Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jaha då skriver jag ett par rader. Vi mår bra, hade en jätteskojig sommarfest i fredags med jobbet ute på Vaxholm Kastellet och vi åt god mat och hade chokladprovning. Skoj...

I går var det prinsessa som gällde för Johanna, hon är i prinsessåldern. Och idag har hon haft en kompis på besök.

KOrt vecka med midsommar skönt, med lite ledigt.

Vill ha värme, får drömma om resa nästa vår i maj istället. MEn hoppas att det blir riktigt varmt snart.

• korfu08

Om jag blandar kläder i olika färger med varandra, då blir min man galen på mig, så jag passar mig för det. Han vill inte ha nån annan färg på sina kläder och inte Johanna heller.

Hon är verkligen en riktig prinsesstjej och det var nog jätteskoj för henne att se prinsessbröllopet på TV och det tyckte mamma också, bröllop är bland det bästa jag vet. Så jag tyckte det var jätteskoj. Så mamma är nog likadan själv, som Johanna.

Skönt med värme till midsommar och hoppas Camabo,att det stämmer och slår in. Får drömma om en resa till solen nästa vår istället och ta igen allt icke badande då.

Siljelin. Du kanske får byta till större storlek, hade aldrig problem med Libero blöjor, däremot pampers, Johanna hatade de blöjorna.

• korfu08

Ja detta med blöja, vet hur det kändes förra sommaren när Johanna var tre och ett halvt och det gick sådär hela sommaren och sen i augusti, när bästa kompisen var utan blöja på dagis, så funkade det bara och i julas, ville hon inte ha nattblöja mer och har haft två olyckor i sängen efter det, så låt det ta sin tid och vet hur tröstlöst det kändes, men ta hellre blöja om ni åker iväg nånstans, inte kul med mardrömstripp, JOhanna är nu fyra år.

Jag är rätt trött idag, men skall få lära mig lite mer på ekonomiavdelningen nu och det känns ju kul.

Skönt med midsommar, vad skall ni göra i midsommar ? Vi skall åka ner till hembygdsgården och fira traditionell midsommar, men struntar i sillen, den klarar jag mig utan och sen skall vi bara ta det lugnt och njuta av ev bra väder. Idag har Johanna badat i Edsviken, galning !!

• korfu08

Skydiver, vad skall ni göra då da, du och maken ? Kul med överraskning,jag har inte semester än på en månad, usch det känns som evighet dit.

Jag skall fira tradionsenlig midsommar och äta god mat och sen får vädret styra hur resten av helgen blir. Simhall eller stranden.

Skönt med lite vila, har ett halvårsbokslut som väntar bakom hörnet, så det behövs lite energi och flyger ballong om två veckor, om vädret tillåter. Blir superskoj.

Jag är trött och skall sova nu och i morgon är det halvdag och det blir så skönt. Nästa vår skall vi resa till solen, börjar nedräkningen nu, så orkar jag med att jobba fyra veckor till. Sen iaug har vi husbil en vecka och skall till Småland och Astrid Lindgrens sagovärld skoj.

• korfu08

Skydiver, låter härligt, vore inte dumt med nåt sånt. Men tänkte ta en helg i höst då det blir Centralbadet en dag, för oss båda och lite bad och massage och bubbelbad.

Jag hoppas att ni alla får en skön och trevlig midsommar.

• korfu08

Camabo, jobbar du extra, eller har du börjat jobba helt nu efter mammaledigheten ? Hur gammal är Nova ? Låter som er midsommar varit bra. Ja Johanna badar alltid så fort hon får, hon åkte vattenrutschkana vid Rösjön idag med pappa och skulle nog velat åka hela dan om hon fick, badade lite men tyckte det var rätt kallt.
    Men hon älskar ju vatten !!

Mondino, hoppas att er resa varit skön!! Jag börjar nedräkning mot maj nästa år, då funderar vi på att bege oss till solen, det lär jag behöva. Fast vi åker inte till samma ställe. Men har man ett favvoställe, är det ju alltid skoj att kunna åka dit igen.

I morgon jobb igen, i fyra veckor till sen lite ledigt.

• korfu08

camabo, att ha ett extra jobb varje söndag är strongt, det skulle inte jag orka, men jobbar ju inte 40 timmar heller, utan ofta 43 timmar i veckan, och bokslutsveckorna mer. Så det är väl som extra jobb, så helgerna är heliga för mig.

Siljelin, vad duktigt av Jessica att bada utan armpuffar, det har Johanna också gjort ett par ggr, men vill inte släppa dem helt ännu. Skall doppa mig i helgen. Springa 3,5 km är ju bra, jag är för lat, fast tog mig igenom vårruset i alla fall.

• korfu08

Skydiver ha det så jätteskönt och hoppas att ni får en jättetrevlig resa i hop

• korfu08

Vilket underbart väder och vi har verkligen njutit av detta underbara väder och badat och varit vid stranden hela dagen idag.

Är sliten och behöver vila, så det passade bra och Johanna är mer säker i vattnet nu, efter vinterns simskola än förra året, såd et är ju skoj, och har badat mycket.

Jag skulle däremot behöva ett rejält break, är förkyld igen för typ 3 gången på två månader.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!