Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

matilda maräng skrev 2020-10-24 08:39:50 följande:
    Glöm inte Kung Oscars. Godaste köpepepparkakorna, tycker jag.
    Nej, de ska jag inte glömma =P Jag har de på listan men missade att skriva dem i tråden

Jag har de, Coops och Fazers pepparkakschoklad kvar att köpa in. Förhoppningsvis nästa vecka. Sen ska jag smaka pepparkakor tlls jag storknar.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    fluu skrev 2020-10-23 03:19:55 följande:

Här stormar det för andra natten i rad så jag kan inte sova. Tyvärr inte snöstorm. Enligt min ömma moder ska det finnas glögg på lidl, funderar på att köpa lite imorgon.

Hoppas du fick sova till slut.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

Ugan kom hem med clementiner samtidigt som jag satt och rensade upp bland julmusiken (för vem tusan behöver 6000 jullåtar, som dessutom är massor och massor av repeats...). Det blev lite julstämning en stund.

• Aniiee

Vi gör en sån här igen! Jag borde kanske ha gjort den igår så det blev precis en vecka senare... whatever, en dag hit eller dit.

Vintern  hade kommit så här långt den 24/10: Den här gånge lade jag dem åt andra hållet, dvs 2015 först istället för 2020 först. och kapade dem så man ser bättre där det är aktuellt Vilken är bäst? 

• Aniiee

Fick 4 meddelanden idag med frågan "vad önskar du dig i julklapp?". Nu väntar jag bara på ytterligare 5 såna frågor så jag kan skicka mass-svar.

• Aniiee
    SweeneyTodd skrev 2020-11-02 17:50:41 följande:
    Jag är också nyfiken på vad du önskar dig. Du är en väldigt intressant människa Aniiee! 

Tomte
    Jag önskar mig det gamla vanliga. Ingen aning.... Samma svar som jag gett sen jag var typ.... 9. Tycker de borde ha lärt sig på 26 år.
  • Aniiee

Jag mår dåligt. Jag behöver en kakbit och en kopp choklad.

Apelsinkaka med apelsintryffel

• Aniiee

Mitt fläsklägg luktar julskinka.....

• Aniiee

Så, jag har haft ett paket leverpastej i kylen ett tag.Bestämde mig idag för att jag var sugen på en leverpastejsmacka på lite mörkare bröd. Orka baka så när jag ändå var i affären så kollade jag efter något mörkare bröd och vad hittar jag? Vörtbröd. Yay. Utan russin dessutom (gillar inte russin). Så nu får jag leverpastejsmacka och varm choklad.

Nu ska jag bara önska mig en köldknäpp också....

• Aniiee
    fluu skrev 2020-11-08 12:36:10 följande:

Glögg till fars dag är ju en självklarhet!

I år kommer vi att fira med bara min mamma och en vänfamilj. Mormor "hade" vi förra året(vi har fått lägga upp ett vartannat års-firande eftersom att vi "slåss" om mormor), så hon skulle inte kommit till oss i år i vilket fall, men tyvärr lider hon av hälsoångest och mår inte alls bra nu och tar sig aldrig ut. Vi skickar massa paket till henne hela tiden och till jul ska moster köra en vända dit så jag tänkte skicka med både klappar och julmat.

Apropå ingenting, vet någon om man kan få tag i mjölkfri nougat? Jag vill göra barndomens favorit wienernougat, men på den lokala veganbutiken påstår de att mjölkfri nougat inte finns. Ja, man kan göra egen, men.....orka

För övrigt har jag nu sett det första julpyntade fönstret i granskapet. Det är tidigt till och med för mig

Det är nog så att vill du ha mjölkfri nougat så får du göra den själv, tyvärr. Men så himla svårt att hälla lite hasselnötter och florsocker i en matberedare är det väl  inte.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!