Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Feels good to be back.

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    molly50 skrev 2019-11-26 14:50:06 följande:
    Ja,det var inte igår. 
    Tekniskt sett så var det väl det Tungan ute 

Vi får väl se hur länge det funkar med facebook-inloggningen.
  • Aniiee

Onaka-fil med pepparkakor och varm choklad med vispgrädde och kanelsocker..... mmmm..... smakar juligt.

• Aniiee

Jävla hissjävel, det är tredje gången på en vecka den står stilla. Alltid på samma våning också. Man kan fan tro att det är någon som saboterar hissen med flit.

Anyways.....

Jag räknade julljus på höghusen när jag var ute med hundarna. 27 stycken såg jag på 4 hus. Många kommer säkert upp nu i helgen.

• Aniiee
    molly50 skrev 2019-11-27 10:09:33 följande:
    Trist med hissen.

Här har det också börjat komma upp fler julljus. Både ljusstakar och stjärnor.  

Själv ska jag sätta upp mina på fredag,tror jag.
    Juldukarna ligger i tvättmaskinen och så ska jag ut och handla lite inför advent i em.
    Och det har snöat här inatt,och mer ska det tydligen komma, så lite julstämning kom tillbaka.    Glad
    Mmm.... för egen del gör det inte så jättemycket egentligen, men dels så finns det flera gamla tanter i huset som går med rollator och dels så har jag mina hundar. Mina hundar är gamla. Den äldsta börjar bli ganska trött, hon är 14 och kommer förmodligen inte orka till nästa sommar.

Men men.

Det ska tydligen komma lite snö här på fredag/lördag. Skulle vara trevligt, det är väldigt mörkt just nu.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2019-11-28 08:52:20 följande:
    Har du ringt till hyresvärden och påpekat det?

Ja,här vräker det,som sagt,ner idag. Och sen skulle det bli någon minusgrad också.
    Så en vintrig första advent ser vi i alla fall ut att få.  Glad
    Jo, jag brukar ringa värden om det inte är mitt i natten. De tar alltid emot anmälan men säger att vi kan ringa hissoperatören också/istället. Felet med det är att nummret till operatören sitter.... ja, du kan ju gissa....

Vintrig advent vill vi ha. 
  • Aniiee
    molly50 skrev 2019-11-29 09:28:53 följande:
    Ja,den sitter väl på en tavla nere på bottenplan,misstänker jag. Så typiskt! 
    Om det vore så väl, ändå.... Den sitter (naturligtvis...) i hissen....
  • Aniiee
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-30 11:53:18 följande:

Så var det första advent i morgon.. Vi har haft sjukstuga här hemma den senaste veckan, men nu är samtliga på bättringsvägen. Men julpysslansdet har fått stått tillbaka en del. Julgardiner är i alla fall uppe i de flesta fönster och stakar och stjärnor lika så.

I ugnen står en adventskaka som jag tänkte bjuda svärföräldrarna på i morgon. Får se om den blir god.

maudonnermark.allas.se/adventskaka-med-saffran-apple-och-mandelmassa/

Tänk i morgon börjar julen på riktigt. Som jag har längtat!

Oj då. Bäst att ni kryar på er, så det blir något gjort =P

Förutom att jag inte tål äpplen och inte gillar saffran eller mandelmassa så.... var det kanske inget för mig, men jag hoppas det blir gott för er =)
  • Aniiee

Nu har jag hängt upp julgardiner och adventsstjärnor, satt upp mystomtebonaden och lagt en duk på ett av borden i vardagsrummet, ställt fram adventsljusstaken på pianot och..... borstat hundarna..... så är de också fina till första advent.

• Aniiee
    molly50 skrev 2019-12-01 12:08:54 följande:

Och här sitter jag och myser med första ljuset i adventsstaken tänt. 

Mysigt.

Jag bakade småkakor igår kväll. Inte ofta jag gör det, faktiskt. Det blev rätt bra, men jag har nu ett stort problem: Jag vet inte vilka som är kolakakor och vilka som är kanelkakor. De fick samma färg, så det blir lotteri varje gång.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!