Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Heilena skrev 2018-08-11 19:50:05 följande:
    Haha, jag med! Flyttade ihop med min sambo förra året och då hade vi inget julpynt då alla pengar gick till nya möbler. Men i år ska vi köpa julpynt! Har redan börjat planera vilka kuddar som ska bytas ut till röda, måste köpa röda gardiner, adventsljus, adventsstjärnor och juliga påslakan! :D Började fundera redan i juli, haha! Så taggad!!!

Idag råkade jag även kolla på vinterjackor..
    Vi måste också köpa lite juliga påslakan och kuddar. Vi gjorde äntligen slag i saken och köpte en säng som är bredare än 90 cm (eh...typ..) och köpte även nytt gemensamt täcke, så alla våra påslakan är aningens små.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Micksan skrev 2018-08-13 15:18:46 följande:

Har varit inne å spanat på den här tråden ett tag nu, så härligt med andra som oxå längtar efter julen nu, annars tittar folk mest konstigt på mig när jag berättar det Flört
    Brukar vanligtvis börja längta efter julen i september men i år kom längtan tidigare än så, kanske har med värmen att göra, gud vad jag vill ha snö istället Skrattande

Kul att ha några att prata jul med helt enkelt Skrattande 
    Förresten, är det för tidigt att börja lyssna på julmusik? FlörtTomte

Enda månaden det är för tidigt att lyssna på julmusik är februari.
  • Aniiee
    Jeska skrev 2018-08-13 18:16:22 följande:

Grinch 9-nov 2018. Vilka fler jul filmer kommer i år?

Se mitt inlägg 13965, men kort:
    The Grinch och The Nutcracker and the four realms

Det kommer lite andra intressanta filmer nov-dec, men inga med jultema, vad jag sett.
  • Aniiee
    molly50 skrev 2018-08-13 20:51:57 följande:
    Är det en nyare version av The Grinch? 
    Yes, ny nu i år kommer den. Med Benedict Cumberbatch.... eh... som röst, då, den är animerad. 9 november har den sverigepremiär enligt SF.
  • Aniiee
    Micksan skrev 2018-08-14 10:08:20 följande:
    Haha toppen då blir de kanske lite julmusik här hemma i veckan ????

Är det någon som har tips på bra böcker som utspelar sig kring julen? Gärna feel-good roman ????????
    Jag läser mest barnböcker runt jul...... Det ger i alla fall garanterad julkänsla.
  • Aniiee
    Beckasineen skrev 2018-08-22 21:00:53 följande:

Vart kan man gå lös på julgardiner och dylikt nu? Det är ju hiskeligt dyrt vid jul och jag har flyttat så villhöver lite nytt;) och är det någon som vet när IKEA,jotex och liknande släpper sina julkollektioner?:)

Förra året släppte IKEA sitt pressmaterial i slutet av september/början av oktober och varorna kom i varuhusen i mitten/slutet av oktober,

Jotex, Hemtex, Cellbes och Ellos har julsaker kvar från förra året (mycket på rea)
    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • Aniiee

Grävde i ett skåp idag och hittade en hel hög gamla jultextilier som jag trodde var försvunna for ever. De är lite dammiga och behöver tvättas, men jag ska göra det och sedan se vad som kan vara värt att behålla. Kanske ska använda er som smakhjälp =)

• Aniiee
    SolblommaSthlm skrev 2018-09-06 17:59:57 följande:

Jag är lite kluven till det här med att tänka på julen redan nu Foten i munnen Beror kanske på att jag har en kusin som, så fort semestern är avklarad, börjar räkna ned till jul och delar julvideos hej vilt på facebook. Samtidigt så borde jag planera då jag alltid tänker att det är sååååå långt dit men - smack! - så är man där i mitten av december och allt är kvar att göra.
    Hur planerar ni? Har ni en plan ni följer år från år eller blir det olika varje år? Hm, nu blev jag riktigt sugen på att göra en liten tidsplan redan nu. Tomte

Jag postade en tidsplan här på FL (inte i den här tråden, även om jag nog postat den här också) och FY HELVETE vad skit jag fick för det.
  • Aniiee
    Nandez skrev 2018-09-06 19:39:04 följande:
    Trist att det är så.
    molly50 skrev 2018-09-06 19:52:09 följande:
    Men gud så trist! Men sådana människor ska man inte bry sig om.
    SolblommaSthlm skrev 2018-09-06 19:55:01 följande:
    Tråkigt men inget att bry sig om. Jag gillar att planera och göra planer men underligt nog så gäller det inte när det gäller julen. :-P
    Det var ett par år sen och jag varken var eller är särskilt brydd. Det var mest lite hållpunkter att tänka på för att hinna få hem julklapparna i tid (året innan hade det varit en drös klagomål på att paket från Kina och USA mm inte kom fram innan jul) och så.

• Aniiee

På tal om, jag hittade det där "schemat". Någon som vill att jag postar den igen? Kanske bara av nyfikenhet..... Idk...... senare kanske....

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!