Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Varför psykofarmaka när man är gravid?

Eisa skrev 2010-06-27 09:55:03 följande:
    Tack.

Nej inte hade jag vågat äta psykofarmaka under graviditet. Vågade ju inte ens fantisera om östersjöfiskar.

Men i vissa fall måste nog mammorna fortsätta med medicinen under graviditeten, och bara förlossningspersonalen vet om det så borde beredskap för eventuella hypoglykemier och temperaturinstabiliteter finnas där.

Men visst, det är klart bäst om man kan låta bli dessa läkemedel under graviditet.
    Bra att du insett lite.
  • Här och nu
    ElizaDay skrev 2010-06-27 09:44:50 följande:
    Gulletroll, du vet nog inte riktigt vad du pratar om. Tror du på allvar att en människa som är till exempel bipolär kan välja att sluta vara det?? I så fall, fan vad bra, då skulle ju ingen behöva gå runt och må dåligt, och vi skulle alla leva i en rosa liten bubbla och va jättelyckliga!
    Ärligt talat...  
    Tror jag ska sluta va kroniskt deprimerad idag. Det är ju jäkligt trist att va det!
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2010-06-27 09:58:39 följande:
    Tror jag ska sluta va kroniskt deprimerad idag. Det är ju jäkligt trist att va det!

Och så gör  jag några flugor på smällen o kräver att diabetiker omedelbart slutar va diabetiker, att lama tar sin säng o går osv.
  • Här och nu
    idiblon yes skrev 2010-06-27 09:38:09 följande:
    Då kan ju faktiskt killen förebygga genom att begära en hälsodeklaration av kvinnans psykiska hälsa innan han stoppar in kuken i henne.

Do that.
    Killar vill också ha barn o de som käkar mediciner vid befruktningen kan lika gärna ge upphov till skador hos barnet. Nu var egentligen detta till ts, men det blev fel.
  • Här och nu
    Eisa skrev 2010-06-27 09:55:03 följande:
    Tack.

Nej inte hade jag vågat äta psykofarmaka under graviditet. Vågade ju inte ens fantisera om östersjöfiskar.

Men i vissa fall måste nog mammorna fortsätta med medicinen under graviditeten, och bara förlossningspersonalen vet om det så borde beredskap för eventuella hypoglykemier och temperaturinstabiliteter finnas där.

Men visst, det är klart bäst om man kan låta bli dessa läkemedel under graviditet.
    Då hade du fått avstå barn som kroniskt deprimerad, bipolär osv.
  • Här och nu
    MickeN1973 skrev 2010-06-27 09:30:34 följande:
    Ja tjejer vill ha barn

Sen att ungen far illa av olika anledningar.  ja det är inte så noga bara tjejen har fått sin rätt till en avkomma.
    Har du inte fattat att det finns mediciner som INTE skadar barnet?
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2010-06-27 10:03:19 följande:
    Har du inte fattat att det finns mediciner som INTE skadar barnet?
    Och vad ska en tjej med graviditetsorsakad depression göra, om det är försent för abort?
  • Här och nu
    Kathryn skrev 2010-06-27 10:08:55 följande:
    Häroch nu: Mår man inte tipp topp konstant ska man minsann inte få ha barnFlört Om man får en förlossningsdepression, ska man kankse lämna tillbaka barnet till BB?
    Jäklar vad glesbefolkad världen skulle bli. Jag fick amningspsykos o sen kronisk depp. Ungarna är 8 o 5 nu. Tror du jag kan lämna dem till BB ändå?
  • Här och nu
    ElizaDay skrev 2010-06-27 10:09:01 följande:
    Här och nu, ja sluta vara deprimerad, det är bara att tänka positiva tankar så försvinner allt ontFlört
    Jag har slutat! Är så glad att jag ska hänga mig i lampan o slå kullerbytta.
  • Här och nu
    Gulletroll skrev 2010-06-27 11:06:19 följande:

Sen förstår jag ärligt talat inte vad ni fått det ifrån: att man inte skulle bli fri från sin Borderline eller ADHD eller liknande. Det är liksom inget som är statiskt. Det är faktiskt något som går att "bli frisk ifrån." Märkligt att 99 av 100 här inne tror att det är något man måste ha hela livet.....?

Sånt skrämmer mig. Att kunskapen är så lite.

Ingen idé att be mig om källa på det. Jag är tyvärr ingen infobank utan vill ni ha det får ni leta reda på det själva eller boka tid med en psykolog som förklarar för er hur det funkar. Det är tyvärr inte min uppgift att göra och det tänker jag inte bjuda på. Lite får ni faktiskt själva göra.

Jag som är intreserad av psykologi tycker det är så fascinerande att se hur provcerande det är för så många att en person som är så säker på sin sak. Samt att bara för att 99 % tycker en sak och 1% tycker nåt annat så tror alla att de som tycker som de 99% gör att det skulle vara rätt. Detta är en bra psykologisk tråd för den som är intresserad!

Under sker alltid, men det är VÄLDIGT SÄLLSYNT att man blir frisk från beteendestörningar. Oftast hittar man träning o medicin som DÖLJER symtomen, så man tror att de inte finns. Snälla läs på!
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?