Inlägg från: Konfetti |Visa alla inlägg
  • Konfetti

Hade hallonbladste någon effekt ?

Är lite nyfiken på hur ni som drack eller dricker hallonbladste upplevde/ upplever detta. Själv är jag nu i vecka 37 snart och har börjar dricka 1 kopp om dagen.

Det jag undrar över är bland annat om det hade någon effekt? Gick ni över tiden? Gick förlossningen bra? Blödde ni mycket efter förlossningen? Fick ni några sammandragningar av att dricka teet?

• Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?
  • Konfetti
    Tess1979 skrev 2010-07-09 16:01:07 följande:
    Jag började dricka hallonbladste när jag var i v 37. Har druckit 2 muggar om dagen, men har inte känt någon effekt alls... inte ens några sammandragningar. Jag är nu på övertid, Bf+6. Man får ju hoppas att man kanske ska blöda lite mindre efter förlossningen iaf!
    Ok, jag har inte heller kännt någon effekt än så länge, inte mer sammandragningar än vanligt eller så. Ja precis får hoppas att effekten kommer efter förlossningen istället
  • Konfetti

Inga fler som har testat och vill dela med sig av erfarenheten?

• Konfetti
    Dingaling skrev 2010-07-11 18:40:57 följande:
    Jag drack det i förra graviditeten och fick sammandragningar av det (plockade egna blad och torkde)
    Förlossningen gick lika snabbt som första (4 timmar) men blödde mycket mindre (max en vecka jämfört med 5v med första) och livmodern drog ihop sig väldigt snabbt! Tror absolut att det har viss effekt på läkningen efteråt, men tror inte en sekund på att det sätter igång en förlossning. Men ska absolut dricka det igen denna gången när det är dags!
    Ok, man kanske skulle plocka sina egna blad då istället, frågan är bara vart jag ska göra det haha har bara vinbär i trädgården
    Fortsatte du att dricka det även efter förlossningen eller endast innan?
  • Konfetti
    Tess1979 skrev 2010-07-14 14:49:59 följande:
    Härifrån tror jag att vi är många som köper:

www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod...

Jag var in på hälsokostbutiken "Hälsa för alla" och där hade dom inte det "riktiga" hallonbladsteet, utan det var med andra tillsatser i också. Men det kanske finns det riktiga teet på någon annan hälsokostbutik?

Hmm.. jag börjar fundera på om jag kasnke dricker fel sorts te nu Obestämd köpte mitt på hälsokost, det heter
    "Clipper - raspberry leaf". Kollade innehållet nu och det verkar faktiskt innehålla andra saker precis som du skrev; raspberryleaf (50%), hibiscus, honeybush, rosehip, natural raspberry flavour.
    Endast 50 % hallonbladste alltså... tror jag ska byta märke och beställa från nätet istället.
  • Konfetti
    Tess1979 skrev 2010-07-15 23:37:17 följande:
    Ja då dricker du inte the real stuff. Ska vara 100% hallonblad
    Ok har nu beställt den riktiga sorten från sidan du länkade till så den kommer nog nästa vecka :)
    Under tiden får jag kanske ta 2 påsar i varje kopp istället.. borde ju bli 100% då vardera påse innehåller 50%
  • Konfetti
    SaraA2 skrev 2010-07-29 00:26:31 följande:
    Jag får sammandragningar av det, men då tar jag och preparerar en redig boll i tekulan som får ligga och dra i 20-30 minuter innan jag fyller koppen helt med lite nytt hett vatten så teet är varmt när man ska dricka det. Rätt starkt alltså, och nog känner jag av vad det gör med kroppen. Tyckte det var lite otäckt första gångerna faktiskt...
    Kommer dricka det efter förlossningen med, beräknad om tjugo dagar. Det skadar ju inte, och gör det nytta så är det ju kanon. ;)
    Fungerar det bättre om teet är riktigt varmt alltså? Men i så fall är det inte konstigt det inte kännts något på mig.. hehe häller alltid 1/3 mjölk i koppen då jag inte gillar så varmt te..
    Hur mycket te tar du? På förpackningen med löste som jag har står det att man ska ta ca en matsked till en kopp te. 
  • Konfetti
    skrosa skrev 2010-07-29 14:14:34 följande:
    Funderar på om jag ska gå ut i trädgården o rensa hallonbuskarna på blad, just nu:) borde ju funka, eller?? Nån som provat eller måste de vara torkade blad?
    Jag plockade lite blad som räckte till några koppar, dock lät jag bladen torka först, de torkar snabbt på 1-2 dagar. Men kände ingen effekt av de heller, mer än att smaken var lite äckligare än det jag köpte som löste.
  • Konfetti

Nu har lillen äntligen kommit! =)
     Jag gick över tiden 6 dagar så mot det så hade ju teet ingen direkt effekt , fast o andra sidan vet man ju inte hur många dagar jag hade gått över om jag inte drack teet Tungan ute

Men däremot så har jag knappt något avslag kvar alls nu (bara 1 vecka efter förlossningen). Det hade jag i flera veckor efter min förra förlossning... Så vad gäller det så verkar det ju iaf gjort lite nytta! Glad

• Konfetti
    LNE skrev 2010-08-14 21:18:13 följande:
    Grattis!!!
    1 vecka?!!! Jag hade 5 veckor och drack teet hehe

Vad blev det för namn? Längd & vikt? 
    Tack! Ja det är bara pyttelite kvar nu och har endast gått 1 vecka och 1 dag.

Leon heter han, vägde 3755 g och 50 cm lång.
  • Konfetti
    LNE skrev 2010-08-14 21:54:30 följande:
    minibebis!!  om man ska jämföra med ens egna haha (föddes 4000 g och 55 lång) 
    Oki haha, ja min förra pojke var lite större när han föddes, speciellt på längden, 3850 & 54 lång
    ♥Zion & Leon♥
Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?