliga mot EN barnfamilj!!

• Ramborg

Men hörni... nu vet vi ju inte riktigt hur det här gick till, men tycker ni verkligen att bara för att det är buffé så är det OK att slänga hela tallrikar med mat? Om man inte gillar den?

Huvvamej vilket slöseri. Inte minst för miljön. Det låter som om TS tog en full vuxentallrik åt barnet dessutom, för 40 kr.

Dessutom kan jag förstå att restaurangägaren blir purken ifall man bara plockar åt sig av det dyra och sen dessutom slänger det. För ett tag sen var det två kvinnor i Malmö som gjorde samma sak på en sushibuffé - åt fisken, pillade bort riset och hämtade fler sushibitar, för dom hade faktiskt LCHF-diet! Och tyckte att detta hade de full rätt till för dom hade minsann betalt för "ät-så-mycket-du-orkar"! Inte så konstigt att restaurangen slängde ut dem. Bara för att man jobbar med service behöver man väl inte förvandla sig till en dörrmatta.

• Helene OSV
    Ramborg skrev 2010-08-13 13:43:58 följande:
    Det låter som om TS tog en full vuxentallrik åt barnet dessutom, för 40 kr.
    " 1 bläckfiskring, 1 liten biffstrimla, 1 bumbustrimla, 1 kycklingboll, 1 soyaboll och 1 halv dumpling"

Det var då den minsta vuxentallrik jag någonsin hört talas om!
    Knappast värt 40:- heller!
  • Trollet Ludenben

Låter som ching palace i Göteborg... varning för den med för de är lika "trevliga" där

Älskade ungar
  • Eternal Psycho

Är inte hela poängen med buffé att man kan äta hur mycket/lite man vill?

Klart att man som förälder lägger på lite olika sorter på barnens tallrik, för det är ju inte precis så att en 2-åring tar mat själv! Har barnet inte ätit exempelvis kina-mat så är det väl klart att man provar??
    Barn har inte lärt sej att äta sånt de inte tycker om, och framförallt så är det ju föräldern som lägger på!! Jag vill åtminstone att mitt barn ska kunna äta allt och inte bara hamburgare. Ska man då begränsas till McDonalds som man VET att de flesta barn tycker om?

Väldigt fräckt av restaurangägaren att gnälla på ett litet barn. Absolut helt fel. Och sen att försöka försvara sej här? Nej, det floppade ganska rejält.
    Jag anser att ägaren inte ens har rätt att kommentera saken. Om jag betalar för maten så ska jag kunna kasta allt om jag vill det, eller ge till hunden eller vad fasen som helst!

• Helene OSV
    Trollet Ludenben skrev 2010-08-13 14:52:37 följande:
    Låter som ching palace i Göteborg... varning för den med för de är lika "trevliga" där
    Haha, där var vi i juli när vi var på semester, dit går vi inte igen.

De vägrade låta oss sitta på uteseveringen bara för att jag var gravid och det är ju "jättefarligt" att gå i trappor då!!
    Sen skulle de ha betalt för en 1½-åring och de var allmänt tjuriga.
    Så... ungarna fick ta så mycket de ville (de sprang och hämtade bröd hela tiden) och lämnade en hel del, grisade rätt mycket också och levde om en hel del (det var rätt sent så de var ganska trötta).
    Vi fick lite onda blickar men det sket jag fullständigt i! De hade ändå redan dömt ut oss innan vi ens hade satt oss ner (trots att ungarna inte gjorde NÅGOT öht då!!)

Annars, om vi blir bemötta på ett trevligt sätt, så är ungarna väldigt väluppfostrade... oftast! De är vana att gå på restaurang och jag har faktiskt kunnat gå med dem ensam flera gånger utan problem!
Svar på tråden ät inte på GOLDEN CHINA i Uppsala med ditt barn!!!!