Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jaha torsdag i morgon snart helg. Jag ser fram emot en någorlunda lugn helg. Det kan verkligen behövas.

Det har mest varit jobb och åter jobb senaste tiden.

Har inte haft så mycket tid för annat.

Längtar till sommaren som är min favoritårstid faktiskt. '

• korfu08

Hej JN en edsbergsbo, tror vi bor ganska nära varandra och så. Vet nog vem du är, för jag tror våra barn går på samma dagis.

Jag och min man har en dotter född 2006.

Kul att du hittade hit.
    Skönt med fredag annars en lugn helg framför oss. Lite besök och så skall vår dotter leka med en kompis.

Ja annars har veckan gått snabbt tycker jag och snart är man i mitten av januari, vad tar tiden vägen, jo närmre sommar. Åh vad härligt.

• korfu08

Låter jätteskoj Mondino och Leva Livet skall jag och Thomas se vid hans födelsedag i februari, så det vore kul att veta vad du tycker. Jag skall med ett par tjejkompisar ev om två  veckor och renovera mig lite en lördag em och kväll, kan behövas efter mycket jobb och snart blir man ju 36 år.

JN har sett dig vid bussen och Johanna är lika gammal som Izadora och de går på samma avdelning, hon har gått på detta dagis sen 2007 i augusti. Kul att du kommit med i  tråden och välkommen !!!

Vi bor också i Edsberg och trivs bra här.

Vi har tagit det lugnt i dag och varit ute i backen och åkt kälke och verkligen tagit det lugnt, kan behövas. i morgon får vi främmande av två bebisar b la så då blir det full rulle.

• korfu08

Hm jag tycker det var bättre förut, är inte helt nöjd nu. Vad tycker du om dagiset ? Annars så har dagen gått i ett, först lekte Johanna med en kompis, sen hade vi besök av två bebisar sex och åtta månader och de är Johannas låtsaskusiner och de tyckte Johanna var spännande och sen var vi trötta allihopa. Ny vecka, i morgon skall jag på läkarbesök för min hosta, som jag haft hela hösten och är lite nervös faktiskt.

Mondino, hur var musikalen ? Skall se den i februari, när Thomas fyller år och då tänkte jag försöka hitta en restaurang i närheten också som vi kan äta mat på.

• korfu08

JN vi har ställt Johanna i kö till andra förskolor, hoppas att hon kommer in till augusti kanske. Förskolan var bättre förut, den var toppen när hon började där och tills förra våren, då falerade den helt.

Ja själv har jag varit och sjungit i kör, det var skoj och gick lite bättre med hostan. Men skall göra bronkitröntgen nästa vecka, blir nersövd och de går in med en slang i näsan och ner i luftrören för att ta prover i vävnaden och andra prover och sen får jag ligga kvar där i tre timmar. Och jag får inte äta nåt innan, kommer att svälta ihjäl, jag som inte klarar mig utan mat, på morgonen, kommer att svimma på bussen ha ha !!!

Ja då vet jag att Leva Livet är lite värd att se i alla fall, skall försöka hitta en bra restaurang i närheten nu bara.

Ha en fortsatt bra vecka.

• korfu08

Skönt Becca Grodan att ni kommit fram till var ni vill bo, vi chansade bara när vi flytta tillbaks till Stholm, tog t om lägenheten i Edsberg osedd, men hade tur att den var fin, sen har vi själva fixat den. Men skönt när det känns som hemma när man åker förbi ett område. Hoppas att ni hittar nåt i Kärrdal.

Skydiver, Malin får krya på sig.

Själv är jag trött och trött, men på fredag skall vi ett tjejgäng på bio och se senaste Änglagård och äta lite mat, prata strunt.

Johanna hon ser fram emot sitt kalas om ett par veckor, blir stora damen fem år. Hon tycker själv att hon är stor.

• korfu08

Jaha en dag närmre helg skönt. Jag är trött, men som sagt, torsdag i morgon och det känns bra.

Till helgen skall vi försöka köpa en motionscykel, se om jag orkar börja träna lite efter alla mediciner min lilla kropp fått i sig. Men man kan ju pröva.

• korfu08

I morgon är det fredag och jag skall ut med mina tjejkompisar och se Änglagård och sen skall vi ut och äta.

På lördag blir det en tur till IKEA och sen skall vi försöka ta en tur till backen och åka lite kälke också.

Vad skönt med fredag och helg.

• korfu08

Mondino, baka är inte fel, skall göra det nästa helg, chokladbollar till Johannas födelsedag om två veckor. Vi har varit i Barkaby och handlat skrivare idag och sen uträttat ärenden och hittat gardiner äntligen till Johannas rum och gästrummet.

I morgon skall Johanna leka med en kompis och vi skall beställa tårta till hennes kalas den 6 feb.
    Jag hade gärna åkt till simhallen, men eftersom Johanna skall leka med en kompis och jag tänkte då passa på att städa och fixa med de nya gardinerna hemma, så får det bli en annan gång. Hon skall börja på simskola den 12 februari, fast i Danderyd, de hade helger och då slog vi till. Men det blir nog bra. Johanna gick ju minisim där förra året och det var jättebra.

På onsdag skall jag till Danderyds sjukhus för att göra en röntgen där de måste söva ner mig, då de skall ner genom näsan och ner i luftrören för att ta prover där och på vävnanderna för att se varför jag hostar som jag gör och sen kommer jag hem på kvällen. Så det blir inte nåt jobbade denna dag,

Hoppas verkligen att de hittar nåt hellre det, så man kan göra nåt åt problemet.

Ha en fortsatt bra helg !

• korfu08

De sövde mig inte precis ner mig, men var på Danderyd i onsdags och gjorde bronskopi, då de använde lokalbedövning och gick ner med en slang i luftrören och jag hoppas nu att det hittar nåt, för vill inte gå halvkrasslig längre, hade kunnat varit frisk nu, om jag tidigare fått en bättre husläkare hon jag hade förut har felmedicinerat mig och jag är rätt sur, på att man som läkare kan få göra såna fel, när man skall ha så höga betyg för att bli läkare.

Jag hoppas nu att jag blir bra snart, för det är inte kul att gå såhär och man inte orkar nåt.
    Har skickat iväg Johanna och Thomas till simhallen och själv är jag hemma och sover för det mesta.

Så nu skall jag vila lite innan de kommer hem.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!