Jaha då har man fått reda på varför man varit hostig och krasslig sen i slutet av juli ? Jo de korkade läkarna på vårdcentralen tog ändå mitt ord på allvar,när jag var där i tisdags och då fick jag också äntligen ta ett svaljprov, trodde det var standard vid ett första besök när man redan då hostat i fyra veckor, så jag har snart hostat i 3 mån.
Det visade att jag haft en baktierie i mig i två månader och då har jag ätit en massa onödig medicin till ingen nytta, helt otroligt, ger inte mycket för sjukvården här hemma. Tacka vet jag den vanliga statliga sjukvården i London, jag blev sjuk när jag hälsade på min bästa vän där 2007. Och fick veta att maxväntetiden på akuten där är 4 timmar, annars får de böta och det var enormt bra läkare, man blev undersökt från topp till tå, de tog hellre ett prov mer än mindre och jag hade ögoninflammation, fick salva som gjorde mig frisk på en dag och har aldrig haft ögoninflammation mer sedan.
Där ligger vi i lä, med vår vårdcentral, i alla fall den här i Edsberg. Jag tror jag skall bli läkare,fast jag inte pluggat till det, men svaljodling trodde jag att man skulle slippa tjata till sig som patient, så då kan ju vem som helst bli läkare om vi själva måste tala om vilka prover som skall tas. H aha !!
Hade velat åka till brandstationen på söndag, men Johanna skall leka med en kompis och det har hon sett fram emot så länge. Och nu har vi fått papper från Sophiahemmet, med lite prover som skall tas och vi har bokat in ett prel besök i november, skall försöka få barnvakt till Johanna bara en torsdagskväll. Vi får inte ta med henne. Kanske kan min pappa ha henne den kvällen och sen är ju han ledig fredagar. Vi får se om jag hinner till deras lab innan och ta proverna bara.
Vi har i alla fall bestämt oss för att göra provrörsbefruktningen till sommaren och om vi behöver försök två får den bli till hösten, mitt jobb är alltid lugnare vid denna tid på året. Och jag skulle bra gärna göra den på sommaren, i aug eller så, när man är nervarvad.
Oj vilket långt brev, men kände att jag behövde det idag.