Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Julboktips!

"My true love gave to me" av Regina Scott är gratis e-bok idag på Amazon. Taggad "Historisk Romans"

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee

Discshop har A Christmas Carol från 1984 på halva priset idag. En av de absolut bästa versionerna. Om jag inte redan haft den hade jag köpt den.

• Aniiee

Jag fick pepparkakor av Coop som jag hämtade igår. Smakade på dem idag. De funkade väldigt bra. Kryddiga.

• Aniiee
    molly50 skrev 2019-12-03 21:17:09 följande:
    Ja,det är ju det. Jag tycker det är svårt att få till en bra deg när man gör den själv,
    Nandez skrev 2019-12-03 14:51:21 följande:

Här har det snöat lite idag.

Samma här. 
    Nandez skrev 2019-12-04 15:58:04 följande:
    Det är svårt att få till en bra pepparkaksdeg själv.

Felet många gör när de gör egen pepparkaksdeg är att inte ha tillräkligt med tålamod =P

Köpa deg är smidigt.
  • Aniiee

Tripp på tå till jul. Jag bränner doftljus så här på natten, och drömmer om snö.

• Aniiee

Idag är det pepparkakans dag. Gå genast och ta och pepparkaka.

• Aniiee
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-09 21:58:56 följande:
    Åh är det? Jag bakade "peppisar" igår, och har kanske ätit 10 idag.

Då jag växte upp bakade vi alltid pepparkakor på Anna-dagen, 9 dec. Mormor, mamma, jag och min syster, och mängder av pepparkakor till hela släkten (1000 pepparkakor var inte ovanligt).
    Ja, det är nog ganska vanligt att det bakas pepparkakor idag =) Det börjar kanske försvinna om anna-dagen är på en vardag... 

Lat som jag är har jag inte orkat baka några pepparkakor än. Det blir kanske nästa helg. Dock beställde jag non-stop av ugan när hon gick till affären för att äta med pepparkakorna vi köpt. Hon kom hem utan non-stop =/. Aja. Får ta lite chokladknappar från drak-skålen.
  • Aniiee
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-10 11:42:33 följande:
    Måste fråga... vad är en drakskål?
    Det är en porslinsskål jag ärvt av min mormor som har en stor, orange-guld kinesisk drake på locket. Av tradition har vi godis i den.

Alltid det första när man kom hem till mormor var att gå ut i vardagsrummet och lyfta försiktigt, försiktigt på locket och se om det fanns bridgeblandning i den. Man måste vara försiktig så det inte hörs (det hörs... =P) Och så tar man 1 stor eller 2 små godisar var, i smyg förstås så ingen vuxen vet. (Med deras goda minnen förstås).
  • Aniiee

Det small till, och nu vet jag i alla fall vad jag ska önska mig i julklapp..... Undrar om familjen har 20k att lägga på datordelar.....

Imorgon ska jag terrorisera lillebror med familj med årets julmats-experiment. Särskilt årets sill. Jag gillar ju inte sill själv så jag måste alltid ha någon som provsmakar.

• Aniiee

På torsdag blir det storhandling till jul. Idag ska vi se The Man Who Invented Christmas.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!