Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Har haft besök idag och det var en bebis på ca 4 mån och Johanna ville bara krama henne hela tiden, så hon blev ledsen till slut. Det är inte lätt att tala om för de små att man inte kan behandla bebisar som dockor, men hon vill ialla fall bara väl och det gick bra i alla fall.

Jag är trött och vi klippte topparna på Johannas hår också, jobbar endast mån till onsdag i denna vecka, superskönt och skall bli underbart med lite ledigt sen.

Ha en bra vecka.

• korfu08

När det gäller kläder, är jag rätt kräsen och väldigt klädesintresserad, så det skall vara snyggt, men det blir inte några vändor på pop, tycker de har för dyra kläder, när de ändå växer ur dem och bara skall ha dem till dagis.

Johanna är lika klädesintresserad som jag, på gott och ont. Vi väntar på att hon skall få tapetserat nu, så vi kan göra om hennes rum.

Vad jobbar du med Siljelin ?  Jag har inte ångest för lämna Thomas med Johanna och hade det inte när hon var bebis heller, och jag började jobba när hon var åtta månader och var iväg på intervjuer när hon var fyra månader, vi bodde i en annan stad då, och då var det så att jag var tvungen att anpassa mig till Thomas flexjobb så då gav han ersättning då jag var på intervjuer. Men tycker det är trist att vara ifrån min familj, skall ju vara iväg från dem i helgen, då hela kören åker till Tallinn och det blir skoj, men samtidigt så är det trist att inte ha Thomas och Johanna med. Johanna är hos morfar och låtsasmormor och Thomas är på kick off med jobbet så alla har sina aktiviteter.

Är rätt trött ochsliten och på torsdag har jag semester och Johanna och jag har en egen dag, vi skall till Sydpoolen och bada och sen på fredag åker jag ut till min pappa och hälsar på och lämnar henne. Han är ledig på fredagar och det är bra. Sen kommer jag hem på måndag och då skall jag till frisören och göra slingor och sen på tisdag har vi en mamma dotter dag till och då vill Johanna gå på bio, får se vad det är för filmer som går.

• korfu08

Söta tjejer sky. Fina de blev på kortet.

Själv har jag nu semester och är åter på jobbet nästa onsdag,blir toppen skönt, i morgon blir det en sväng till äventyrsbad i Södertälje och på fredag åker vi ju med kören till Tallinn, skall bli skönt att få lite ledigt och koppla bort jobb och en jobbig höst, med Thomas operation och detta med tankar på provrörsbefruktning. Ett försök har jag hört på Sophiahemmet kan kosta 30000 kr, så då ställer man ju högre krav, inte så att man kan slänga ut 30000 kr hur många gånger som helst rakt upp och ner. Men så är det i alla fall och då förstår att folk säger att det kan vara psykiskt påfrestande.

Kul Siljelin att du trivs på ditt jobb, det är a och o att göra det, trivs bra där jag är nu också och blir ju kvar där, men i framtiden skall jag ha ett jobb i Sollentuna och det är ett mål, man skall alltid ha mål kvar i livet, i alla fall lever jag efter det måttot, annars har man inte nåt kvar att uppnå.

Jag börjar komma in mer och mer i jobbet nu och det är skönt. Spännande att resa med kören det är ett späckat program, så så mycket dötid får vi inte direkt. Men det är skoj det med.

Ha det bra

• korfu08

Jaha, då har man varit ledig idag och på Sydpoolen i Södertälje och Johanna förstår att man skall använda armarna och fötterna när man simmar, men kan inte simtagen riktigt. Så simskola blir det nog till våren, nu har hon ju dansen och det räcker med en sak och lära sig simma är nog en bra sak, då vår familj, är familjen vatten och min mamma bor iskärgården och det blir mycket vatten på sommaren.

Sen såg vi ett gäng som övade simhopp idag och Johanna blev så facinerad och ville börja med simhopp och då kan det ju vara bra att kunna simma och dyka innan sa jag och då ville hon verkligen gå i simskola och är det för lång kö på Sollentuna badet tar jag gärna Mörbybadet igen, där Johanna gick på minisim förra terminen och det var jättebra lärare och bra simhall där uppe.
    De har bra lördagstider, vilket är en förutsättning för att vi alla tre skall orka med.

I morgon bär det iväg till Tallinn med kören och jag kommer att sakna Thomas och Johanna, vill helst ha dem med när jag reser, avskyr att lämna dem. Jag tycker det är så kul att ha mamma och Johanna dagar som idag och vi har haft det toppen, fast vi var genomtrötta efter fyra timmars bad när vi kom hem.

I morgon skall Johanna ut till morfar, för Thomas skall med jobbet på kick off hela helgen, så jag måste säga farväl till Johanna hos min pappa, han är ledig på fredagar och därför gick det att lösa, annars jobbar mina föräldrar fortfarande.

Ha en bra helg

• korfu08

Nu är jag tillbaks från körresan och vi har verkligen haft det jätteskoj och konserten gick bra, detta var verkligen en upplevelse, men är trött, stämbanden mår inte så bra, vi har sjungit karoke på båtresan dit och hem samt konserter och övningar.

Man har lärt och känna varandra på ett annat sätt.

Är ledig i morgon också och då blir det nog en sväng till stan, sen skall Johanna vara på landet hos min mamma resten av veckan. Vi har målaren hemma, som tapetserar om Johannas rum och det skall bli spännande att se hur det blir. Vi har hittat en ny matta till hennes rum också.

Vi tänkte åka och kolla på möbler nån helg framöver, denna helg skall vi försöka ta hand om varandra och ställa tillbaks allt i Johannas rum för Thomas är på resande fot på onsdag till fredag och sen skall jag på musikalen Queen på fredag med mitt tjejgäng och det blir toppenskoj.

Så det är en intensiv vecka faktiskt.

Nu skall jag sova.

• korfu08

Varit ledig idag också och vi har varit på Kulturhuset och målat staffli målning och det tyckte Johanna var jätteskoj och de har ett barnrum där, läst böcker och lagt pussel och annat skoj och åt lunch i Kungshallarna och sedan åkte vi buss ut till min mamma på landet och lämnat henne där, här hemma är det kaos, då Johannas rum är upp och ner vänt. I morgon är tapeterna på plats och det blir till att städa det i morgon kväll och jag blir själv ett par dagar, då Thomas åker till Örebro på kundbesök och det blir bra, så kan jag röja i rummet hennes i morgon och ställa tillbaks sängen, så vår helg blir till att fixa i hennes rum och sen skall hon på dans förstås.

Jag känner att jag verkligen behövt denna ledighet och det var jätteskönt att få bara vara med Johanna själv ett par dagar och vi har bara gjort roliga saker.

Sen har jag en del inbokat denna vecka, vi har After Work med jobbet på torsdag och på fredag skall jag se We will rock you, musikalen om Queen, bestämt sen länge och det blir skoj. Så skönt med lugn helg.

• korfu08

Jaha en onsdag är solokvist hemma, Thomas gör ett jobb i Örebro och Johanna är hos min mamma på landet och hemma är det kaos, då de har målat taket och tapetserat Johannas rum idag, det blev jättesnyggt, så nu är det bara att åka i väg och köpa lite nya möbler, det får bli om tre veckor dock, för vi är upptagna nästa helg och helgen efter det. Och sen måste vi kolla upp vad det är vi skall köpa och mäta och så. En matta att ha på golvet har vi hittat i alla fall. Och gardiner är svårast tycker jag.

Har faktiskt köpt en julklapp till Johanna idag, en rosa barbiebil det var bäst att passa på.

I morgon kommer Thomas hem och jag skall på After Work med jobbet.

Ha det bra

• korfu08

Vilken hektisk vecka. Kom hem från körresan imåndags, som var superskoj och intensiv, men en upplevelse och sedan på tisdagen var jag ledig och Johanna och jag var till Kulturhuset och var i deras barnrum och ritade och det var jätteskoj och kul och sen i torsdags var jag på After Work med jobbet och i fredags var jag ute med tjejkompisarna och såg på We will rock you, musikalen om Queen jättebra och kul hade vi och sedan har de tapetserat Johannas rum i veckan och vi har burit in alla möbler igen och det gick bra och möblerat om lite mot förut och sen har vi satt upp tavlor och så. I morgon är det kör igen och då börjar vi öva julsånger, bara två månader kvar till jul helt sanslöst.

Jaha, en ny vecka och nu är jag fast anställd på jobbet mitt och hoppas att det fortsätter att gå bra och att jag kan få fortsätta att jobba på det sättet jag nu gjort och komma in mer i jobbet.

Kommande helg är det ännu ett dop och sen är det så att vi skall köpa skrivbord till Johanna, så vi skall mäta hennes rum för vi tänkte köpa ett skrivbord till henne nån helg framöver.

Nu kanske man kan få det lugnare de närmsta helgerna framöver. Det behövs nog.

Är trött, förra helgen var det inte mycket sömn, när kören var i Tallinn, så man har sömn att ta igen, känner jag.

• korfu08

Bara jag som skriver, ha ha !! babblar med mig själv. Nåväl, tisdag och igår fick vi äntligen börja öva julsånger på kören, skulle kunna fortsatt att sjunga julsånger ett bra till efter kören.

Annars är det bra och jag är lite hostig igen, var och tog infleunsavaccinet igår och blev jättekonstig i magen och illamående av det, bläh, så just nu är jag jättetrött och hängig.

Detta mörker gör en trött och ser fram emot advent och lucia och julen.

Johanna var så ledsen idag, när hennes kompis på dagis gick hem till en annan kompis efter dagis, oj det gick knappt att smälta, får se om hon kan få leka med sin bästis på söndag. Hon älskar kompisens pippihus.

Ja till helgen blir det rätt lugnt och vi skall på dop nummer 2.

• korfu08

Jaha då är det därför vi helt plötsligt från denna höst, då Johanna fyllde fyra år i februari helt plötsligt betalar en lägre avgift till dagis. Trodde det var fel på fakturan först.

Nu är det fredag och har haft en hektisk vecka framför mig och jag är trött och det är ju så att jag går upp äter, lämnar Johanna, till jobbet och sen jobbar jag hela dagen och sedan hem till min familj, tänker nog söka ett jobb närmre sollentuna då Johanna börjar i skolan, men det funkar så länge hon är på dagis. Idag mår jag sådär, konstant trött och i morgon skall vi på dop, sen skall vi städa, det behövs, skulle inte tacka nej till en städerska som kom hem och städade hos oss. Och sedan skall vi ta det lugnt och bara vara.Jag känner att jag är rätt trött efter alla dessa helger. KÖrresa och annat....

Ha en bra helg

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!