Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Camabo, jo operationen går säkert bra, men lilla jag har en kropp som tyvärr har fått riktig snurr så jag undrar hur det skall gå att göra en provrörsbefruktning på mig. Idag har jag en värk som är 10 ggr värre än mensvärk. Men nu har i alla fall min envisa förkylning jag haft i två månader försvunnit, alltid nåt.

Jo de spontana lekdagarna är alltid bäst och sen se att Johanna älskade dansen så mycket, vet att hon gillar musik, men detta var verkligen nåt för henne och det var hon själv som ville det. Och det var ju kul att kompisen från dagis var där och att vi två mammor, började prata och våra barn blir klasskompisar.

Sedan har vi nu bestämt att vi reser till Kreta i maj oavsett vad som händer med jobb, jag behöver efter denna korta semester i sommar, komma bort nånstans. Johanna blir överlycklig om vi åker bort, hon älskar att flyga och bada.

Tack Mondino för lyckoönskningarna. Jo vi har nog drabbats av en del motgångar,kanske därför vårt förhållande också är starkare och vi vet att vi klarar oss igenom motgångar och att vi har Johanna, och det gör dessa saker enklare i alla fall.

Idag var vi på pippiparad och den gick från Berzelli Park till JUnibacken,väl där, var det billigare entre än vanligt och de fick varsitt spel i present och sedan lekte Johanna i Villa villekulla,sen var det extra lång pippipjäs med en massa sång och sedan var det gratis saft och tårta, men Johanna gillar inte tårta, så hon ville ha köttbullar, ha ha, hon e för kul, gillar bara bulle och glass i fikaväg. Men hon var jättehungrig så jag köpte köttbullar. Hon ville hellre ha vatten än saft. Hon är lite tokig. Mamma som är gottegris drack gladeligen upp hennes saft.
    Jag prövade tårtan och det borde jag inte gjort, för jag fick i mig grädde och det straffar sig nu, för nu är magen som en uppsvälld ballong.
    I morgon är det måndag igen, kör och det är så skoj, tur att kören är på måndag. Bokslutsvecka och Thomas opereras på tisdag, och Johanna skall vara hos min låtsasmamma tisdag till torsdag, lugnast så. Johanna får en lugnare vecka, och det kanske hon behöver.

• korfu08

Usch i morgon operereras Thomas och det känns inte kul, att behöva jobba och försöka koncentrera sig.Själv hemma i morgon kväll. Tur att vi har Johanna.

• korfu08

Jaha, tungt att jobba när ens käresta ligger på sjukhus, han åkte in på sjukhus halv sex imorse och för en kvart sen ringde han. Han verkade lite halvgroggy stackarn, och i morgon har vi bokslut, är helt slut och har dessutom värk, har mailat min läkare, samt Sophiahemmet angående provrörsbefruktning. Jag har idag så ont, att det känns som om jag skall förlösa barn i morgon.

• korfu08

5088 hemskt detta som hänt och jobbigt för dig att du är sjuk, jag har också varit sjuk, dock inte haft lika jobbigt, men det har orsakat missfallen och min värk, som gör att jag vissa dagar går på Voltaren och hoppas nu att det går att göra provrörsbefruktning på mig,jag undrar om jag pallar att ha denna värk, får ju inte äta p piller då, de räddar mig från värken och gör att jag orkar leva ett normalt liv.

Vad vackert med begravning i Silverdal, det verkar vara ett fint kapell och fint med dikter och sånger.

Förstår att det är jobbigt när folk är rädda, man är nog det för man inte vet, och så.

Jag hoppas att du blir bra från din sjukdom och krya på dig och det är ju jobbigt att du går upp i vikt, hoppas att det löser sig och att du blir bra.

Min kropp har också fått fnatt, har mensvärk dygnet runt just nu fast jag äter p piller och jag har tyvärr rasat ner i vikt efter det min kropp varit med om, jag behöver gå upp ett par kilo. Men det är svårt och just nu är det jobbigt.
    Igår opererades Thomas och nu är det endast provrörsbefruktning som kan hjälpa oss till ett syskon och jag undrar om jag klarar det och vi får dessutom betala allt själva, det är så när man har ett biologiskt barn och privat är det enda som gäller, vi är ju inte purpurunga heller.

De har alltså skickat hem Thomas efter den dag och han har fullt med slangar, hur skall han klara sig själv hemma, ja, detta är vår fina sjukvård. Den är inte bäst i Europa tycker jag. Englands statliga akutvård är bättre, blev sjuk i kraftig ögoninflammation 2007, när jag hälsade på min kompis där. Och snabbt till akuten, maxtid att vänta för alla 4 timmar annars får de böta och de tar de värst drabbade och barn först, när jag fick komma in var de så snälla och de undersökte mig grundligt och lämnade inte nåt åt slumpen och jättetrevliga och ursäktade att jag fått väntat länge, ja en timme var inte särskilt länge, fick dessutom jättebra salvor mot ögonen som inte får säljas i Sverige gratis, smugglade hem dem och sen dess har Johanna alltid använt dem mot ögoninflammation och har inte haft det på flera år.

Ja, får väl lämna stackars kraken hemma i morgon med en massa slangar och så, ivärsta fall får jag åka hem och så, mitt i bokslutet. Ja ja så är det i bland.

det är en rekryterare somjag känner väl sen tidigare som skickat mitt CV till två dataföretag, så får vi se, skall ha avstämningsmöte med mitt nuvarande jobb om ca 2 veckor och dessa jobb är fasta, tackade nej till detta på reklambyrån för likt redovisningsbyrån jag jobbade på förut.

Har mensvärk och flytningar med blod i, hm inte så bra att gå med kanske. Så jag får väl ta mig i kragen och försöka boka en läkartid

Har hittat en resa till Kreta också i juni och dit åker jag även om jag byter jobb, för jag behöver semester, har inte fått särskilt mycket av den varan nu i sommar.

Ha det bra och 5088, krya på dig.

• korfu08

5088, trist detta med sjukdomen mitt på allt och hoppas att det går att operera. Och vad gulligt av Jasmine att säga så ang hennes bror. att hon kan hämta honom med vingar.

Vi vet inte vad vi skall göra med provrörsbefruktning, min kropp värker varje dag, och tyvärr är endometrios, sjukdomen jag har, inte så lätt att bota, med graviditet eller hormoner. Men att gå och ha ont tills nästa år, vet jag inte om jag orkar. Och får se vad jag orkar och om jag orkar med det. Vi får ju betala hela provrörsbefruktningen själva och det är en stor sak att ge sig in i, men får ha lite tid att tänka nu och se om kroppen blir bättre. Har enormt dåligt immunförsvar också, det är så att jag är konstant förkyld och det är lite jobbigt. Har varit hos läkare och de hittar inte nåt, jo har fått astmamedicin med kortison i, den hjälper sådär.

I morgon är det fredag och tänk de ringde idag och jag skall på intervju på dataföretaget, som är en rekrytering, inte jobb som konsult, det var rekryteraren som ringde och jag vetinte hur det blir med mitt nuvarande jobb, om de anställer mig eller behåller mig som konsult. Sistnämnda tar jag detta jobb, skall ha avstämningsmöte ev nästa vecka med mitt nuvarande jobb.

Jag tänker såhär angående provrörsbefruktning, går det inte har vi ändå Johanna, som vi fick kämpa 2,5 år att få, led mig igenom en hormonbeh, jag spydde och så en vecka. Min älskade make, vet hur ont jag haft och förstår att man kan inte få allt, man får vara glad för att man har ett barn i så fall. Jag vet inte om jag orkar ha ont mer. Har gråtit många nätter och kvällar av värk och att jag inte orkar mer. Thomas skallha ett stort tack för sin förståelse. dessa saker har kommit oss närmre varandra, motgångar gör en starkare. Vi har haft ett par stycken och det har kommit nåt bra ur detta.

Snart helg och jag skänker många kramar till dig 5088 och hoppas att du blir frisk och att du får må bra och vad söt er dotter var som sa så som hon gjorde gällande sin bror. Barn är underbara.

• korfu08

5088 krya på dig och hoppas att du blir bra snart.Har också dåligt immunförsvar, min kropp känns som om nån har kört in en traktor i den. Jag hade bättre immunförsvar innan vi fick Johanna och bättre kondition på kroppen överlag och mådde bättre. Men får se hur vi gör med provrörsbefruktning eller inte. Vi får ju som sagt var betala hela kalaset själva. Då ställer man också högre krav på sig själv.

Skall ta det lugnt i helgen och försöka vila. På måndag skall jag på intervju på dataföretaget som jag fick erbjudande om via en rekryterare på ett bemanningsföretag, inte nåt uppdrag utan en tjänst mitt i city, en riktigt bra tjänst som man kan växa i, får se om jag kan stanna där jag är,får reda på det om en eller en och en halv vecka, förlänger de mig som konsult och jag får erbjudande om en fast tjänst så tar jag den.

I morgon är det barndans för Johanna, hon tyckte det var superskoj och sen får vi se vad vi gör för nåt. Får se omnån kompis är hemma i helgen. Jag orkar inte så mycket och vill bli frisk från min förkylning.

Ha en bra helg

• korfu08

Siljelin. Det är makens operation som gör att vi tyvärr inte kan få barn naturligt mer. Men vi får betala hela provrörsbefruktningen själva, vilket gör att vi mailat Sophiahemmet där vi tänkt göra det i så fall, att vi vill komma på ett allmänt möte, i november och då berätta om min bakgrund och de skall nog ta lite prover på mig, min vikt, jag väger ju alldeles för lite för min längd och om våren är bra för oss, eller sommaren är bättre och lite annat och sen få gå hem och fundera utifrån detta. Betalar gärna för det läkarbesöket separat. Det är svårt att ta beslut när man inte få prata med nån som vet och när man skall betala hela kalaset själv och vi vill inte vänta för länge, vi är ju inte purpurunga direkt.

Johanna kom till med hormonbehandling. Men då var jag i mycket bättre fysisk form än idag. Ja Johanna gillar att dansa och danshuset låg ju här i Edsberg, jag trodde det låg i centrum, så det blev en promenad fram och tillbaks. Kul för Jessica att börja på gympa. Gillar hon det ?

Vi skall försöka få in Johanna i simskola till våren, då hon blir fem år. Hon älskar ju vatten.

Har en envis förkylning som jag försökt att kurera idag och det har gått sådär. Vill bli bra till måndag, då de hört av sig från ett företag och vill att jag skall komma på intervju och jag har redan skjutit på det en gång och sen är det kör och vi skall ju till Tallinn med kören i oktober och då måste jag ju vara med.

Ha en fortsatt bra helg.

• korfu08

MUMCC JO bakluckeloppis i Siggesta är bra, vi brukar åka dit när vi hälsar på min mamma på Ingarö.

Ja detta med rosa, Clara är inte ensam, om att gilla rosa, Johanna älskar rosa, och jag tänker får vi ett syskon och det blir en pojke, blir det mycket vi får köpa nytt. Men det får vi ta, det blir så många år emellan dem i alla fall. Men har mest sparat fina klänningar och fin skor, och kläder som är köpta utomlands. Johanna går på barndans och jag köpte en cerise Hello Kitty dansdräkt, som lilla kläddamen själv kollat in, den var då på rea. Johanna är enormt klädmedveten för att vara fyra år, och blir helt förtvivlad om man köper blått till henne, det är värsta förolämpningen. Småttingar är för goa. De har sina ideer och den där katten, ja man vill knappt se Hello Kitty mer. Men den är söt, det kan jag hålla med om.

Vi har mailat Sophiahemmet nu och frågat om vi får komma på ett neutralt möte och ställa våra frågor och gå hem och fundera, först får vi se, omjag börjar nytt jobb, så kanske inte alls april passar, villhelst göra det i sommar och man skall ju vara så lite stressad som möjligt när man gör den. Och sedan hur min kropp mår osv. Man vill ju se vad man har för möjligheter.
    Jag vill i alla fall att min man och jag är överens om och när vi skall göra provrörsbefruktningen, annars gör jag den inte,vi skall ju betala kalaset själva och då ställer man också högre krav på sig själv att lyckas.

Men har i alla fall frågat om man kan få betala för ett neutralt möte, så man vet vad man kan utgå i från och sedan bestämma när man vill göra det och så.

Det har varit en lugn helg, Thomas mår sisådär, han har fortfarande hela magen full med kompresser och kateter när han kissar, men han skall försöka gå till jobbet i slutet av denna vecka, tror han.  Jag tycker han skall stanna hemma tills han är riktigt bra.

I morgon skall jag på intervju för ett jättebra jobb, där ett bemanningsföretag ringde och frågade om jag var intresserad av denna rekrytering och denna tjänst och det är faktiskt lite av min drömtjänst. De har dock intervjuat flera från olika bemanningsföretag, så man vet inte nåt om de andra, men vill gå och det ligger mitt i city, bättre resväg än till mitt nuvarande jobb och sedan är det kör i morgon kväll.

Jag har rejält ont idag och har mailat min läkare och undrar vad hon säger då hon ringer upp i morgon och sedan är det så att jag tror de på Sophiahemmet vill att jag går upp ett par kilo i vikt också och då får vi problem att göra provrörsbefruktning, för att jag skall gå upp ivikt, är jättesvårt.

Godnatt och ha en bra vecka allihopa

• korfu08

MUMCC vad gott med kladdkaka och hoppas att Clara och Armica kommer i samma grupp på gympan.

Jag är trött och har varit på en intressant intervju, jobbet var precis det jag letat efter, men de har också intervjuat jättemånga, så vi får se. Mitt i city och det är bra.

Har varit på kör och är förkyld och hoppas få sova i natt.

Godnatt!!!!!!!

• korfu08

Stannat hemma, jag är så förkyld att det inte går att jobba, pangförkyld. Brukar inte vara hemma, men sov halva dagen, så då är jag verkligen sjuk. Jag brukar aldrig göra det och sen har jag hostat sönder ett revben, jätteont gör det.

Jag är trött och skall försöka gå på torsdag i alla fall, då har vi ett viktigt möte.

Ha det bra och hoppas att ni mår bra och är friska.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!