Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

K Kalle skrev 2018-11-08 09:53:21 följande:

Vilken är den ultimata julkakan?

Mjuka:
    Tigerkaka där den vita smeten smaksätts med apelsin och chokladsmeten med kaffe (eller kaffelikör om det är ok att ha barnförbjuden)

Chokladkaka med apelsinchoklad- och pepparkakslock

En klassisk mjuk pepparkaka med lingon och nonstop i smeten.

Japansk julkaka ELLER jiggly cake.

Hårda:
    Hemgjorda pepparkakor är såååååå svårslaget!

Fönsterkakor

Tummkakor

Kola-kanelkakor

Klenäter
    I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    K Kalle skrev 2018-11-09 13:52:24 följande:

Rackarns! Jag älskar klenäter, men de går inte att få tag på i Norrland där jag bor nu (konditorierna här vet inte ens vad det är). Grrr!

Gör egna. Det är inte svårt. Om du är rädd för att fritera så kan du ha bara lite-ish olja och en termometer.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2018-11-10 13:37:50 följande:
    Ja,och lussekatter. 
    Jag är så ful så jag gillar inte lussekatter. =/ Jag önskar att jag gillade lussekatter, men nej, det går inte.
  • Aniiee

Jag har en JÄTTEKNÄPP fråga: 

Bästa dagen och tiden att åka till IKEA är....? För så lite folk som möjligt.

Vi behöver köpa lite smågrejer till jul på div affärer bla ikea. De andra affärerna (bla Rusta, elgiganten) är jag inte orolig för, men just IKEA.....

• Aniiee

Tack för IKEA-tipsen. Jag verkligen hatar att åka till IKEA..... Eller, ja, gillar ikea i sig, men 2 miljarder människor......

• Aniiee
    molly50 skrev 2018-11-12 16:04:30 följande:
    Åh,vad mysigt!  Fanns den på vanliga affären? 
    Jag såg den på mitt coop idag.
  • Aniiee
    LFF skrev 2018-11-12 12:45:42 följande:
    Här är vi två som avskyr att åka till IKEA så vi har analyserat det där Numera (sen 5 år tillbaks i tiden när killarna kom) så får pappan åka själv dit och då är det att hänga på låset som gäller. Då sitter de flesta fortfarande upptagna med att äta frukost. 

Att åka dit vid lunchtid på vardagar är också ok eftersom de flesta som är där står i lunchkön .-D

En fd jobbarkompis till sambon upptäckte att den bästa tiden, alla kategorier, att åka till IKEA var när det var något mästerskap i fotboll och Sverige hade match. Då var det folktomt! Tyvärr har vi ju inget sådant i närtid. 

Om det är saker du ska ha som finns på ta-själv-lagret, skriv upp hyllplats etc innan så sparar du tid även där i "helvetets varuhus".

*minns tillbaks till en tid då jag älskade både IKEA och mellandagsrea när man var ung och inte så klok*
    Thank you =)
  • Aniiee

Jag klistrar in det här här också, just because.....

Eftersom det bara är jag och ugan på julen i år så ska vi göra lite nytt, roligt istället för de gamla klassikerna (några sånna blir det, ex skinka och revbensspjäll).
    Så för tillfället ser menyn för övrigt ut så här (kan komma att ändras):
    Ny sill (vet ännu inte vad det blir, jag gör en ny sill varje år)
    Laxlåda med varmrökt lax
    Kycklingleverpastej (som förmodligen mest kommer ätas upp av hundarna =P)
    Grynsallad med saffranskokta betor & rötter
    Rostade rödbetor
    Något med kalkon
    Och så the regular trimmings.... och godis. Och efterrätter.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!