• Konfetti

Hade hallonbladste någon effekt ?

Är lite nyfiken på hur ni som drack eller dricker hallonbladste upplevde/ upplever detta. Själv är jag nu i vecka 37 snart och har börjar dricka 1 kopp om dagen.

Det jag undrar över är bland annat om det hade någon effekt? Gick ni över tiden? Gick förlossningen bra? Blödde ni mycket efter förlossningen? Fick ni några sammandragningar av att dricka teet?

• Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?
  • Jensan 76

3busfrön: det med hallonen var ju en bra ide. Ska jag testa. Funderade på att göra en omgång med kallt te då skulle man ju kunna lägga i frysta hallon. Borde ju bli ett hyfsat is te? Jag tycker iofs inte att det smakar så illa. Bara helt vanligt grönt te. Men lite torkade bär i hade ju inte varit fel :)

Har druckit det ett par dagar nu men känner ingen som helst skillnad :((

• sommarblomma1

Jag dricker det från re-fresh och jag tycker varken att det smakar gott eller illa! Så det är inga problem att dricka det. Jag får sammandragningar rätt så snabbt efter att jag druckit.

Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • 2små2stora
    Jensan 76 skrev 2010-07-31 09:55:10 följande:
    3busfrön: det med hallonen var ju en bra ide. Ska jag testa. Funderade på att göra en omgång med kallt te då skulle man ju kunna lägga i frysta hallon. Borde ju bli ett hyfsat is te? Jag tycker iofs inte att det smakar så illa. Bara helt vanligt grönt te. Men lite torkade bär i hade ju inte varit fel :)

Har druckit det ett par dagar nu men känner ingen som helst skillnad :((
    Jag dricker det med honung, dricker mycket örtteér. Gjorde eget amningsté när tjejen var liten.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • beccizz

Här är de en till som gått på det, beställt nu på nätet. från re-fresh eller va de hette =) Men sockerbitar borde inte försämra effekten va??

• mor lilja

Jag tror absolut på teet. Jag drack och min dotter föddes innan BF, fem dagar innan. Jag hade förvärkar länge och var tokless när jag började dricka. Tror även att teet underlättade vid förlossningen. Jag blödde nästan ingenting och hade en bra förlossning.

• gumsalumsaa

Jag har druckit ca en halvliter om dagen sen vecka 35+0. Idag är vi på 37+2.
    Vet inte om det beror på teét men har haft väldigt myckeet rejäla sammandragningar och mycket förvärkar.
    Enligt bm skulle väl de vara nå positivt då eftersom hon tyckte att de måste betyda av livmodern är stark och övar upp sig:)

• beccizz

Ni som gjort teet själva, hur torkar man bladen?? Mina grannar hade visst hallonbuskar ;)

• Janna84
    Lady 82 skrev 2010-07-09 15:47:29 följande:
    Är lite nyfiken på hur ni som drack eller dricker hallonbladste upplevde/ upplever detta. Själv är jag nu i vecka 37 snart och har börjar dricka 1 kopp om dagen.

Det jag undrar över är bland annat om det hade någon effekt? Gick ni över tiden? Gick förlossningen bra? Blödde ni mycket efter förlossningen? Fick ni några sammandragningar av att dricka teet?
    Jag gick 13 dagar över tiden men hallonbladste sätter väl inte igång förlossningen utan det påskyndar väl läkningsprocessen? Hur som helst hade mitt avslag i princip avtagit (behövde endast trosskydd) då sonen var en vecka gammal. Hade inga direkta sammandragningar varken före förlossningen eller efter.
  • Michaela83

jag dricker med honung.. Låter det dra i ca 10 min innan jag tar upp silen med hallonblad.

Är rätt gott!

Har druckit i 2 veckor, är i v 39 nu.. får lätta sd av teet, men dricker det mest för att blöda mindre efter förlossningen.

Wilma -05 & Elwira -07, och Hoppsan bf-10
  • gumsalumsaa

Jag gör mitt till isté istället :) Blandar i lite honung medans det är varmt fortfarande för att få liiite smak på det,  In i kylen och bli kallt några timmar och i med några isbitar :)
    funkar perfekt eftersom jag är sådan att jag inte kan dricka varma drycker under sommarhalvåret i princip :P

Svar på tråden Hade hallonbladste någon effekt ?