Inlägg från: Eena |Visa alla inlägg
  • Eena

Jag längtar till jul!!!

Tack för i år! Jag hade en riktigt bra jul, fick till och med lite snö till slut. Hoppas att ni alla är nöjda. Vi hörs igen framåt hösten! Kram på er

• Eena

Konstig man är. Fast att jag njuter för fullt av lata sommardagar har även jag så smått börjat längta efter och planera inför julen. Kommer i år att fira "julafton" den 20/12 eftersom jag inte har barnen hemma över den riktiga julen. Men det känns bra. Funderar mest på hur jag ska lägga upp allt med julbak och inköp av julklappar. 

• Eena
    Aniiee skrev 2015-07-16 20:26:38 följande:

Hoppar in i tråden och konstaterar att den lever lite smått. Jag håller på att gå igenom en låda med utklippta recept (allers, mersmak, hemmets journal odyl) och har träffat på ett lager julrecept. Kom att tänka på den här tråden =)

Bara ett halvår kvar till jul,och jag kaaaaanske får en jättebra julklapp. Min läkare sa nämligen idag "om du fortsätter så här kan vi friskförklara dig till jul." Så det är väl bäst att jag fortsätter så här =P

Åh, vilket härligt besked! Håller tummarna för att det går hela vägen
  • Eena

Konstig man är. Sitter på jobbet och det är alldeles för lugnt. Så då började jag surfa runt på julbloggar Blit så sugen på julmarknader, att fixa julklappar och titta på julfilmer. Helt sjukt egentligen. Det är ändå fyra månader kvar till advent... Tur att man har er att prata med, mina "vanliga" vänner tycker att jag är knäpp när jag börjar prata jul innan november....

• Eena

Jag har börjat lite smått med kalendern. Har faktiskt något litet kvar från förra året då jag råkade förköpa mig lite på smågrejer Tungan ute

Har en son på 7 och en dotter på 4,5. Tankar såhär långt är
    nån rolig ny pärlplatta
    någon liten påse lego (typ sån Simson-figur)
    Badskum
    Ny fin tandborste
    Pysselgrejer, typ piprensare, glitterlim etc
    Nån ny julfilm (vanligtvis på fredagar)
    Något litet godis (lördagar)
    Till dottern - hårspännen och liknande
    pennor, suddigum, tejp
    bok/serietidning
    nån ny fin pepparkaksform

Brukar använda små barnstrumpor i rött och grönt som hänger med små miniklädnypor på ett snöre. Små paket får plats direkt i strumpan. När det är något större brukar jag ha skattjakt. Dvs, i strumpan ligger en liten karta som leder dem till paketet.

• Eena

Earl Grey!? Låter asskumt. Men jag lär väl köpa en flaska som vanligt ändå. ..

• Eena
    Speakers Corner skrev 2016-08-14 06:12:22 följande:

Stort Grattis Purple Heart, hoppas ni får en alldeles magisk jul i er lilla familj.

Jag älskar den här tråden och jul i vanliga fall, i år vet jag dock inte hur vi ska göra.

Min son dog i vintras och det skulle bli så påtagligt tomt och uppenbart att en av oss saknas om vi firade en traditionell jul som vi alltid gjort på vårt sätt.

Nu skulle det bara kännas fel, men jag vet inte vad vi istället ska göra.

Nån som  har något tips på en alternativ jul, så kom gärna med dom,

Jag behöver nya uppslag. 

Åh, Speakers Corner, jag beklagar verkligen. Kan inte ens tänka mig in i hur det skulle kännas att förlora ett barn, och då har jag ändå fått min beskärda del av förlust av närstående.

När mina föräldrar omkom valde vi att fira ungefär som vanligt, fast att åka hem till min morbror istället för att vara hemma.

Hade jag förlorat ett av mina barn idag hade jag nog valt att försöka fira som vanligt för det andra barnets skull. Men lägga till en extra grav på vårt besök på kyrkogården på morgonen. Vill ni göra något annorlunda hade jag nog valt att samla närmsta familjen och åka upp till fjällen eller liknande och fira där.

Stor kram till dig!
  • Eena

Åh! Ska hålla utkik i affärerna då. Helt klart årets bästa jultidning

• Eena
    hjärtat06 skrev 2017-08-04 14:49:40 följande:

Hej alla julälskare! Här har det varit tyst ett tag..

Är det någon mer än jag som börjar smyglängta efter jul?

Jag köpte lite saker igår som jag ska använda till att göra egna julklappar senare i höst. Panduro har rea samt fraktfritt just nu, så jag tänkte att det är lika bra att passa på!! 

Hej!!

Senaste veckorna har faktiskt längtan börjat smyga sig på... frågade mitt ex härom dagen hur han tänkt kring julen men han tyckte konstigt nog att jag var lite väl tidigt ute

Men annars har jag hållit mig lugn, inga inköp än så länge...
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!