Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Välkommer Klwa. Min uppväxt kommun är inte Sollentuna,men väl Nacka, men vill inte flytta tillbaks dit. JAg trivs här i Edsberg med vår dotter 4 år och min man och vi hoppas få ett syskon nån gång också. Min man kommer från Västerås och vi bodde där i 4,5 år innan jag ville tillbaks till Stholm och han också, vi trivdes inte riktigt i Västerås.

Jag trivs här i Edsberg och det gör vi alla tre.

Semester, ja det får jag först om ett par veckor, men har börjat räkna ner till maj nästa år, då drar vi till solen. Men i slutet av juli går jag på semester. Vi har ägnat helgen åt att vara på stranden och badat har vi gjort alla tre och inte vid Rösjön, tycker detta vatten är så smutsigt.

Låter härligt Mondino, först Cypern, var det inte där ni var ? och sen landet och man får allt gratta Theo då. Stora killen.

• korfu08

Oj vad alla skriver, och långa meddelanden.

Tack Mondino, jo två veckor går nog fort, och har börjat räkna ner till nästa år, då åker vi nog nånstans i maj. Så jag får drömma om det i vinter.

Camabo, Gotland var vi på förra året, och Pippiland rekommenderas, för treåringar är det perfekt, vi var där hela dagen och Johanna fick vara i riktiga Villa villekulla och träffa Pippi b la.

Här i Edsberg är det gångavstånd till Ica och sen till alla hennes dagiskompisar. Så det känns bra. Sen jobbar jag så jag kan handla kläder och mat på väg hem från jobbet. Men min man storhandlar en dag i veckan och det funkar kanon. Jag gillar inte gå i mataffärer, väljer hellre klädesaffärer,tur att jag inte jobbar i en sån.

På lördag flyger jag luftballong, skall bli spännande. En kul upplevelse, inte glömma kameran och hoppas på bra väder.

Camabo, igen var på Ingarö ligger ert landställe ? Min mamma bor där året runt och vi har en liten stuga på deras tomt. Johanna skall vara där en vecka, så hon går denna och en till på dagis.

Är trött....

• korfu08

Camabo, då har ni ert lantställe rätt nära min mamma och hennes man, de bor om man åker ner för golfbanan och följer den vägen en bit och då kommer man dit. Inte så långt från Fågelviks golfbana. Längtar efter ledighet.

Ja Pippiland är värt ett besök.

Mondino, ja ett dopp skall man nog ta, medans det är varmt, man vet aldrig vad det är för väder om ett par dagar.
    Tog årets första dopp i helgen och bada tänker jag göra dennahelg, annars ångrar jag mig om det regnar ett par dagar.

Hoppas jag slipper få regn, de få veckor jag är ledig, då är det orättvist.

• korfu08

En del folk tänker inte alls när det gäller kö, utan bara jag jag jag.... och har inte lärt sig att visa respekt och hänsyn till andra, det är där skon klämmer. Om alla står ordentligt i kö utan att tränga sig, så skulle det funka bättre.

I morgon är det fredag och sen helg. På lördag flyger jag ballong, om vädret fortsätter att vara bra och sedan stranden och på kvällen ballong, jätteskoj och spännande. Jag är rätt trött och hängig, skall pröva att pilla i mig järntabletter, så kanske jag blir piggare.

Vill ha semester.

• korfu08

Jag tycker det skall bli superkul att åka ballong och ser fram emot att bli döpt i champagne och sen i kväll har jag kollat på resor till maj nästa år, Kreta eller Kroatien i maj, då blir det nog Kreta och hör och häpna får jag med maken dit, han som rest nästan överallt, är kräsen,men till Kreta kan han åka och han tycker jag behöver en resa och det känns så. Och nu kan jag drömma i vintermörkret.

Men först en underbar sommar och det känns bra, och tar plats vid stranden.

Sen om vi skall skaffa syskon blir det nog provrörsbefruktning, vi skall träffa läkaren båda två v 29 eller 30 och får se vad och hur vi gör, min kropp är lite kocko.

Men vi får se hur det blir i slutändan.

Jag får också visa leg på systemet i bland, blir bara smickrad, hm skönt att man ser någorlunda ung ut, ha ha !!!

Kul Mondino och Skydiver att ni har bra erfarenhet av ballong, i alla fall du Skydiver. Johanna vill också flyga ballong, men detta barn är ju inte rädd för nåt heller,har redan hoppat från trampolinen i simhallen, Thomas fick springa ut och hoppa med henne, innan hon hoppade själv och vattenrutschkanan vid Rösjön är poppis.....

Är trött och nu är det sovdags.

• korfu08

Nä och jag jobbar två veckor till och då kommer säkert regnet, usch, det känns inte bra, med denna värme nu och sen blir det alltid bakslag, så är svensk sommar. Men har njutit denna helg av bad och vattenrutschkana med Johanna vid rösjön och sen i går ballongfärden som var helt underbar, vilket superväder och blev döpt i champagne och idag har vi varit till Stäket och badat och det var så skönt och bodde i vattnet.

Nästa år blir det Grekland i maj, då spelar svenska sommarvädret mindre roll och jag kan äntligen få en välbehövlig avkoppling, dras nu med en i härdig förkylning, som inte ger med sig och det beror nog på för mycket jobb.

Men har i alla fall badat och haft en superskön helg och har en veckas semester i augusti och då hoppas jag också få jättebra väder.

Gotland är underbart, var där förra året och det var superskönt. Så alla som åker dit, får det nog jättebra och skönt.

Jag är trött och förkyld och längtar till stranden med en bra bok och en drink.

• korfu08

Fast Mondino, njut av dina fina semesterveckor, man skall ha tur i bland, det hade jag 2008, två veckor a 40 grader på Korfu och de två bästa veckorna på hela sommaren hemma i Sverige. Men alltid skönt att ha varit utomlands, men vi brukar åka vartannat år, för att få längta mer. MEn förra året blev det en resa i november för min man fyllde fyrtio i feb men vi åkte då till Egypten i november. Men det var bara för det.

• korfu08

Det händer att jag säger dagis fortfarande och mina kompisar med. Men har börjat lära mig förskola. Man börjar bli gammal h aha !!!

Varmt är det och jag har inte semester, så ni lyckostar som har det, njut. Jag har en vecka och två dagar kvar, sen går jag en vecka, bokslut och sen semester igen. Men nästa sommar skall jag vara ledig ordentligt.

JOhannas dagis skall de bygga om, så jag vet inte alls hur det blir till hösten, inte så jätteskoj, att inte veta så mycket, men hon är ett barn som finner sig i alla sorts situationer. Det enda jobbiga är att hon inte sover förräns halv tio.

Sexårsverksamhet, säger jag däremot om sexåringarnas skola och riktiga skolan är för mig när de börjar vid 7 års ålder.

Ja gör man det krångligt, får man skylla sig själv att folk säger fel.

• korfu08

Mondino verkar som ni har det bra och man skall inte klaga på värmen, som vi klagar på vädret och med denna vinter, njut istället av en underbar sommar och manvet inte hur nästa sommar blir och att det blir en såhär varm sommar igen kan dröja.

Jag jobbar en vecka till sen ledigt. Jag är trött. Har haft samtal med nya ekonomichefen idag och det verkar som om de skall överrekrytera mig i september och vi skall ha ett nytt avstämningsmöte i aug. Hoppas att de inte hinner ändra sig till dess.

Jag tycker om att jobba där jag är och trivs på mitt jobb, och det var ett tag sen jag gjorde det.

Nu är det helg, bad i morgon och landet söndag där Johanna skall vara en vecka hos min mamma och hennes man skönt för henne. Sen är jag lite ledig.

• korfu08

Förlåt Mondino, menade inte att du gnäller på vädret,utan att vi i allmänhet gnäller på vädret, men håller med dig. I vintras kunde för första gången Johanna få åka pulka och kälke och en vit jul, den första på länge. Så jag tycker det var en riktig vinter och denna sommar, då minns man fotbollssommaren 1994. En underbar sommar hittills. Och jag tycker somrarna i Sverige är underbara om vädret är så bra, som iår.

Nä det är bra att inte gnälla, för nåt man ändå inte kan påverka som vädret. Har lärt mig att vara glad för det jag har, efter allt jag gått igenom, gällande syskon och nu visar det sig, att vi måste göra provrörsbefruktning om vi skall få ett syskon, och tycker man skall vara glad att man kan få barn överhuvudtaget och min lilla prinsessa gör mig så glad varje dag jag vaknar och frågar aldrig någon angående barn längre.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!