• Konfetti

Hade hallonbladste någon effekt ?

Är lite nyfiken på hur ni som drack eller dricker hallonbladste upplevde/ upplever detta. Själv är jag nu i vecka 37 snart och har börjar dricka 1 kopp om dagen.

Det jag undrar över är bland annat om det hade någon effekt? Gick ni över tiden? Gick förlossningen bra? Blödde ni mycket efter förlossningen? Fick ni några sammandragningar av att dricka teet?

• Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?
  • Tess1979

Jag började dricka hallonbladste när jag var i v 37. Har druckit 2 muggar om dagen, men har inte känt någon effekt alls... inte ens några sammandragningar. Jag är nu på övertid, Bf+6. Man får ju hoppas att man kanske ska blöda lite mindre efter förlossningen iaf!

• Konfetti
    Tess1979 skrev 2010-07-09 16:01:07 följande:
    Jag började dricka hallonbladste när jag var i v 37. Har druckit 2 muggar om dagen, men har inte känt någon effekt alls... inte ens några sammandragningar. Jag är nu på övertid, Bf+6. Man får ju hoppas att man kanske ska blöda lite mindre efter förlossningen iaf!
    Ok, jag har inte heller kännt någon effekt än så länge, inte mer sammandragningar än vanligt eller så. Ja precis får hoppas att effekten kommer efter förlossningen istället
  • Konfetti

Inga fler som har testat och vill dela med sig av erfarenheten?

• ejja81

testat men kände inget,,,efter 1 vecka började jag måilla så slutade med det,,,,

• Spexig

Har inte kommit så långt som till fl än (bf måndag), men jag tycker definitivt att det hjälper sammandragningarna att fokusera på nåt sätt. Innan var de så diffusa och det var svårt att känna när de var på väg. Efter bara nån dag med hallonbladsteet kom de, gjorde vad de skulle och försvann, och det var väldigt tydligt och lite kraftigare oxå, tror jag.
    Okej, det kan ju vara för att jag närmade mig fl, men det skadar ju inte, så jag kör på med teet. 

• 2små2stora

Jag drack det förra graviditeten och blödde mindre än vad jag gjort de tidigare gångerna och livmodern drog ihop sig snabbare efteråt. BM på BB var imponerad över hur liten den blev snabbt. Förlossningen i sig tog ung samma tid som de tidigare gångerna trots att det var en induktion. 

Jag drack nog en 3-4 muggar om dagen.  

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Eira78

Jag började dricka det för några dagar sedan men har inte känt något hittills. Kände inte till det innan annars skulle jag nog börjat tidigare. Går på övertid nu +7. Skulle ju vara bra om man inte blödde lika mycket.

• Dingaling

Jag drack det i förra graviditeten och fick sammandragningar av det (plockade egna blad och torkde)
    Förlossningen gick lika snabbt som första (4 timmar) men blödde mycket mindre (max en vecka jämfört med 5v med första) och livmodern drog ihop sig väldigt snabbt! Tror absolut att det har viss effekt på läkningen efteråt, men tror inte en sekund på att det sätter igång en förlossning. Men ska absolut dricka det igen denna gången när det är dags!

• Konfetti
    Dingaling skrev 2010-07-11 18:40:57 följande:
    Jag drack det i förra graviditeten och fick sammandragningar av det (plockade egna blad och torkde)
    Förlossningen gick lika snabbt som första (4 timmar) men blödde mycket mindre (max en vecka jämfört med 5v med första) och livmodern drog ihop sig väldigt snabbt! Tror absolut att det har viss effekt på läkningen efteråt, men tror inte en sekund på att det sätter igång en förlossning. Men ska absolut dricka det igen denna gången när det är dags!
    Ok, man kanske skulle plocka sina egna blad då istället, frågan är bara vart jag ska göra det haha har bara vinbär i trädgården
    Fortsatte du att dricka det även efter förlossningen eller endast innan?
  • Dingaling
    Lady 82 skrev 2010-07-11 18:47:04 följande:
    Ok, man kanske skulle plocka sina egna blad då istället, frågan är bara vart jag ska göra det haha har bara vinbär i trädgården
    Fortsatte du att dricka det även efter förlossningen eller endast innan?
    Vinbär har jag inte hört något om...än... men du kanske hittar nåt nytt mirakelmedel där! Nej skämt å sido...
    Jag "pallade" mina blad hos min mamma... Hallonbuskar finns ju lite överallt, man man ska ju hitta dem också...
    Kanske nån granne eller så...?

Jag drack bara innan fl, tänkte dricka det efter också, men allt annat tog upp min tid och jag läkte så snabbt så jag glömde det helt...
    Men om det nu var teet som gjorde min förlossning och allt där efter så "lättsamt" så räckte det gott och väl med att bara dricka det innan. Var riktigt trött på det på slutet Meen, vad gör man inte!
Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?